2008-02-03, 18:54
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyM
"Opiader sitter 5-6 dagar i urinprov"
"Opiader kan sitta upp till 6 veckor i blodprov"
Tror jag.

6 veckor i blodprov var lite överdrivet. Generellet betydligt kortare spårbarhet i blod än i urin. ( Ämne i blod -> Ämne till lever & njurar -> ämne+slaggprodukter till urinblåsan -> Toaletten/Provkoppen )
Citera
2008-02-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoooc
Ska testa första gången ikväll och tänkte bara fråga;
Det står att förstoppning är vanlig vid höga doser, hur höga doser menas då? Är det stor risk för förstoppning ifall jag dricker ca 80 ml.?

EDIT: Fick flaskan utskriven för x antal år sedan och den är ungefär halvfull, finns det någon risk att innehållet har blivit dåligt eftersom flaskan inte är oöppnad?

tacksam för snabba svar. pz!!

Jag har iallafall fått förstoppning av doser som var ca 80 ml. Jag tror att det är rätt vanligt att få det om du överdoserar.

Citat:
Ursprungligen postat av snoooc
En till fråga; hur länge sitter det i pisset?

Kolla i Drogakuten.

Citat:
Ursprungligen postat av AmericanAmex
Någon som vet hur man kan häva illamåendet dagen efter? Jag mår skit av cocilana men tog det igår ändå för att kunna sova trots ihärdig hosta.... det får man betala för idag *urk*

Jag brukar dricka vatten och sen försöka få i mig någon sorts lätt mat och sen kanske en liten promenad på det ute i friska luften.

Citat:
Ursprungligen postat av partyM
"Det är farligt att bland hostmedecinen med alkohol"
Mm det är farligt att äta en potatis med. Du kan få svårt för att andas om du sätter den i halsen. Det är samma med coc.

Ännu ett dumt inlägg gjort av dig, om du är så dum att blanda ihop alkohol med Cocilliana får du skylla dig själv då du får det svårt att andas. Varför ens prova då man vet att andningsdepressiva effekten ökas? Det är bara idioti.
Citera
2008-02-04, 20:47
Medlem
nobbe82s avatar
Hjälper theralen mot klådan på coccillana? Har för mig att det är en antihistamin, har jag rätt?
Citera
2008-02-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbe82
Hjälper theralen mot klådan på coccillana? Har för mig att det är en antihistamin, har jag rätt?

Från FASS.se:
Theralen har lugnande och sömngivande egenskaper. Theralen motverkar illamående och kräkningar. Theralen lindrar allergier och har även klådstillande egenskaper.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19600513000030&DocTypeID =7&UserTypeID=2
Citera
2008-02-05, 00:15
Medlem
nobbe82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brico
Från FASS.se:
Theralen har lugnande och sömngivande egenskaper. Theralen motverkar illamående och kräkningar. Theralen lindrar allergier och har även klådstillande egenskaper.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19600513000030&DocTypeID =7&UserTypeID=2

Tack!

Vilken idiot jag är som inte kollar fass

Jaja man e ju ganska skev så man får skylla på det
Citera
2008-02-06, 17:59
Medlem
Friteankandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wifebeater
Helt rätt. En hel flaska är inte att rekommendera. Det enda man får ut av det är förstoppning, yrsel, feberfrossa och illamående.

tog ½dl cocillana första gången jag testade, inget riktigt rus men man blev "go å gla" inga bieffekter den gången. igår smäckte ja kanske 1½ dl samma effekt lite kraftigare. dock bieffekten av att kroppen kliade lite och jag frös mycket i morse. kanske ingen rekomenderad partydrog men skönt å ta när man e lite rastlös en tisdagskväll. jävligt skönt att sova när man är påverkad. lustiga drömmar som man tror är helt verkliga! Peace out
Citera
2008-02-06, 18:22
Bannlyst
Dosering is the key, körde i mig 3/4 av en flaska och det gick mer eller mindre åt helvete.

Började med att klia lite i hårbottnen sen spred de sig till ansiktet och resten av kroppen. Hela ansiktet svullnade och förblev så i ca 30 min, sen började det klia i handflatorna och när jag då kliade tillbaka så blev dem helt varma och svullnade till 2x storlek :P Blev rätt nojjig när svullnaden inte försvann på 3 dagar. Så ta det lugnt ^^
Citera
2008-02-06, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sanderson
Hur lång tid brukar det ta för er att Cocillanan slår? Jag drack lite för ett tag sen och kände inte så mycket (inga stora mängder då jag var lite försiktig) nu nån timme senare däremot har jag fått en skön feeling.

20-30 min
Citera
2008-02-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Men det smakar ju gott som fan!
Håller med, har aldrig tyckt att det smakar illa, snarare tvärtom
Citera
2008-02-10, 03:33
Medlem
Fuckts avatar
Någon som har fått svårt att svälja eller noterar en märkbar skillnad när ni ska svälja efter att ni har tagit Cocillana-Etyfin?
Citera
2008-02-10, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Någon som har fått svårt att svälja eller noterar en märkbar skillnad när ni ska svälja efter att ni har tagit Cocillana-Etyfin?

Ja, jag har upplevt sväljsvårigheter. Både efter intag av Cocillana och när jag åt för mycket dextropropoxifen.
Citera
2008-02-13, 18:49
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brico
Jag har iallafall fått förstoppning av doser som var ca 80 ml. Jag tror att det är rätt vanligt att få det om du överdoserar.
Det där måste vara inviduellt alltså, jag har inte fått alls när jag tagit doser runt decilitern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in