2011-07-12, 12:05
Medlem
GerdSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkudde
Vet ni hur mycket de ska renoveras? Ska köken bytas ut helt osv?

Köken kommer att bytas ut helt om man ska tro hyresgästföreningens senaste möte vilket även innefattar golvet.

Vidare så är heimstaden mycket trevliga att ha att göra. De gångerna jag varit i kontakt med dom kring lite mindre problem har de åtgärdat dessa dagen efter.
Citera
2011-07-12, 12:45
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relate
Har fått erbjudande på en lägenhet i Tierp. Hur jävligt är det att pendla mellan Tierp och Uppsala? Måste ha ett länskort, som kostar 1070 (749 eftersom jag kommer studera). Är det värt det? Känns nästan som onödigt mycket pengar..

Ja det tar väl 40 minuter med Upptåget tror jag?
Sedan fixar du en cykel vid centralstationen så är det inga problem alls. Möjligen om du ska till Ulltuna då men även det är ju faktiskt överkomligt.
Citera
2011-07-12, 19:35
Medlem
Heh, vad skulle ni välja:

En tvåa på 40 kvm på "Kantorn" för ca 4000:-
eller
ett rum med toa & dusch på 17 kvm på Rackarberget för ca 3000:-
?
Citera
2011-07-12, 19:39
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betrunken
Heh, vad skulle ni välja:

En tvåa på 40 kvm på "Kantorn" för ca 4000:-
eller
ett rum med toa & dusch på 17 kvm på Rackarberget för ca 3000:-
?
Hade jag ekonomin skulle jag ha valt lägenheten, dels får man större plats (du kanske vill flytta ihop med någon om en tid, då är det bra med något större) samt ett rejält kök (mat är gott!). Nu är emellertid 4 000 kronor en större summa pengar som bättre kunde ha spenderats på 66 stycken öl på Jontes, så det lutar åt rummet.
Citera
2011-07-12, 20:24
Medlem
legopelles avatar
Nu är jag igång med adressändring för en korridor i Uppsala, men jag har kört på ett problem. De vill ha lägenhetsnummret med 4 siffror, men min lägenhet har bara tre. Vad göra?
Citera
2011-07-12, 21:01
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Nu är jag igång med adressändring för en korridor i Uppsala, men jag har kört på ett problem. De vill ha lägenhetsnummret med 4 siffror, men min lägenhet har bara tre. Vad göra?

Jag vet exakt vad du ska göra, för att undvika eventuella problem så ringer du till de ansvariga och frågar.
Citera
2011-07-12, 21:55
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Jag vet exakt vad du ska göra, för att undvika eventuella problem så ringer du till de ansvariga och frågar.
Jag tänkte bara att fler måste ha stött på problemet och kunde hjälpa denna sena timma. Annars ringar jag så klart imorgon.
Citera
2011-07-12, 22:40
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
De vill inte ha lägenhetsnumret i den mening att ett rum i Flogsta kan heta Sernanders väg 5 - 436 där 436 är lägenhetsnumret, de vill ha det fyrsiffriga nummer som man skall inge till Skatteverket. Kontakta de ansvariga, om det är en seriös hyresvärd har de numret.
Citera
2011-07-12, 23:12
Medlem
Citat:
Jag tänkte bara att fler måste ha stött på problemet och kunde hjälpa denna sena timma. Annars ringar jag så klart imorgon.

B la Dombron har varit sega med att klistra upp/informera om de nya lägenhetsnumren (som skall vara enhetliga i hela Sverige). Står det inget på ytterdörren (brukar vara en liten fyrkantig klisterlapp) får du ringa hyresvärden och höra med dem.
Citera
2011-07-13, 00:53
Medlem
Har även jag fått tag på ett studentrum i flogsta, men är lite oroligt över att den kan bli överdrivet lyhört, någon som har koll?
Citera
2011-07-13, 01:05
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SealOfDarkness
Har även jag fått tag på ett studentrum i flogsta, men är lite oroligt över att den kan bli överdrivet lyhört, någon som har koll?
Det är lugna gatan, väggarna mellan rummen är tjocka.
Citera
2011-07-13, 01:17
Medlem
Trevligt, man har ju hört talats om korridorsfesterna i flogsta, de verkar nice men ibland vill man ju bara sova ifred .
Men annars får man väll bara hoppas att man hamnar i en trevligt korridor som inte har fester varje dag i veckan, eller om inte annat städar upp efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in