Citat:
Ursprungligen postat av
Anonyma-Klubben
LNej, ingen antidepressiv medicin som inte är narkotikaklassad är beroendeframkallande. Men detta används mycket sällan i Sverige vid behandlingsresistent depression. Förklara gärna varför SSRI/SNRI skulle vara beroendeframkallande.
Där inser jag att du inte är särskilt vetenskapligt bevandrad. Eller har en märklig definition av beroende. För att reda ut om du bara är genuint korkad eller om våra definitioner skiljer sig:
Menar du att man inte får en utsättning av SSRI/SNRI? Menar du att det är smärtfritt att sluta med dessa behandlingar? Eller att våra beroendekliniker i landet inte besöks av dina tidigare patienter?
Du kanske inte ens förstår att det finns fler beroenden än psykiska? Och varför skulle Pfizer ljuga om något de själva har patent på? Låter märkligt... Nej givetvis ljuger de inte, de formulerar sig juridiskt skottsäkert. Det är givetvis enkelt att ge belägg för båda sidor vilket innebär att ovissheten är så stor att man knappast kan döma informationen som felaktig. Det är skillnad på att ljuga och att bara lyfta fram bitar av verkligheten.
Nej tyvärr jag har ingen anledning att fortsätta denna diskussion, jag hyser ingen respekt för obildade personer tyvärr.
Att hävda att jag inte skulle läsa din text är bara löjligt, det tar inte många sekunder att läsa ditt inlägg, jag har nog läst igenom det iaf 5 gånger och blir mest mörkrädd över att du verkar vara verksam psykiatriker. Däremot vet jag ju att det inte krävs särskilt mycket för att traggla sig igenom LÄK och av någon anledning är det inte många som har psykiatriker som mål.