Citat:
Ursprungligen postat av
Kent-Herbert
Du driver med mig. Nu är jag säker på den saken. Du kanske ta reda på vad en blodpropp är?
Att man skriver ut vissa läkemedel för lätt har ingenting med "att dom flesta läkemedel inte fungerar" att göra.
Anledningen att man skriver ut en massa läkemedel är ju inte psykiatrin i sig, utan just BRIST på psykiatri, dvs att man skär ner på vården och skriver ut läkemedel istället.
jag vet vad en blodpropp är. jag är inte född i farstun.
Men som jag sa du kan inte hitta en enda medicin som inte har en biverkningslista längre än noas ark.
att vi pressar oss fulla med mediciner är bara dumt gjort. klart att vissa mediciner behövs såsom ep mediciner och sånt. tex deppression, ingen psykiatriker tar sig tid att försöka lista ut var problemet ligger. det ger mediciner och viftar med ett trollspö för att tro att det ska bota alla världens problem.
går du själv på mediciner?
Edit: försök minska dessa riskfaktorer så slipper du börja på blodförtunnande
"Det finns en rad riskfaktorer för att drabbas av blodpropp. Rökning, trombofili, högt blodtryck, högt kolesterol, vissa p-piller, långvarigt stillasittande (vid till exempel flygresor), diabetes, för lite motion och stress kan orsaka detta. Ärftlighet är också en betydande faktor. Blodproppar kan också uppstå vid sängläge, bland annat efter stora kirurgiska ingrepp."
så istället för att försöka ge mediciner kan man göra allt först och främst för att förhindra dessa saker.
om det inte funkar så fine då måste man ta mediciner, men hade jag börjat få högt blodtryck så hade jag slutat röka försöka sänka ner kolesterol (som jag tror är den grundliggande faktorn varför man får högt blodtryck)