2014-05-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
r det tilltet tro?

De bryr sig nog inte. Man fick ju trots allt ta med sig provhftet hem. Och hur skulle de spra dig?

Vet inte varfr ni har s brttom. Provfrgor+facit skall ju slppas nu i veckan.
Citera
2014-05-12, 22:50
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
r det tilltet tro?

Jad, provet kommer ju nd att offentliggras inom kort.
Citera
2014-05-12, 23:10
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Jad, provet kommer ju nd att offentliggras inom kort.
Scannar in provet imorgon d. Hr orkar vi inte vnta p facit!
Citera
2014-05-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ifrgastter fljande svar:

mattedelen: 4, 5, 6, 14, 15, 20 & C
fysikdelen: 18

r du verkligen sker p just dem svaren? Kan sklart vara fel av mig, men oavsett skulle det vara intressant att f det lite mer klart vad som stmmer.

4. X<-1, visst det stmmer att olikheten r uppfylld fr det men den r ju ven uppfylld fr x=-1 och x=-0.9 etc s svar B kan omjligt stmma.

5 Ser nu att den r definierad ven d x gr mot -1 frn hger s d br rtt svar vara D

6 Valde sjlv C p denna frga nr jag skrev men om man stter in vrden s kan ju uttrycket g mot 1 men det kan aldrig bli 1 d x>y

14 Ojd, nnu ett slarvfel...

20. Rita upp en cirkel och skriv in en fyrhrning och beteckna den ABCD. A och D r sant fr en kvadrat som r inskriven men endast A r sant fr samtliga fyrhrningar.

Fysikdelen:

18. Var sjlv en aning osker p denna, men om man stter att den ska utveckla 12W med en spnning p 24V s fr man med uttrycket P=UI=U^2/R <-> R=U^2/P=576/12=48ohm

r dock osker d man kan rkna ut strmmen genom P=UI I=P/U=12W/6V=2A
Och sen U=IR R=U/I=24V/2A=12ohm

Knns kanske mer riktigt?

Fan det hr blir ondigt spnnande, har ftt ver 20 pong i avdrag fr idiotiska slarvfel
Citera
2014-05-13, 10:11
Medlem
Du behver inte fotografera. Facit och provfrgor finns ute nu!
Dock funkar inte fysikprovslnken fr mig...
Lycka till alla!
Citera
2014-05-13, 14:13
Medlem
Ngon som vet hur snlla dom r p rttningen?

Till exempel p fysiken frga 17, om man skriver 0,2 GW istllet fr 0,19 GW? r det 0 pong?
Citera
2014-05-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabaton94
Ngon som vet hur snlla dom r p rttningen?

Till exempel p fysiken frga 17, om man skriver 0,2 GW istllet fr 0,19 GW? r det 0 pong?

Jag skulle inte tro det,p sin hjd 1p avdrag..mycket vrre om man skriver 0.33 istllet fr 1/3 exempel
Citera
2014-05-13, 15:20
Medlem
Mikronesiens avatar
21 + 19 fr matematik- respektive fysikdelen. Detta bortrknat pongen frn sista frgorna, vilket nd inte gick s bra. Tror nog att jag kunde ftt ihop 10 pong till minst p matematik-delen om jag inte varit s seg som jag var kl 9.00 p provdagen.
Citera
2014-05-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Jag skulle inte tro det,p sin hjd 1p avdrag..mycket vrre om man skriver 0.33 istllet fr 1/3 exempel
Om man svarade 1.9 *10^(8) W d?
Citera
2014-05-13, 16:00
Medlem
Mikronesiens avatar
Om man inte skrev ngot p uppgift 26 borde man vl f pong fr det? Tekniskt stt r det ju rtt!
Citera
2014-05-13, 16:15
Medlem
Har nog vrldens smsta nerver, beroende p pongsttningen p de sista frgorna blir s ligger jag runt 29-33 pong.... Blir en jvligt kul vntan p resultatet

25 pong bortappade p slarv, va i helvete!!!!!!!
Citera
2014-05-13, 16:57
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschissa
4. X<-1, visst det stmmer att olikheten r uppfylld fr det men den r ju ven uppfylld fr x=-1 och x=-0.9 etc s svar B kan omjligt stmma.

5 Ser nu att den r definierad ven d x gr mot -1 frn hger s d br rtt svar vara D

6 Valde sjlv C p denna frga nr jag skrev men om man stter in vrden s kan ju uttrycket g mot 1 men det kan aldrig bli 1 d x>y

14 Ojd, nnu ett slarvfel...

20. Rita upp en cirkel och skriv in en fyrhrning och beteckna den ABCD. A och D r sant fr en kvadrat som r inskriven men endast A r sant fr samtliga fyrhrningar.

Fysikdelen:

18. Var sjlv en aning osker p denna, men om man stter att den ska utveckla 12W med en spnning p 24V s fr man med uttrycket P=UI=U^2/R <-> R=U^2/P=576/12=48ohm

r dock osker d man kan rkna ut strmmen genom P=UI I=P/U=12W/6V=2A
Och sen U=IR R=U/I=24V/2A=12ohm

Knns kanske mer riktigt?

Fan det hr blir ondigt spnnande, har ftt ver 20 pong i avdrag fr idiotiska slarvfel
4. Frgan r dock inte vilket av alternativen som ger alla lsningar, utan fr vilket alternativ som ekvationen uppfylls. Det r skillnad p de tv sakerna. Kom p det sjlv under provtiden faktiskt. Lite likadan slamkrypare var frga 19, dr C sklart stmmer, men B var det enda alternativet man kunde ta reda p endast utifrn satsen. Lite djvulskt av provskaparna.

6. C r rtt. Tecknet betyder att x (symbol) y r mindre eller lika med 1. x (symbol) y mste allts aldrig uppfylla att det r lika med 1 fr att uppfylla olikheten som C ger.

20. Japp, det var just det jag gjorde. Valde sedan att en sida hos kvadraten skulle g mot att bli 0, och d skulle den andra g mot att bli sqrt(2) om sidan var 1. D var det enda alternativet som uppfylldes vid det scenariot.

Fysikfrgan: Du mste tnka p att resistansen fr hela kretsen ges genom att addera resistansen fr resistorn och lampan. Genom P = U^2/R kan man ta reda p lampans resistans: R = 36/12 = 3
Sen har du kommit fram till att resistansen fr hela kretsen ska vara 12, s resistorn ska ha resistansen 9 ohm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in