Citat:
Nej, det kan jag inte. Skälet till detta är att även om det möjligen kan finnas poänger i dessa filmer, så är avsändaren så pass otrovärdig att det inte är värt att lägga tid på att titta på filmerna. Lite som att leta efter enstaka sanningar i rassepropagandan.
Och jo, det är klart du är scientolog. Det ingår liksom i konceptet "scientolog som utsatts som 'sanningsspridare' på nätet" att förneka att man faktiskt tillhör sekten.
Det är för övrigt du som påstår något häpnadsväckande, och det är därför du som har bevisbördan.
Och jo, det är klart du är scientolog. Det ingår liksom i konceptet "scientolog som utsatts som 'sanningsspridare' på nätet" att förneka att man faktiskt tillhör sekten.
Det är för övrigt du som påstår något häpnadsväckande, och det är därför du som har bevisbördan.
Det finns en poäng i dokumentärerna. Och dem säger alla samma sak. Strunt samma om dem är en sekt. Tror knappast att man blir kristen bara för att man tar del av kyrkans hjälpinsamlingar. Jag skulle nog säga att du har fel när du säger att dem inte är värda att titta på. Prata med en riktig läkare och fråga vad hen tycker om psykiatri annars.
Sen har jag redan svarat på frågan om jag är scientolog.
Jag har bevisat det gång på gång genom både resonemang och forskning. Ett exempel syfilis smittade var psykiskt sjuka. Idag botar man det hoss en riktig läkare med antibiotika.
Citat:
1. Jag gjorde det under en period på 6 månader. Ingenting hände, men de ringde mig då och då och frågade om jag mådde bra och eventuellt ville ha mer kontakt. Om jag inte ville ha det så ville de stryka mig från kontakten till kliniken.
2. Min diagnos social fobi betyder inte att jag är blyg, det betyder att jag får panikattacker eller är extremt obekväm i sociala situationer.
3. Att börja med medicinering var från min och föräldrarnas del helt i våra händer.
4. Om jag inte hade fått hjälp hade jag troligen inte varigt här idag
2. Min diagnos social fobi betyder inte att jag är blyg, det betyder att jag får panikattacker eller är extremt obekväm i sociala situationer.
3. Att börja med medicinering var från min och föräldrarnas del helt i våra händer.
4. Om jag inte hade fått hjälp hade jag troligen inte varigt här idag
Just precis. Du är så lätt att ha att göra med så att dem ringer lite försynt. Men ändock så inger dem gång på gågn trotts att du mår bra. Skulle kanske vara bättre om du ringde om du inte mår bra. Påminner väldit mycket om en telefonförsäljares försök att fiska in personen igen.
Panikattacker går över om du slutar oroa dig för dem. Annars blir det en självuppfyllande profetia.
Tror snarare att dem inte vågar trycka på dig så mycket medicin med den ganska lätta diagnoser du har.
Om du inte hade fått hjälp av psykiatrin så hade du gått till psykologen på vårdcentralen. Då hade du fått samma typ av behandling som faktiskt hjälper men inte någon skadlig och verkanslös medicin.
Citat:
Problemet är att "psykologiskeptikerna" tror att social fobi betyder att man är blyg, asperger att man är lite introvert och adhd att man är lite stimmig av sig. Mer avancerade psykiska problem vill de förstås inte ta i, för de skulle störa deras världsbild för mycket.
Det handlar i grunden om okunnighet och ovilja att lära sig. Även om jag kan tänka mig att en liten del av problemet ligger i att det gått lite mode i att hävda att man har en psykisk störning, eftersom det på något sätt blivit "häftigt", även när man egentligen bara är just blyg, introvert eller stimmig.
Jag har själv ingen psykisk diagnos men en vän som nyligen fått en ADHD-diagnos och nu för första gången förstått hur det känns att inte ha tusentals grejer surrandes i huvudet samtidigt och kunna fokusera på en sak åt gången.
Det handlar i grunden om okunnighet och ovilja att lära sig. Även om jag kan tänka mig att en liten del av problemet ligger i att det gått lite mode i att hävda att man har en psykisk störning, eftersom det på något sätt blivit "häftigt", även när man egentligen bara är just blyg, introvert eller stimmig.
Jag har själv ingen psykisk diagnos men en vän som nyligen fått en ADHD-diagnos och nu för första gången förstått hur det känns att inte ha tusentals grejer surrandes i huvudet samtidigt och kunna fokusera på en sak åt gången.
Det är ingen i tråden som kritiserar PSYKOLOGI som hoss HUSLÄKAREN. Här pratar vi om PSYKIATRI, som endast finns för att tjäna pengar genom agressiv marknadsföring och skada folk i den mån dem har lust.
Social fobi är just blyghet. Man vet inte vad man ska göra i social situationer och reagerar med panik/ångest. Väldigt vanligt men inte sjukligt. Men om någon har ett problem så är det klart att psykiatrin lovar att kunna bota det för att kunna tjäna pengar.
ADHD - Man vill inte sitta still. Punkt slut.
Aspberger - Man har svårt för att förstå andra människor och hur dem tänker. Går ju att träna upp sig i det. Alltså inte heller sjukligt.