2010-04-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCat
Tips?

Ja typ det bästa jag kan ge dig är att du inte ska sitta och tvinga fram några hostningar inne på undersökningen, utan säga ungefär såhär:

Du: "Ja du förstår snälla herr doktor att på dagarna går det bra som du ser, men det är på nätterna hostan kommer, jobbig jäkla torrhosta som gör att jag inte kan sova. Jag hostar och hostar och har inte sovit ordentligt på flera dagar, har prövat [Insert receptri hostmedicin here"] och det funkade inte alls, men mamma hade nåt som hette cocci-nånting som jag drack och då släppte hostan nästan helt!"

Doktor: "Okej, men är det slemmigt när du hostar eller så?"

Du: "Näe, det är bara torrhosta liksom"

Sen knallar du med största sannolikhet ut med ett stort leende på läpparna och ett färskt e-recept på en flaska coccilana du kan hämta ut på närmaste apotek.

Happy Hunting
Citera
2010-04-20, 13:55
Medlem
Hejsan. Min mamma gav mig detta host medel när jag var liten (vet ej ålder kanske 4-6 år) men hon sa att jag blev typ speedad av det. så hon ville inte ge mig flaskan nu för non vecka sen när jag va sjuk. så jag undrar är det farligt? e jag allergisk? eller e det ganska vanligt hos folk?

Edit:undrar ochså om detta går att blanda med tramadol, + hon sa att jag satt i gardinerna av det. som jag uppfattade som menade ho natt jag blev speedad. men ville ej fråga vad hon verkligen menade då jag inte ville vara pundig. och sen undrar jag vafan dom menar när dom skriver att blodådran ploppar ut när dom skiter?

Förlåt för stavfel eller dylikt.
Senast redigerad av Svartjobb 2010-04-20 kl. 14:39.
Citera
2010-04-20, 15:16
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Hejsan...

Antaligen Lepheton eller Mollipect.
Inne håller Efedrin så man blir speedad.
Citera
2010-04-21, 21:07
Medlem
Skulle vara tacksam om folk kunde svara på dom andra frågorna jag skrev.
Citera
2010-04-23, 08:57
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Citat:
Skulle vara tacksam om folk kunde svara på dom andra frågorna jag skrev.

Kanske bättre om du frågar i Drogakuten eller "kan jag blanda det här"-tråden, då du inte får svar här.
Men jag kan försöka i alla fall!
Men ta inte mina ord till 100% bättre om du frågar någon annan också!

Citat:
Hejsan. Min mamma gav mig detta host medel när jag var liten (vet ej ålder kanske 4-6 år) men hon sa att jag blev typ speedad av det. så hon ville inte ge mig flaskan nu för non vecka sen när jag va sjuk. så jag undrar är det farligt? e jag allergisk? eller e det ganska vanligt hos folk?

Det borde vara vanligt att man blir speedad på efedrin när man är så liten som du var.

Citat:
Edit:undrar ochså om detta går att blanda med tramadol, + hon sa att jag satt i gardinerna av det. som jag uppfattade som menade ho natt jag blev speedad. men ville ej fråga vad hon verkligen menade då jag inte ville vara pundig.

Många i min krets är friska blandmissbrukare där Amfetamin + opiater brukar ingå. Så tror inte Efedrin + Tramadol ska vara någon fara.
Själv förstår jag inte varför blanda uppåt & nedåt.

Själv är jag på Rinexin och cocillana nu, är väl kanske lite i samma klass.

Citat:
och sen undrar jag vafan dom menar när dom skriver att blodådran ploppar ut när dom skiter?

Det här får du utveckla...

Hoppas du fått lite svar i alla fall!

Lycka till!
Citera
2010-04-24, 08:47
Medlem
och sen undrar jag vafan dom menar när dom skriver att blodådran ploppar ut när dom skiter?

Mja det där kan jag nog inte utveckla mera. så att det va non snubbe som ångrade att han tagit detta då han skrev att blodådran ploppar ut en idag när han skiter. vilket låter ganska läskigt ;o
Citera
2010-04-24, 09:06
Bannlyst
Citat:

Mja det där kan jag nog inte utveckla mera. så att det va non snubbe som ångrade att han tagit detta då han skrev att blodådran ploppar ut en idag när han skiter. vilket låter ganska läskigt ;o

Anaprolaps kanske?

"Analprolaps är ett tillstånd när slemhinnan i analkanalen glider ut genom ändtarmsmynningen och kan liknas vid hemorroider som går hela vägen runt. En allvarligare form är rektalprolapsen där hela tarmväggen viker sig in i sig själv och kommer ut genom ändtarmsmynningen. I det första fallet är det bara lite slemhinna och i det andra således hela tarmväggen som kommer ut"

http://www.netdoktor.se/mage-tarm/?Tab=Questions&Question=30109
Citera
2010-04-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Anaprolaps kanske?

"Analprolaps är ett tillstånd när slemhinnan i analkanalen glider ut genom ändtarmsmynningen och kan liknas vid hemorroider som går hela vägen runt. En allvarligare form är rektalprolapsen där hela tarmväggen viker sig in i sig själv och kommer ut genom ändtarmsmynningen. I det första fallet är det bara lite slemhinna och i det andra således hela tarmväggen som kommer ut"

http://www.netdoktor.se/mage-tarm/?Tab=Questions&Question=30109

Fy fan. paxx att aldrig ens lukta på detta skit knark
Citera
2010-04-29, 17:55
Medlem
Citat:
Fy fan. paxx att aldrig ens lukta på detta skit knark

Hahaha, du tror att analprolaps/rektalprolaps är något vanligt förekommande pga cocillana? Visst att man blir jävligt hård i magen, men det blir man ju på alla opiater/opioider.
Är förmodligen det din vän menar, att han blir ruskigt hård i magen men överdriver det hela lite för att han vet att du på fullt allvar kommer tro att man "Skiter ut blodådran" och således aldrig behöver bjuda dig när han har fixat en flaska!
Citera
2010-04-29, 18:31
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:

Om någon skriver så menar dom att dom blivit tillfälligt förstoppad och är hård i magen..
Citera
2010-04-29, 18:38
Medlem
Mjaha förlåt jag e bara en 12 årig blondin inom mig och relativt ny med droger så jag går på ganska många skämt saker nu xP
Citera
2010-04-30, 00:27
Bannlyst
Citat:
Mjaha förlåt jag e bara en 12 årig blondin inom mig och relativt ny med droger så jag går på ganska många skämt saker nu xP

Jag skämtade inte. Men visst, analprolaps är säkert ingen vanligt förekommande biverkning av Cocillana-intag. Dock blir man ganska hård i magen, det är bra att tänka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in