2008-12-10, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
Nej (inte nödvändigtvis, men troligen har cocillanaextrakt används av latinamerikaner länge), men etymologiskt kommer ändå namnet från spanskan. Och som jag skrev innan så härrör växten från Sydamerika och spanska kolonier däri.
Så dubbel-l = j.

Ja visst, ja. Jag hade glömt att du berättade det där. Förlåt... Ja, jag antar att "j:et" är korrekt då.
Citera
2008-12-12, 15:37
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen
jag frågade iofs hur länge det kan spåras. och som jag skrev så har jag ingen direkt oro för det heller då det är på recept.
men jag vill mest veta hur länge det kan spåras för att stilla min egen nyfikenhet jag är nämligen en väldigt nyfiken person som måste veta allt

bumpar min fråga då jag inte har fått svar på den ännu. och det gäller urin prov då. bara så att vi slipper missförstånd.
Citera
2008-12-12, 15:40
Medlem
En fånig fråga, spelar det någon roll om flaskan omskakas eller inte?

Jag tänker att etyl-morfinet kanske lägger sig på botten så jag inte fick i mig så mycket som jag skulle efter lite mer än 1dl.
Citera
2008-12-12, 15:46
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille

Jag tänker att etyl-morfinet kanske lägger sig på botten så jag inte fick i mig så mycket som jag skulle efter lite mer än 1dl.

Så vitt jag vet så spelar det roll, ja.

Mysko det där.
Citera
2008-12-12, 17:35
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Det vore ju intressant att veta om det var så (att etylmorfinet lade sig i botten).
Det går ju förstås att räkna ut genom att se vilka ämnen som har högst densitet, vilka som är polära & icke-polära etc.
Men om man visste det så skulle man ju bara ställa flaskan upp-och-ner och låta etylmorfinet ansamlas i korken & flaskhalsen - sedan dränera den för att få det mer koncentrerat.
Citera
2008-12-12, 19:05
Medlem
Jag drog nyss i mig en DL Cocillana, förbannat trött på en hosta som har plågat mig alldeles för länge så tänkte jag att man kanske kan passa på att ha lite kul med.

Poängen är att flaskan knappast kan kallas för väl omskakad, så om en stund eller två så vet vi iaf lite bättre.

Blev lite skrämd när man (efter att ha klunkat) läste här om magont, spyor och fans mormödrar. Men magont kan kvitta, för jag har redan semiförstoppning sedan några dagar tillbaka och alltså redan ont.

kanske, men vafan..

Återkommer
Citera
2008-12-12, 19:35
Medlem
I hopp om att jag inte fått i mig tillräckligt med etylmorfin på grund av en icke omskakad flaska vid första försöket så gjorde jag ett nytt försök för några timmar sedan.

Intog 1.2dl. Jag kan beskriva det som känslan man får när tramadolruset börjar lida mot sitt slut. Man blir irriterad, seg och "orolig i kroppen" (lite ångest). Inget välbehag alls. Jag får i alla fall inget illamående eller ont i magen. Förra gången fick jag även svårt att sova och stark ångest under natten, så det är egentligen djävligt idiotiskt av mig att försöka ännu en gång!

Men gjort är gjort, och nu ska jag enbart ta 10ml 3 gånger om dagen vid behov, som det står på receptet.

Men jag undrar hur mycket Sobril (Oxascand, Oxazepam) jag kan slänga i mig utan att riskera några obehagliga konsekvenser? Tänkte även ta 10mg Zopiklon så att jag förhoppningsvis kan sova.

edit: Hur räknar man på halveringstider med ämnen som etylmorfin som görs om till morfin i kroppen?
HT för EtylM är 2timmar, men kan jag räkna med att vara "nykter" om ~6HT eller måste man räkna på morfinets halveringstid för att veta när det är ute ur systemet?

För om 12 timmar så har jag under 5mg Etylmorfin i kroppen, men jag kanske fortfarande har så pass höga halter morfin att det är oklokt att blanda med andra mediciner eller droger.
Senast redigerad av dille 2008-12-12 kl. 19:55.
Citera
2008-12-13, 00:03
Medlem
Ingen som vet? Då gissar jag på att 40mg Sobril och 10mg Zopiklon ska gå bra. Börjar känna av ångesten ganska kraftigt nu lagom till läggdags... ångrar mig djupt att jag gjorde ett försök till med den här hemska drogen...
Citera
2008-12-13, 03:58
Medlem
AndersEklunds avatar
Läste denna tråden för 1 timme sen typ, Tänkte -"ska fan fixa cocillana etylmorfin nästa gång jag får hosta och se hur bäng man blir på det" så nyss gick jag ut för att käka lite kelloggs, öppnar kylskåpet för att ta ut mjölken och där stod den .. en flaska cocillana Etylmorfin Min syster har haft en jävla hosta senaste veckan så det måste va hennes tänkte jag.

Nu har jag iaf något att se fram imorn när jag vaknar
Citera
2008-12-13, 13:30
Medlem
Fyhelvete...
Intog 1dl häromdagen för lite kvällsmys, började skönt, sen fick jag världens klåda-attack, kliade på hela kroppen och jag fick små bulor som liknade myggbett, kliade även så mycket i hårbotten att jag började blöda.
till slut tog jag en kall trasa och lade över huvud och axlar då lugnade sig det värsta.
Fick nog av detta och la mig i sängen för att sova, väldigt behagligt. Vaknade upp 10 timmar senare, känndes jätteskönt. MEN! när jag reser mig känner jag att absolut allting börjar snurra och jag kan inte gå rakt, min mage gör uppror och vill spy men jag säger emot. Ringer och sjukanmäler mig till jobbet och blir sängliggandes hela dagen och mår allmänt skit. Lyckas tillslut äta lite och mår aningen bättre då. På kvällen blev det filmer och massor med sötsaker och det känndes okej igen, lite seg och flummit som på kodein ungefär, så som jag tycker det borde vara.

Har aldrig fått en så förjävlig reaktion på cocillana förut, har inte heller intagit just så mycket heller. Var det en överdos eller bara vanliga biverkningar?
/orolig människa som har tråkigt på jobbet...
Citera
2008-12-13, 13:36
Medlem
Känner fan fortfarande av skiten, och har djävligt små pupiller! Men det borde vara lugnt att dra i sig lite alkohol ikväll?
Citera
2008-12-13, 13:49
Medlem
Citat:
Känner fan fortfarande av skiten, och har djävligt små pupiller! Men det borde vara lugnt att dra i sig lite alkohol ikväll?
Brukar inte vara några större problem med alkohol så lång tid efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in