2010-06-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Tack för svaret! +/- 0 ungefär då, moskén stör inte men duscharna är i regel kass. Någon som vet vad Dombron har för system? Vad är oddsen att det dyker upp nya lägenheter innan första antagningen? Well, har till på måndag på mig att fundera över lägenheten på Kantorn.
Det är bara 1 månads uppsägningstid på Kantorn, så de lär poppa upp ganska mycket nu mot slutet av sommaren. Jag kommer själv säga upp min på måndag :P
Senast redigerad av Framp 2010-06-26 kl. 22:56.
Citera
2010-06-27, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framp
Det är bara 1 månads uppsägningstid på Kantorn, så de lär poppa upp ganska mycket nu mot slutet av sommaren. Jag kommer själv säga upp min på måndag :P

Alla studentrum har en månads uppsägningstid.
Citera
2010-06-27, 10:57
Medlem
Pierrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananbanan
Alla studentrum har en månads uppsägningstid.

Inte Heimstadens rum, fast det var kanske var dombron (sämsta namnet ever?) som ni pratade om nu.
Citera
2010-06-28, 08:09
Medlem
4522s avatar
Det ligger en hel drös med rum ute nu, så skynda fynda gott folk!
Citera
2010-06-28, 12:28
Medlem
KattOchPringless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det ligger en hel drös med rum ute nu, så skynda fynda gott folk!
Men det är väl fortfarande så att de prioriterar de med flest antal ködagar och inte de som hinner anmäla sig först?
Citera
2010-06-28, 13:38
Medlem
dxdps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattOchPringles
Men det är väl fortfarande så att de prioriterar de med flest antal ködagar och inte de som hinner anmäla sig först?

Ja, således ingen anledning till att skynda sig (... annat än till sista anmälningsdag).
Citera
2010-06-28, 15:08
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattOchPringles

Ja då, men jag sköt på en intresseanmälan en gång och sedan när jag skulle göra den så var objektet borta. Höll inte riktigt koll på sista anmälningsdatum som tidigare talare redan nämnt.
Citera
2010-06-29, 13:34
Medlem
Aimberts avatar
Blev erbjuden bostad av Dombron idag. Ett rum på rackarberget. Men i mejlet jag fick stod följande:

"Skicka med antagningsbesked eller studieintyg för heltidsstudier tillsammans med det underskrivna avtalet."

Hur ska detta gå till? Antagningsbeskedet har ju inte kommit än. Jag vet att jag kommer komma in, men hur ska jag visa det för dem? Ska jag skicka in min ansökan och mitt HP-resultat eller något?
Hilfe
Citera
2010-06-29, 13:50
Medlem
SkyValleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Blev erbjuden bostad av Dombron idag. Ett rum på rackarberget. Men i mejlet jag fick stod följande:

"Skicka med antagningsbesked eller studieintyg för heltidsstudier tillsammans med det underskrivna avtalet."

Hur ska detta gå till? Antagningsbeskedet har ju inte kommit än. Jag vet att jag kommer komma in, men hur ska jag visa det för dem? Ska jag skicka in min ansökan och mitt HP-resultat eller något?
Hilfe
Fick ett likadant mejl angående ett rum på kantorsgatan för någon månad sedan. När jag ringde dem sa den person jag pratade med att en kopia på ansökan räckte tills vidare, så skriv ut en kopia av den så lär du vara på den säkra sidan. Jag skickade inte med något HP-resultat eller liknande.
Citera
2010-06-29, 14:38
Medlem
YouCanCallMeAls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbigt
Hej det verkar inte bättre än att undertecknad skall börja i Uppsala till hösten och bostadssituationen verkar ju inte speciellt rolig om man kollar på t.ex. studentstadens hemsida så finns det inte ett rum där inte ettan i kön har stått 456 dagar (åtminstone inte som jag hittat). Blir man tvungen att bo på vandrarhem eller?

Ett tips! Jag var i samma sits i höstas: Sätt in en annons i uppsala nya tidning, äldre människor läser sällan annonser på nätet jag fick 4-5 svar på min annons och valde såklart den bästa! funkade iaf skitbra! prova!
Citera
2010-06-30, 23:48
Medlem
eXtremos avatar
Hm, jag anmälde mig till de rum som hade sista anmälningsdag den 27 juni, men nu verkar det ha kommit upp nya rum, eller är de rum som kommit upp de som var uppe förut? Jag är fortfarande anmäld till de sex rum jag anmälde mig till innan.
Citera
2010-07-01, 10:54
Medlem
Vad jobbigt läge det blev nu. Jag har blivit erbjuden ett studentrum med egen toalett och dusch(Vet inte om alla har det?). Sista svarsdag är den 4 Juli och intagningsbeskedet har inte kommit då. Jag vet inte alls hur jag ska göra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in