Citat:
Ursprungligen postat av soloshow
Bor i 10an, våning 3. Inte vart där mycket då jag rest hem rätt ofta, men trivs inte så bra. Sjukt jobbigt utan eget kök tycker jag. Luktar rutten kuk överallt också.
Där bodde jag också. Bott där länge? Bor den skumma killen längst in i ena hörnet kvar. Tror han hade rum 337. Det kommer bli ruggigt kallt i alla rummen under vintern, ner mot 10 grader innen vissa dagar. Inte så roligt men det är iofs lättare att klä på sig i kylan än att klä av sig när det är supervarmt under sommaren.
Citat:
Ursprungligen postat av SkyValley
Flyttade in möbler i mitt rum på kantorn tidigare i veckan, och blev nästan bara positivt överraskad. Stora fönster, garderob i väggen (tur att jag tittade i rummet innan jag köpte möbler), eluttag på två av väggarna, rymlig hall etc. Hade väntat mig ett litet råtthål där de pressat ihop och snålat med allt.
Enda nackdelen är att kylskåpet var bland det smutsigaste jag sett i mitt liv, jag tror inte att jag överdriver särskilt mycket om jag säger att den kylskåpsyta som var täckt av matrester var större än den del som inte var det. Men det får jag leva med, inte Dombrons fel precis.
Hoppas fortfarande lite på att de två andra som ska flytta in är mer petiga med sin mat än de två tjejer som bor där hittills. Men det är väl inte alltför sannolikt. Att min kylskåpshylla ska grovrengöras när jag flyttar in om ett par veckor är dock helt säkert.
Förutom en tjej som höll på att flytta därifrån så stötte jag bara på utbytesstudenter från asien, samt ett par afrikaner (eritreaner om jag inte minns helt fel) som lånade mig en skruvmejsel. Var det en slump, eller är det nästan bara utbytesstudenter som bor kvar under sommaren?
Enda nackdelen är att kylskåpet var bland det smutsigaste jag sett i mitt liv, jag tror inte att jag överdriver särskilt mycket om jag säger att den kylskåpsyta som var täckt av matrester var större än den del som inte var det. Men det får jag leva med, inte Dombrons fel precis.
Hoppas fortfarande lite på att de två andra som ska flytta in är mer petiga med sin mat än de två tjejer som bor där hittills. Men det är väl inte alltför sannolikt. Att min kylskåpshylla ska grovrengöras när jag flyttar in om ett par veckor är dock helt säkert.
Förutom en tjej som höll på att flytta därifrån så stötte jag bara på utbytesstudenter från asien, samt ett par afrikaner (eritreaner om jag inte minns helt fel) som lånade mig en skruvmejsel. Var det en slump, eller är det nästan bara utbytesstudenter som bor kvar under sommaren?
Under sommaren bor det för det mesta bara utbytesstudenter under långa perioder ja, men svenskar kommer och går lite hur som. Bor man ändå gratis kan man lika gärna äta gratis hos sina föräldrar också samt träffa gamla vänner.
Det är inte förrens man bor i korridor man inser hur äckliga både tjejer och killar kan vara. Kolla om ni inte ska ha ett korridorsmöte och gå igenom lite regler och hygien. Det brukar förfalla rejällt över sommarn dock eftersom många inte är där. Jag har flera gånger glömt ofräscha saker innan jag åkt hem över vintern eller sommarn vilket ger sköna dofter lagom tills man kommer tillbaka. Hade en bananflugekoloni nu senast efter 5 veckors ruttnande frukt.