2015-01-09, 01:19
  #1921
Medlem
Fan, kan inte påstå att jag får några hemska biverkningar. Varken klåda eller förstoppning. Drack en dec vid 4 i eftermiddags och tog kvällssupen på 1 dec. Får väl se hur jag känner mig imorgon men förstoppning har inte vart något problem tidigare.

Dock blir jag väldigt seg på den, och kan ligga och smånodda/vila/sova hela dagen vilket ändå är passande då jag bara hämta ut den när jag faktiskt är sjuk. Får alltid 2x250ml av min dock och hostan brukar alltid avta innan jag hunnit klart med första enligt läkarens ordinationer.
Citera
2015-01-10, 03:04
  #1922
Medlem
sunlight81s avatar
Alltså... Första gången jag provar detta och jag kanske tar 50ml eller så. Hade tagit Lyrica också, och jag har knappt sovit pga en kapsel concerta.

Blir sjukt skön i kroppen först. Blir mer och mer bäng i huvudet, sitter och pratar vid köksfläkten några timmar och sen reser jag på mig. Efter några minuter känner jag mig yr och måste sätta mig igen, kan inte öppna ögonen och seriöst - jag såg flera hundra tecknade bilder på olika människor, typ gamla professorer från 1800-talet osv. Det kom en ny "bild" varje sekund!!? Yr så ini helvete. Tänker för en sekund att, nu dör jag. Riktigt obehagligt, fick tänka "jag har tagit en drog, det kommer gå över" om och om.

Samlar kraft att öppna ögonen, och jag ser typ 10 procent av köket, resten var vitt, bara vitt. Efter en stund går jag ut och tar frisk luft, vilket var riktigt skönt, och nu är jag calm and collected igen.

Har NÅGON varit med om detta förr? Jag har aldrig varit med om något liknande och jag har provat en hel del droger i mitt liv.

Pheeeeew, skönt att det är över.
Citera
2015-01-17, 18:45
  #1923
Medlem
ambigues avatar
Jag måste vara extremt känslig för etylmorfin, eller morfin i allmänhet. Jag drack ½dl i går kväll och jag låg vaken till kl 9 på morgonen för att jag hade sån brutal klåda. Tog 4x25mg atarax, 4x25mg lergigan och 5mg av en annan antihistamin, hjälpte inte.
Provade morfin meda för någon vecka sedan och fick jobbig klåda då med men så som jag fick på cocillana... Sitter fortfarande i idag.
Vet inte om det hade gjort någon skillnad i fall jag tagit atarax innan jag drack cocillanan istället för att ta dom när det började klia.
Känns inte som om jag vill prova en gång till, jävligt surt eftersom jag har en nästan full 500ml's flaska.
__________________
Senast redigerad av ambigue 2015-01-17 kl. 19:03.
Citera
2015-01-17, 18:51
  #1924
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Jag måste vara extremt känslig för etylmorfin, eller morfin i allmänhet. Jag drack ½dl i går kväll och jag låg vaken till kl 9 på morgonen för att jag hade sån brutal klåda. Tog 4x25mg atarx, 4x25mg lergigan och 5mg av en annan antihistamin, hjälpte inte.
Provade morfin meda för någon vecka sedan och fick jobbig klåda då med men så som jag fick på cocillana... Sitter fortfarande i idag.
Vet inte om det hade gjort någon skillnad i fall jag tagit atarax innan jag drack cocillanan istället för att ta dom när det började klia.
Känns inte som om jag vill prova en gång till, jävligt surt eftersom jag har en nästan full 500ml's flaska.
Vet att vissa har stora problem med jobbiga bieffekter på just etylmorfin, dvs klåda.
Personligen får jag ingen klåda alls på det, så det är nog högst inviduellt.

Det enda jag kan rekommenderar dig att göra är att testa en mindre dos nästa gång, då du verkar har varit duktig med antihistaminerna.
Om inte detta ger dig något så är det väl bara att sälja den till någon bättre behövande.
Citera
2015-01-17, 19:05
  #1925
Medlem
ambigues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
Vet att vissa har stora problem med jobbiga bieffekter på just etylmorfin, dvs klåda.
Personligen får jag ingen klåda alls på det, så det är nog högst inviduellt.

Det enda jag kan rekommenderar dig att göra är att testa en mindre dos nästa gång, då du verkar har varit duktig med antihistaminerna.
Om inte detta ger dig något så är det väl bara att sälja den till någon bättre behövande.

Jag tog även lite oxy vilket kanske kan ha förvärrat klådan? Dom bör väl boosta varandra.
Citera
2015-01-29, 14:26
  #1926
Medlem
Hej jag undrar ifall det är lugnt att flumma på cocillana när jag går på Sertralin?
Citera
2015-01-29, 15:14
  #1927
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akmnfb
Hej jag undrar ifall det är lugnt att flumma på cocillana när jag går på Sertralin?


Det är lugnt.
Citera
2015-01-30, 09:51
  #1928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Det är lugnt.
Okej tack för svar! Så det har alltså inte samma verkan som tramadol? Har hört att tramadol tillsammans med sertralin kan vara farligt.
Citera
2015-01-30, 10:27
  #1929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akmnfb
Okej tack för svar! Så det har alltså inte samma verkan som tramadol? Har hört att tramadol tillsammans med sertralin kan vara farligt.

Tramadol påverkar (höjer) serotonin i hjärnan, vilket är farligt tillsammans med SSRI i högre doser då det kan leda till serotonin syndrom, vilket man kan dö utav i värsta fall. Medan Cocillina är etyl-morfin? som inte påverkar det.

Tramadol (Subutex också?) är de(n) enda som påverkar hjärnan på det sättet bland opiater / opioider och därmed den enda som inte är så bra att överdosera i högre doser när man går på SSRI / SNRI.
Citera
2015-02-16, 16:09
  #1930
Medlem
Har förmodligen redan postat men
Underskattad opiod. Föredrar denna före sub, kodein och tramadol vid rätt dos och mix.

I rätt dos (ca 1dl + lågdos benso och pregabalin, varningar för de ickeerfarna att blanda) är ruset unikt, euforiskt smått sederande och uppåt trots lugnet. Nikotin och koffein känns bättre/boostar etylmoffet.

Smått illamående, förstoppningar och jobbig klåda kan uppstå. Atarax, lergigan, postafen, theralen minskar klådan och illamåendet men förstärker tröttheten.

Skulle vara kul om det kom ut någon lagligt derivat / rc typ 4f-metylmoffein eller något. Skulle definitivt prövat, verkar ju vara rätt risky med fent-analoger (fentanyl är grovt överskattat i russyfte är min åsikt).
Citera
2015-02-19, 17:49
  #1931
Medlem
Återföll lite precis och drog i mig 2,5dl coceliana

Vad har jag att vänta? Ingen större fara va?
Citera
2015-02-19, 18:47
  #1932
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeHaze1
Återföll lite precis och drog i mig 2,5dl coceliana

Vad har jag att vänta? Ingen större fara va?
Förhoppningsvis ett skönt rus men blir alltid lika besviken när jag tar Cocillana,vid 5dl börjar det bli farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in