2014-05-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
4. Frgan r dock inte vilket av alternativen som ger alla lsningar, utan fr vilket alternativ som ekvationen uppfylls. Det r skillnad p de tv sakerna. Kom p det sjlv under provtiden faktiskt. Lite likadan slamkrypare var frga 19, dr C sklart stmmer, men B var det enda alternativet man kunde ta reda p endast utifrn satsen. Lite djvulskt av provskaparna.

6. C r rtt. Tecknet betyder att x (symbol) y r mindre eller lika med 1. x (symbol) y mste allts aldrig uppfylla att det r lika med 1 fr att uppfylla olikheten som C ger.

20. Japp, det var just det jag gjorde. Valde sedan att en sida hos kvadraten skulle g mot att bli 0, och d skulle den andra g mot att bli sqrt(2) om sidan var 1. D var det enda alternativet som uppfylldes vid det scenariot.

Fysikfrgan: Du mste tnka p att resistansen fr hela kretsen ges genom att addera resistansen fr resistorn och lampan. Genom P = U^2/R kan man ta reda p lampans resistans: R = 36/12 = 3
Sen har du kommit fram till att resistansen fr hela kretsen ska vara 12, s resistorn ska ha resistansen 9 ohm.

Ja facit ligger ju ute nu s, just dessa frgor du tog upp frutom frga 20 hade jag valt rtt svar men trodde i efterhand att det var fel, jvligt lurigt formuleradel Ang fysikfrgan hade jag helt och hllet glmt bort att rkna bort lampans resistans.
Citera
2014-05-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Det programmet lter bra!

KTH Teknisk Fysik, men kommer troligtvis in med HP
h vad hrligt, framtida klasskamrater d, mjligtvis. Vad fick du p HP?

Jag fick strax ver 30, ngon risk att det kommer hjas ver 30 i r tror ni? (p teknisk fysik)
Senast redigerad av ArgvCompany 2014-05-13 kl. 19:18.
Citera
2014-05-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgvCompany
h vad hrligt, framtida klasskamrater d, mjligtvis. Vad fick du p HP?

Jag fick strax ver 30, ngon risk att det kommer hjas ver 30 i r tror ni? (p teknisk fysik)

1.75 p HP s det lr rcka.

Jag tror det stannar p 30. Du kan nog vara lugn.
Citera
2014-05-13, 19:31
Medlem
Citat:
1.75 p HP s det lr rcka.

Jag tror det stannar p 30. Du kan nog vara lugn.
Sjlv fick jag 1,7, r vl p grnsen att just det rcker.

Pratade lite med min pappa tidigare idag, och han hade hypotesen att kraven skulle hjas ngot d fler sker till sdana hr civilingenjrsprogram i r. Sen om det gr ver 30 kan man ju sitta och oroa sig fr i tv mnader framver
Citera
2014-05-13, 19:37
Medlem
Citat:
Sjlv fick jag 1,7, r vl p grnsen att just det rcker.

Pratade lite med min pappa tidigare idag, och han hade hypotesen att kraven skulle hjas ngot d fler sker till sdana hr civilingenjrsprogram i r. Sen om det gr ver 30 kan man ju sitta och oroa sig fr i tv mnader framver

Ja, men jag har hypotesen om att elever blir dummare fr varje r Tror drfr inte att kat sktryck mste innebra hjd antagningspong (lite vl simpelt tnk kanske).
Citera
2014-05-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ja, men jag har hypotesen om att elever blir dummare fr varje r Tror drfr inte att kat sktryck mste innebra hjd antagningspong (lite vl simpelt tnk kanske).
Det kanske stmmer, frvisso. Vad fick du p detta provet?
Citera
2014-05-13, 19:46
Medlem
Citat:
Det kanske stmmer, frvisso. Vad fick du p detta provet?

Ingen aning. Skrev inte ned svaren och tog inte med mig hftet.
Citera
2014-05-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ingen aning. Skrev inte ned svaren och tog inte med mig hftet.
Nu nr jag tittar p statistik s har faktiskt HP gtt upp och ner mellan 1,6 och 1,7, knns ju lite oroande.

edit: Det var ganska off-topic.
Citera
2014-05-13, 20:12
Medlem
Citat:
Nu nr jag tittar p statistik s har faktiskt HP gtt upp och ner mellan 1,6 och 1,7, knns ju lite oroande.

edit: Det var ganska off-topic.

Det kommer med stor sannolikhet max g upp till 1.7 (har svrt att tro att det skulle g ver Civ ing Indek eller vara p samma niv) men om s r fallet tror jag att du nd sitter skert med ditt provresultat p 30+.

Mina egna spekulationer sklart!

Fr att balansera med lite on-topic:

Tyckte ni provet var svrare n de gamla? Sjlv har jag noll koll d jag kom ofrberedd
Citera
2014-05-13, 20:14
Medlem
Citat:
Fr att balansera med lite on-topic:

Tyckte ni provet var svrare n de gamla? Sjlv har jag noll koll d jag kom ofrberedd
Personligen tyckte jag att provupplevelsen var svrare, och gav knslan att provet var aningen svrare n de gamla proven jag tittat p. Men i efterhand tror jag faktiskt att det snarare beror p stressen.
Citera
2014-05-13, 20:20
Medlem
Frga 17 p rets fysik. Det exakta svaret r vl 184 125 000 watt. Hur kan svaret d bli 0,19 GW?

Jag svarade 185 MW, det borde jag vl f rtt fr?!
Citera
2014-05-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alivedude
Frga 17 p rets fysik. Det exakta svaret r vl 184 125 000 watt. Hur kan svaret d bli 0,19 GW?

Jag svarade 185 MW, det borde jag vl f rtt fr?!
Jag tycker ocks att svaret var lite konstigt. Sjlv skrev jag ett exakt svar (med g i uttrycket): 1,875*(10^7)*g W
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in