2010-06-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icx
Har ngn koll på hur rummen med pentry ser ut i flogsta? alltså de i hus 12 (och 11?).. Har man egen kyl/frys/spis alltså? Och hur är korridoren utformad - fortf 12 pers per korridor? Vad finns i dom korridorerna där köket ligger i de andra? Eller finns det ett kök trots att man har pentry?

Många frågor..
Rummen är ju lika stora som de utan kök så det borde vara 12 pers per korridor. Rummen har en liten kyl, frys och spis. Ingen ugn vad jag vet.

Vad som finns istället för korridorsköket var en bra fråga... kanske fler lägenheter. Jag såg då inget kök när jag sist var i ett av husen.
Citera
2010-06-03, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Rummen är ju lika stora som de utan kök så det borde vara 12 pers per korridor. Rummen har en liten kyl, frys och spis. Ingen ugn vad jag vet.

Vad som finns istället för korridorsköket var en bra fråga... kanske fler lägenheter. Jag såg då inget kök när jag sist var i ett av husen.

Ok.
Har fått erbjudandebrev till ett rum med kök. Bor i dagsläget i ett rum utan kök, är inte socialt inkompetent på något sätt, men tycker det är ruttet att behöva stå o laga mat när nån hänger över axeln på en och femton utbyteskineser röker vattenpipa och vrålar där man ska äta...
Citera
2010-06-03, 09:30
Medlem
Citat:
Ok.
Har fått erbjudandebrev till ett rum med kök. Bor i dagsläget i ett rum utan kök, är inte socialt inkompetent på något sätt, men tycker det är ruttet att behöva stå o laga mat när nån hänger över axeln på en och femton utbyteskineser röker vattenpipa och vrålar där man ska äta...
Haha, jag förstår dig. Ska själv byta Flogstakorridoren till en egen etta (dock ej Heimstadens) till hösten. Ska bli jävligt nice.
Citera
2010-06-03, 09:34
Medlem
Citat:
Haha, jag förstår dig. Ska själv byta Flogstakorridoren till en egen etta (dock ej Heimstadens) till hösten. Ska bli jävligt nice.

Då kanske du har koll på vad dom kör på för uppsägningstid? Slipper ju gärna att betala dubbel hyra i flera månader om jag nu ska byta...
Citera
2010-06-03, 09:47
Bannlyst
det brukar vara ett extra sällskapsrum istället för ett kök, det har det i alla fall varit i de korridorer med eget pentry jag varit i
Citera
2010-06-03, 09:59
Medlem
Citat:
Då kanske du har koll på vad dom kör på för uppsägningstid? Slipper ju gärna att betala dubbel hyra i flera månader om jag nu ska byta...
Tre månader.
Citera
2010-06-03, 11:46
Medlem
Triplett på Rackarberget? Varför är dessa inte så eftertraktade? Borde ju vara bättre än att dela korridor med 9 andra?
Citera
2010-06-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av himelblau
Triplett på Rackarberget? Varför är dessa inte så eftertraktade? Borde ju vara bättre än att dela korridor med 9 andra?

Stor skillnad på att dela korridor och dela lägenhet.
Citera
2010-06-03, 12:00
Medlem
Precisera tack! Jag har delat lägenhet med för mig tidigare helt okända människor och tycker alltid att det har fungerat bra. Hur är tripletterna upplagda då? Man har ett eget rum på 13kvm och delar kök, dusch och toalett med två andra? Låter bättre än att dela allt med 9 andra - om man trivs med varandra vill säga...
Citera
2010-06-03, 12:05
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ok.

Haha ååh . Är det så illa i alla flogstakorridorer, eller har du otur?

Hetskoka pasta, djävulfräsa burktomater, vitlök och lök, riva lite parmesan och springa in på sitt rum?
Citera
2010-06-03, 12:48
Medlem
Om du har lyckats hitta en korridor med 10 rum och gemensamma toaletter, dusch samt kök så är det kanske inte så stor skillnad. Men då är det ett väldigt dåligt korridorsrum vi pratar om.

Är ju också bättre att stå själv på kontraktet än att dela med andra. Plus att hyran måste betalas även på sommaren (10-månadershyra i korridor)
Senast redigerad av bananbanan 2010-06-03 kl. 12:50.
Citera
2010-06-03, 20:40
Medlem
Citat:
Tre månader.

Faan vad snålt. Kommer jag ju få betala sjukt mycket hyra ett par månader..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in