2009-12-18, 17:39
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Låter faktiskt rätt overkill. Brukar ibland räcka att ringa och säga att man har rethosta, och då betona att den är som kraftigast när man ska sova/sover och förstör ens sömn, osv.

Är de ofta så pass enkelt? Låter nästan för bra för att vara sant.
Vart är de bäst att vända sig till utav vårdcentral, sjukhus och närakuten (bosatt i sthlm)?
Citera
2009-12-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Låter faktiskt rätt overkill. Brukar ibland räcka att ringa och säga att man har rethosta, och då betona att den är som kraftigast när man ska sova/sover och förstör ens sömn, osv.

Förra gången (högst en månad sedan) när jag gick till doktorn för hosta frågade dem mig om jag behövde en hostmedicin för nätterna med morfin (cocillana) eller om jag behöver en för rethosta under dagarna. Detta utan att ens ta en titt i halsen.. så det är inte alls svårt att få medicinen utskriven
Citera
2009-12-19, 00:51
Medlem
Funkysmokes avatar
Går det bra att göra det hemma själv eller är det bra att ha några polare med?
Hur länge sitter ruset i?
Citera
2009-12-19, 01:06
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkysmoke
Går det bra att göra det hemma själv eller är det bra att ha några polare med?
Hur länge sitter ruset i?

Så länge du inte överdoserar går de väl bra vilket som, hänger i så fall på vad du föredrar.
Personligen älskar jag att vara social när jag är på opioider, och tar de nästan aldrig när jag är ensam.

Kan däremot inte svara hur länge de sitter i, då jag aldrig har testat just etylmorfin förut, men jag ämnar att göra de.
Citera
2009-12-21, 16:14
Medlem
Funkysmokes avatar
Ang. förstoppning, är det oundvikligt eller händer det bara lite "då och då"?

Tack på förhand.
Citera
2009-12-22, 21:14
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkysmoke
Ang. förstoppning, är det oundvikligt eller händer det bara lite "då och då"?

Tack på förhand.

Tror att det är oundvikligt, beror väl på hur mycket du slänger i dig. För mig är det mellan 1-2 dl, och jag får alltid förstoppning, får ta i väldigt när jag ska pissa i någon dag, och sen kan jag oftast inte skita på 1-2 dagar. Ibland är går det lättare, ibland får man ta i som en tjur. Men det är värt, inte precis som att man går och är jävligt skitnödig hela tiden utan att kunna skita, känner ingen speciell oro i magen efteråt.
Citera
2009-12-29, 04:53
Medlem
Emilio7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum
Är de ofta så pass enkelt? Låter nästan för bra för att vara sant.
Vart är de bäst att vända sig till utav vårdcentral, sjukhus och närakuten (bosatt i sthlm)?

Vårdcentralen är billigast och bekvämast. Brukar enbart räcka med ett telefonsamtal, så är det bara o hämta ut pissmedicinen (i drogsyfte) några timmar senare...
Citera
2009-12-29, 18:47
Medlem
overtrips avatar
Hämtade precis ut en ny burk Cocillana och såg där på Apoteket att det fanns en riktigt stor burk på 1 liter (!). Fick själv bara en fjuttig 250ml flarra, vilka är det som får dom stora burkarna? Finns det någon rethosta som botas med en lååång kur Cocillana? Doserna är ju 5-10ml 3-4ggr dagligen, 1000ml borde såvida räcka till 25 dagar? Skulle inte vara helt fel att ha hemma.

En annan fråga, går det att gå tillbaka till sin läkare efter flaskan är slut att få ut en till om hostan inte avtagit? 250ml räcker ju bara några dagar vid lite större doseringar än angivna.

Mvh O.T
Citera
2009-12-30, 15:31
Medlem
Cuprums avatar
Ponera att man intar ca 1 dl coccilana med noll opioidtolerans, hur länge kommer effekterna hålla i sig?
Citera
2010-01-03, 20:25
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overtrip
Hämtade precis ut en ny burk Cocillana och såg där på Apoteket att det fanns en riktigt stor burk på 1 liter (!). Fick själv bara en fjuttig 250ml flarra, vilka är det som får dom stora burkarna? Finns det någon rethosta som botas med en lååång kur Cocillana? Doserna är ju 5-10ml 3-4ggr dagligen, 1000ml borde såvida räcka till 25 dagar? Skulle inte vara helt fel att ha hemma. [...]

Finns de som får Cocillana utskrivet mer eller mindre ständigt för kronisk eller svårbotad hosta.

Citat:
Ursprungligen postat av overtrip
[...]En annan fråga, går det att gå tillbaka till sin läkare efter flaskan är slut att få ut en till om hostan inte avtagit? 250ml räcker ju bara några dagar vid lite större doseringar än angivna.

Mvh O.T

Vet inte huruvida det ska bota hostan till 100% med det du fått, men det är väl bara att pröva.
Citera
2010-01-09, 10:30
Medlem
Risplockarns avatar
Är förkyld och lite febrig och fått en flaska utskriven, drog i mig en DL iförrgår och igår, men igår fick jag en ganska taskig effekt, fick ett jävla illamående efter ett par timmar, och kände mig riktigt bakfull nästan. Kunde knappt få i mig någon mat, nu vet jag inte om det beror på att jag kan ha varit väldigt febrig den dagen (Kan inte säga då jag svepte min DL någon halvtimma efter att jag vaknat) eller om det berodde på cocillanan.

Några poster tillbaka skrev en kille om att man tillfälligt kunde pajja gallan om man slängde i sig för mycket, och ha svårt för att få i sig mat i några dagar/veckor. Nu mår jag bra, och slängde i mig en redig donken meny innan jag lade mig igår, men tänkte att den kanske var påväg att bli dålig, min galla dvs. Ska jag svepa en DL idag också eller låta bli för att vara på den säkra sidan? Vad tror ni?
Citera
2010-01-12, 13:28
Medlem
rövners avatar
Astronauten har landat

Jaha d här va en ganska fet upplevelse faktiskt, länge sen ja rökte nå opium o igår så hällde ja i mej 30ml av hostmedicinen uppgick i ett euforiskt tillstånd, ren blizz asså, sen flöt ja iväg på dom små molnen... Idag hade jag dock en vidrig AT, ont som FAAAN i huvudet o frossningar fyfan d va nästan inte värt det, jaja klart över förväntningar trodde inte det skulle va sånna mängder att man fick ett riktigt rus, ok peace out
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in