2014-01-24, 22:19
  #1801
Medlem
Hakkapelitens avatar
Ytterligare en "kan jag... om jag..." fråga då: Tog ca 20ml i natt vid 1-2 tiden (21 timmar sen). Men det är ju löning idag så jag gled förbi bolaget och tjackade lite bärs. Är jävligt sugen på bärs så funkar det att ikväll dricka 3-4st? Har för mig att jag någon gång läst att det går ur kroppen ganska snabbt?

Jag går på betablockerare i övrigt och märker att pulsen går ner jävligt mycket de gånger jag tagit cocillana. Har jag anledning att oroa mig för andningsdepression? Känns som att råden jag läst tidigare i tråden varierar ganska kraftigt.
Citera
2014-01-24, 22:50
  #1802
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Ytterligare en "kan jag... om jag..." fråga då: Tog ca 20ml i natt vid 1-2 tiden (21 timmar sen). Men det är ju löning idag så jag gled förbi bolaget och tjackade lite bärs. Är jävligt sugen på bärs så funkar det att ikväll dricka 3-4st? Har för mig att jag någon gång läst att det går ur kroppen ganska snabbt?

Jag går på betablockerare i övrigt och märker att pulsen går ner jävligt mycket de gånger jag tagit cocillana. Har jag anledning att oroa mig för andningsdepression? Känns som att råden jag läst tidigare i tråden varierar ganska kraftigt.

Det är inga problem att dricka alkohol 21h efter du tagit 20ml cocillana.
Äter både bb och benso och jag lever.
Men blanda aldrig med alkohol, 12h mellanrum när det gäller normala doser ser jag som helt riskfritt.
Kort halveringstid på etylmorfin.
Citera
2014-01-24, 22:52
  #1803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Ytterligare en "kan jag... om jag..." fråga då: Tog ca 20ml i natt vid 1-2 tiden (21 timmar sen). Men det är ju löning idag så jag gled förbi bolaget och tjackade lite bärs. Är jävligt sugen på bärs så funkar det att ikväll dricka 3-4st? Har för mig att jag någon gång läst att det går ur kroppen ganska snabbt?

Jag går på betablockerare i övrigt och märker att pulsen går ner jävligt mycket de gånger jag tagit cocillana. Har jag anledning att oroa mig för andningsdepression? Känns som att råden jag läst tidigare i tråden varierar ganska kraftigt.

Efter två timmar är dosen halverad. Så nej, ingen fara. Angående beta så vet jag inte. 20 ml är ganska lite...
Citera
2014-01-24, 23:22
  #1804
Medlem
Hakkapelitens avatar
Hyggligt, kudos till snabba svar!

Har gått på betablockerarna (Inderal) väldigt länge pga skakningar. Och vet enligt erfarenhet att det inte händer något när man tar dem med alkohol, inget jag har märkt och inget jag läst heller. Det var bara med kombinationen betablockerare + cocillana som jag blir lugnare än en helig ko. Hjärtfrekvensen går ner på typ 50 slag i minuten. Hade ingen aning om halveringstiden på cocillana så började då fundera på om kombinationen med alla tre (beroende på om cocillanan hade någon subtil effekt fortfarande) skulle typ få hjärtat att sluta slå, eller att jag kolavippen knall och fall av andningsdepression
Citera
2014-01-28, 17:57
  #1805
Medlem
Jag har en fråga angående Cocillana. Medicinen har jag tagit för 7 dagar sedan. Sen dess har jag klåda, framför allt i ansiktet och hårdbotten, men också på armarna. Det känns som man har solat och brännt sig om man ska jämföra. Andra dagen tar jag antiallergiska medicinen, men det känns inte att den fungerar så bra. Har fått ca 60-70ml av medicinen i tisdags. Ser att folk här tar mycket mer i russyftet än som jag har tagit av min dumhet :P några tips hur länge till kommer klådan sitta? Eller vad ska jag göra för att lindra det ?
Citera
2014-01-29, 19:13
  #1806
Medlem
Bump! Någon som hade liknande "solbränn" känsla ? (övre delen av ryggen, nacken och lite på ansiktet). Sitter det verkligen kvar så länge så som över en vecka ? Orolig..
Citera
2014-01-29, 21:23
  #1807
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mag25
Bump! Någon som hade liknande "solbränn" känsla ? (övre delen av ryggen, nacken och lite på ansiktet). Sitter det verkligen kvar så länge så som över en vecka ? Orolig..
Nej det låter inte normalt.
Är du säker på att det är på grund av Cocillana?
Det kan inte vara något annat?

Histaminfrisättningen du kan få av etylmorfin ger sig efter några timmar, 5-8 på sin höjd.
Du kan ha triggat någon allergi är min bästa gissning.

Sitter det i så kan det vara värt att besöka husläkaren.
Citera
2014-01-29, 21:50
  #1808
Medlem
Yes, det har jag haft sen förra veckan. Har redan varit på besök i sjukhuset och vårdcentralen, pratat med några läkare och det enda som de sa att jag ska ta anti allergiska mediciner. De gjorde dock inga blodtester eller nånting specifikt.
Medicinen borde vara borta efter 8 dagar helt från kroppen, eller hur?
Citera
2014-01-30, 18:04
  #1809
Medlem
Nu har det blivit mycket bättre helt plötsligt, bränna på huden har nästan helt försvunnit. Haft urinprov idag och det visade ingenting märkligt och imorgon får jag blodprov. Hur som helst, det var första och sista gången som jag tagit Cocillana och sista gång slarvar med att läsa FASS/instruktionerna innan jag får någon medicin :/ dumt av mig.
Citera
2014-02-05, 17:45
  #1810
Medlem
negerbarns avatar
Har legat hemma några dagar i hutlös hosta och feber, nästan 40 grader, men nu har jag börjat piggna till och febern börjat sjunka. Jag passade på att få ut en flaska av detta och nu ska jag ligga och mysa ett par dagar medan jag väntar på att bli helt frisk. Perfekt att sänka en halv deciliter och sjunka ner i soffan framför tvn.
Citera
2014-02-07, 02:32
  #1811
Medlem
Hakkapelitens avatar
Alright, efter att ha typ använt nästan en hel flaska insåg jag plötsligt att jag inte skakat den en enda gång då jag tagit mig en shot. Innebär det här att allt det roliga lägger på botten nu? Och när jag tar mig en rackare så kommer jag få en betydligt starkare dos än det jag tänkt mig? Eller hur viktigt är det egentligen att man skakar det innan användning?
Citera
2014-02-11, 11:56
  #1812
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Alright, efter att ha typ använt nästan en hel flaska insåg jag plötsligt att jag inte skakat den en enda gång då jag tagit mig en shot. Innebär det här att allt det roliga lägger på botten nu? Och när jag tar mig en rackare så kommer jag få en betydligt starkare dos än det jag tänkt mig? Eller hur viktigt är det egentligen att man skakar det innan användning?
Nja, det är ju inte så att det inte finns något kul alls i de övre lagret i en oskakad flaska. Men har den stått länge så kan jag tänka mig att i värsta(bästa?) fall så kan det handla om uppåt dubbel styrka om man jämför översta lagret med det allra understa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in