2013-12-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Vi som fått diagnoser, gått till läkare, blivit/är medicinerade och blivit bättre då? Är allt det bara humbug också?

postade denna tidigare idag men kan göra det igen.

http://www.wimp.com/placeboeffect/ allt har med placebo att göra
Citera
2013-12-04, 18:56
Medlem
Till alla er som tror på psykiatri, man kan nog lugnt säga att vilken annan form av placebo som ni tror på skulle ge en bra effekt. Kanske till och med större. Dessutom så kan man ställa sig frågan, vem som medvetet vill förstöra sin hjärna med dessa mediciner.

I vissa fall kan diagnoser vara ett bra sätt att bortförklara varför någon annorlunda person gör som den gör.
-Jaha, hon har ADHD. Vi ska nog vara snälla mot henne.
Citera
2013-12-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
ÄR du full?

Så nyckeln till att tjäna pengar är att blanda råttgift i. Du har förstås en jätte bra källa som inte är Youtube/En blogg/Sceintlogisida Eller hus?

Jag hoppas att TS drabbas av Skizofreni eller en psykos (Bara lugn, det är ju bara påhitt).

Sitter inte och ljuger precis om att dom har råttgift i blodtrycks medicin

http://sv.wikipedia.org/wiki/Warfarin

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...es-option.html

http://gactaern.org/Resources/Class_...d%20Enders.pdf

om du är ute efter fler källor så är det bara googla warfarin råttgift alternativt warfarin rat poison
Citera
2013-12-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SovereignStar
Till alla er som tror på psykiatri, man kan nog lugnt säga att vilken annan form av placebo som ni tror på skulle ge en bra effekt. Kanske till och med större. Dessutom så kan man ställa sig frågan, vem som medvetet vill förstöra sin hjärna med dessa mediciner.

I vissa fall kan diagnoser vara ett bra sätt att bortförklara varför någon annorlunda person gör som den gör.
-Jaha, hon har ADHD. Vi ska nog vara snälla mot henne.

Du yrar. Du har uppenbarligen inte ens en aning om vad psykiatri är för något. Uppenbarligen inte placebo heller för den delen.
Citera
2013-12-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
Sitter inte och ljuger precis om att dom har råttgift i blodtrycks medicin

http://sv.wikipedia.org/wiki/Warfarin

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...es-option.html

http://gactaern.org/Resources/Class_...d%20Enders.pdf

om du är ute efter fler källor så är det bara googla warfarin råttgift alternativt warfarin rat poison

Vad har Warfarin med psykiatri att göra? Det används för att lösa blodproppar. Hoppas du får en propp och löser det på annat sätt..
Citera
2013-12-04, 19:41
Medlem
Citat:
Vad har Warfarin med psykiatri att göra? Det används för att lösa blodproppar. Hoppas du får en propp och löser det på annat sätt..

det gäller dom flesta medicinerna, inte bara psykatri mediciner, såklart finns det mediciner som funkar. men vem som helst som är odiagnoserad kan gå till doktorn/psykolog säga jag mår dåligt svårt att sova och svår ångest, och får ut minst 2-3 preparat, (dock så kan jag medge att det är lite svårare här i sverige än det är i usa)
Citera
2013-12-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Vi som fått diagnoser, gått till läkare, blivit/är medicinerade och blivit bättre då? Är allt det bara humbug också?
Alla vi som fått diagnoser, gått till läkare, blivit medicinerade och blivit sämre och nu är beroende av 3 stycken olika läkemedel då?

Klart att vissa blir hjälpa, men den här industrin är väldigt smutsig. Jag råder alla till att skaffa sig information om era läkemedel innan ni proppar i er dom.
Känner till en hel del som har varit sjuka som har fått läkemedel, för att sen utveckla ännu mer störningar och har blivit "tvungna" att få mer recept på mer droger. Många av drogerna som erbjuds är ingenting positivt för folkhälsan!
Många håller med om att det är fel att ta droger när man mår dåligt, har ångest etc, men när man byter ut ordet "drog" mot "läkemedel" så är allt helt plötsligt okej.
Citera
2013-12-04, 19:50
Medlem
Citat:
det gäller dom flesta medicinerna, inte bara psykatri mediciner, såklart finns det mediciner som funkar. men vem som helst som är odiagnoserad kan gå till doktorn/psykolog säga jag mår dåligt svårt att sova och svår ångest, och får ut minst 2-3 preparat, (dock så kan jag medge att det är lite svårare här i sverige än det är i usa)

Ok, så om du får en blodpropp kommer du vägra medicin för att den även fungerar som råttgift? Ska du hela bort proppen?

Du är full av skit!

Psykologer kan inte skriva ut psykofarmaka (Eller "Psykiatri medicin" som du kallar det), tunga psykmediciner kan inte ens läkaren skriva ut
Man kan inte alls bara gå och "få vad som helst utskrivet". Och vad bevisar det om så skulle vara fallet? En konspiration?

Du är ett troll, välkommen till min igonrelsita
Citera
2013-12-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ok, så om du får en blodpropp kommer du vägra medicin för att den även fungerar som råttgift? Ska du hela bort proppen?

Du är full av skit!

Psykologer kan inte skriva ut psykofarmaka (Eller "Psykiatri medicin" som du kallar det), tunga psykmediciner kan inte ens läkaren skriva ut
Man kan inte alls bara gå och "få vad som helst utskrivet". Och vad bevisar det om så skulle vara fallet? En konspiration?

Du är ett troll, välkommen till min igonrelsita

Jag hade antagligen inte tagit warfarin iaf, och troligvis inte något annat. jag hade sökt efter andra sätt att få tunnare blod än mediciner, det hade varit mitt andra val.

jag har blivit iproppad med psykiska preparat utan att kunna bestämma över det. (hade jag nekat hade jag blivit satt i bädd med injektion på det istället) är det rätt väg att gå? jag hade INGET att säga till om när jag fick den medicinen jag fick. (medicinen jag menar är zyprexa) det är en medicin som har en biverkning oförklarlig plötslig död. även om den är ovanlig att få så förekommer det.

Kollar du vilken medicin som helst. kan du inte hitta en enda mindre än 5 biverkningar. inte ens alvedon

och när jag menar gå och få menar jag vanlig sömn medicin (imovane) stillnoct, mot ångest atarax / sobril osv.
Citera
2013-12-04, 20:03
Medlem
Citat:
Jag hade antagligen inte tagit warfarin iaf, och troligvis inte något annat. jag hade sökt efter andra sätt att få tunnare blod än mediciner, det hade varit mitt andra val.

jag har blivit iproppad med psykiska preparat utan att kunna bestämma över det. (hade jag nekat hade jag blivit satt i bädd med injektion på det istället) är det rätt väg att gå? jag hade INGET att säga till om när jag fick den medicinen jag fick. (medicinen jag menar är zyprexa) det är en medicin som har en biverkning oförklarlig plötslig död. även om den är ovanlig att få så förekommer det.

Kollar du vilken medicin som helst. kan du inte hitta en enda mindre än 5 biverkningar. inte ens alvedon

och när jag menar gå och få menar jag vanlig sömn medicin (imovane) stillnoct, mot ångest atarax / sobril osv.

Du driver med mig. Nu är jag säker på den saken. Du kanske ta reda på vad en blodpropp är?

Att man skriver ut vissa läkemedel för lätt har ingenting med "att dom flesta läkemedel inte fungerar" att göra.

Anledningen att man skriver ut en massa läkemedel är ju inte psykiatrin i sig, utan just BRIST på psykiatri, dvs att man skär ner på vården och skriver ut läkemedel istället.
Citera
2013-12-04, 20:08
Medlem
Citat:
Du driver med mig. Nu är jag säker på den saken. Du kanske ta reda på vad en blodpropp är?

Att man skriver ut vissa läkemedel för lätt har ingenting med "att dom flesta läkemedel inte fungerar" att göra.

Anledningen att man skriver ut en massa läkemedel är ju inte psykiatrin i sig, utan just BRIST på psykiatri, dvs att man skär ner på vården och skriver ut läkemedel istället.

jag vet vad en blodpropp är. jag är inte född i farstun.

Men som jag sa du kan inte hitta en enda medicin som inte har en biverkningslista längre än noas ark.
att vi pressar oss fulla med mediciner är bara dumt gjort. klart att vissa mediciner behövs såsom ep mediciner och sånt. tex deppression, ingen psykiatriker tar sig tid att försöka lista ut var problemet ligger. det ger mediciner och viftar med ett trollspö för att tro att det ska bota alla världens problem.

går du själv på mediciner?

Edit: försök minska dessa riskfaktorer så slipper du börja på blodförtunnande

"Det finns en rad riskfaktorer för att drabbas av blodpropp. Rökning, trombofili, högt blodtryck, högt kolesterol, vissa p-piller, långvarigt stillasittande (vid till exempel flygresor), diabetes, för lite motion och stress kan orsaka detta. Ärftlighet är också en betydande faktor. Blodproppar kan också uppstå vid sängläge, bland annat efter stora kirurgiska ingrepp."

så istället för att försöka ge mediciner kan man göra allt först och främst för att förhindra dessa saker.

om det inte funkar så fine då måste man ta mediciner, men hade jag börjat få högt blodtryck så hade jag slutat röka försöka sänka ner kolesterol (som jag tror är den grundliggande faktorn varför man får högt blodtryck)
Senast redigerad av ewmpe 2013-12-04 kl. 20:16.
Citera
2013-12-04, 20:19
Medlem
Citat:

Vill bara kommentera det där med plötslig oförklarlig död.
Vad det gäller Zyperxa som är en medicin () mot schizofreni så kan jag säga att det är inte alls konstigt. Om man läser biverkningarna på Fass.se så står det dessutom Atrpi. Detta betyder celldöd. D.v.s organisk hjärnskada.
Döden beror nog snarare på att personen blivit medicinerad så länge att hjärnan hunnit förstörsas tillräckligt mycket att systemen slutar fungera.

Psykiatrin är emellertid bra på att tweaka statestik och skriva om saker i mer positiva ordalag. När all kommer omkring så "räddar" ju psykiatrin liv .

Jag manar er ytterligare en gång att sprida ordet om dokumentären och övrig information om psykiatrins bluffer. Folk förtjänar fanimej att få veta vad som försigår och vad medicinerna gör med kropp och själ.
Senast redigerad av SovereignStar 2013-12-04 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in