2016-08-06, 06:26
Bannlyst
Det är nu precis ett år sedan den offentliga jakten på bedragaren Manuel Knight startade här på Flashback.
Under det år som gått har han blivit avslöjad som falsk psykolog och som en militär bedragare eftersom han ljugit om att ha tillhört US Special Forces, ljugit om att ha deltagit i krig, ljugit om att vara dekorerad med militära utmärkelser, ljugit om att ha suttit krigsfånge under Desert Storm och dessutom ljugit om mycket, mycket annat. Alla dessa lögner har gjort familjen Knight till miljonärer och vad som möjliggjort alltihop, är att Sveriges Radio och SVT inte någonsin gjorde minsta lilla kontroll av hans lämnade uppgifter.
Pappersmedia har därefter i sin tur lika källokritiskt förlitat sig på vad SR och SVT som två fån gått i god för och efter det har manegen varit krattad och pengar har strötts över honom från kommuner, landsting, företag och inte minst -Mamma Staten.

Under året som gått har grävargruppen Groundhogs startat bloggen Manuel Knight News och i den senaste artikeln, publicerad 31 juli, skriver man bl a om den sista tidens prat i media om att Sverige är utsatt för ”psykologisk krigföring” och ”desinformation”. En person som SR ofta låtit komma till tals är en viss Lars Nicander, forskningschef på Försvarshögskolan och som gärna pratar högt om desinformation, samtidigt som Groundhogs har bevisat att Försvarsmakten låtit sig grundluras av bedragaren Manuel Knight. Här i spoiler ligger ett utdrag ur Groundhogs artikel

Hur skall Lars Nicander nu hantera frågan om Ärendet Manuel Knight?
Det är alltså Försvarsmakten som låtit Manuel Knight, en amerikansk medborgare och militär bedragare, få stå och desinformera svenska officerare under utbildning!

Det är nog en av den värsta form av desinformation som Groundhogs hört talas om och Försvarsmakten har dessutom betalat bedragaren över 50 000 kronor för lögnerna!
Lars Nicander har fått ett e-brev från Groundhogs och det är bara för vilken vaken och hungrig journalist som helst att kontakta Försvarshögskolan och begära ut brevet. Det skall hursomhelst bli mycket spännande att se vilket svar Lars Nicander kommer att lämna till grävargruppen.
Citera
2016-08-07, 00:00
Bannlyst
WTF?!
När man nästan trodde att alla talarförmedlare hade insett att det nog vore bäst att hårt retuschera den text man använder för att beskriva Manuel Knight och att de då försöker dölja alla hans lögner om elitsoldat och psykolog -ja, då finner man det här (vår fetning):

<Manuel Knight har tagit sig från Perry Homes, ett av Atlanta, Georgias getton, till att bli en av Europas mest efterfrågade talare inom områden som prestation och motivation. Manuel är utbildad psykolog och håller seminarium kring utmaningen att skapa högpresterande team, ledare och organisationer. Interaktionen mellan ”vad” och ”hur” i en organisation. Med stark närvaro, djup kunskap och en stor portion humor framför han sitt budskap.>

Vi invänder med bestämdhet mot påståendet att "Manuel är utbildad psykolog". Han är ingen psykolog, har aldrig heller varit någon psykolog och kommer inte heller någonsin att bli det!
Man måste ställa sig frågan om 'Artist & Talarcompaniet' helt saknar läsförståelse, för här på Flashback har sedan snart ett år funnits ovedersägliga bevis för att Manuel Knight INTE är utbildad psykolog. På bloggen Manuel Knight News publicerades den 9 december en artikel om Manuel Knights bluff om att vara utbildad psykolog och rubriken är: "Socialstyrelsen vill inte veta av Manuel Knight. Det vill inte vi heller" Av artikeln framgår med fotobevis att Socialstyrelsen uttryckligen förbjuder Manuel Knight att påstå sig vara psykolog, men han kan tydligen ändå inte låta bli att låta sig marknadsföras med hjälp av lögner.

Hur länge tänker svensk reguljärmedia, genom att titta bort, fortsätta att gulla med denne samhällsparasit och låta honom få fortsätta att lura företag och kommuner på hundratusentals kronor då man låter honom stå och ljuga om utbildningar och militära erfarenheter?

Varför skall en grävargrupp behöva göra kartläggnings- och utredningsarbetet när det gäller Manuel Knights bedrägerier och fiffel? -det är ju arbeten som rimligen borde skötas av rättsvårdande myndigheter och av tidningarnas kriminalreportrar. Skulle man kunna tycka.

Källa: http://talarkompaniet.se/?portcat=forelasare1&paged=3
Citera
2016-08-07, 07:50
Bannlyst
Efter att inlägget om att Manuel Knight fortfarande påstås vara utbildad psykolog vid midnatt postades här i tråden, har Groundhogs inte försuttit tid. Nattaktiva som grävlingar generellt brukar vara, så valde man att ta kontakt med företaget 'Artist & Talarkompaniet' som på felaktig basis försöker kränga Manuel Knight och berätta för dem att Manuel Knight inte är psykolog, utan en bedragare.
Som partners i företaget finner man den f d idrottsstjärnan Erica Johansson och den förre GP-medarbetaren Michael Wickelgren. Just tidningen Göteborgs-Posten var redan på 90-talet ute och hyllade Manuel Knight för att man lurats till att tro att han blivit en sorts fredsduva som lagt våld som konfliktlösningsmedel på hyllan. Ingenting kunde vara mer felaktigt, men det var en mycket smart affärsidé kreerad av Anne Eriksson, kvinnan som några år senare kom att bli fru Knight. Att GP:s skrivande om Manuel Knight som ”anti-våldspredikant” ledde till att han tyvärr år 1998 tilldelades John Hron-priset är något vi djupt beklagar.

Tidigt i morse mottog ledningen för 'Artist & Talarkompaniet' ett e-brev. Det hade ämnesrubriken: <MANUEL KNIGHT är INTE psykolog, utan är en bedragare!> Av en nästan ren tillfällighet har vi fått möjlighet att visa vad som stod i brevet. Ligger här i spoiler
Skall bli intressant att se hur en hyllad idrottsstjärna som Erica Johansson nu väljer att göra: fortsätta att hålla skummisen Manuel Knight bakom ryggen?
-eller sparka ut bedragaren ur stallet och be honom fara och flyga?
Vad tror läsekretsen?
Citera
2016-08-08, 06:51
Bannlyst
Företaget 'Artist & Talarkompaniet' reagerade prompt på den information man igår mottog från Groundhogs och redigerade därför sin text rörande bedragaren Manuel Knight!

Under gårdagen gick man in i texten och strök påståendet om att ”Manuel är utbildad psykolog”. Det var ett mycket klokt beslut och företaget skrev i ett e-brev, att man beklagade att man tyvärr litat på andras uppgifter om Manuel Knight. Det kan man ha förståelse för och boven i sammanhanget är sist och slutligen ändå Manuel Knight själv, eftersom det åligger honom att kontrollera på vilket vis han marknadsförs. Dottern Jennifer Knight (f -96) har presenterats som PR-ansvarig för verksamheten gällande låtsasakademin Manuel Knight Academy, så kanske kunde hon hjälpa sin pappa att hålla reda på honom? T ex se till att pappa Manuel Knight inte tillskrivs utbildningar han aldrig gått och heller aldrig någonsin kommer att gå.

Det var inte Erica Johansson, utan Michael Wickelgren som igår svarade Groundhogs. Av vad han skrev, så ser man inte att 'Artist & talarkompaniet' omgående avpolletterade Manuel Knight. Han är kvar i stallet och detta trots att man nu vet vilken fullständigt hänsynslös och slugt beräknande person Manuel Knight är, han som under hela sin tid i Sverige, alltså ända sedan 1993, har ljugit och vilselett alla i sin omgivning. Allt detta har skett under ledning av frun Anne Knight, f Eriksson, som koreograferat allt det bedrägliga som paret har sysslat med. Anne Knight är inte okunnig om makens ljugande, utan ljuger dessutom själv friskt i intervjuer, vilket Groundhogs på bloggen Manuel Knight News med flera exempel har kunnat visa.
Nåväl. Av en nästan ren slump har vi möjlighet att visa vad Groundhogs svarade Michael Wickelgren:
Nu startar vi vårt tidtagarur och ser hur länge det dröjer innan företaget 'Artist & Talarkompaniet' och där tidigare längdhopperskan Erica Johansson är delägare, hur lång tid det tar innan samarbetet med bedragaren Manuel Knight är avslutat och vi i grävargruppen här på Flashback får glädjen att berätta om det.
Citera
2016-08-08, 08:06
Medlem
5549s avatar
Starkt jobbat! Har inte läst hela tråden, så jag undrar om man lite snabbt bara kan få en sammanfattning på vart och hur "Manuel Knight News" fått bevis på att han ljugit om sina utbildningar och erfarenheter? Mest intresserad är jag av hur "Manuel Knight News" lyckats få fram bevis på att han ljuger om sin karriär i US-marines, jag tänker att det inte bara är att plocka upp telefonen och ringa och fråga någon på marinens head quarters. Jag tvivlar egentligen inte alls på "Manuel Knight News" uppgifter men jag är gärna källkritisk.

PARENTES:
Jag vill bara slänga ut detta, att när jag läste på bloggen, och i viss mån även här på fb, så får jag känslan av att "Manuel Knight News" nog ganska enkelt kan avfärdas som rättshaverister med egna agendor av exempelvis tidningsredaktörer och journalister som dom kontaktar. Inte av mig dock, vill jag påpeka. Men dom kanske går fram lite "hårt" ibland, bland annat när det gäller hans son och hans förehavanden med narkotika. Fokusera på the big picture och kom med färre men mer matnyttiga uppdateringar. Ett tips. Till "Manuel Knight News" alltså...
SLUT PARENTES.
Senast redigerad av 5549 2016-08-08 kl. 08:09.
Citera
2016-08-08, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Starkt jobbat! Har inte läst hela tråden, så jag undrar om man lite snabbt bara kan få en sammanfattning på vart och hur "Manuel Knight News" fått bevis på att han ljugit om sina utbildningar och erfarenheter? Mest intresserad är jag av hur "Manuel Knight News" lyckats få fram bevis på att han ljuger om sin karriär i US-marines, jag tänker att det inte bara är att plocka upp telefonen och ringa och fråga någon på marinens head quarters. Jag tvivlar egentligen inte alls på "Manuel Knight News" uppgifter men jag är gärna källkritisk.

PARENTES:
Jag vill bara slänga ut detta, att när jag läste på bloggen, och i viss mån även här på fb, så får jag känslan av att "Manuel Knight News" nog ganska enkelt kan avfärdas som rättshaverister med egna agendor av exempelvis tidningsredaktörer och journalister som dom kontaktar. Inte av mig dock, vill jag påpeka. Men dom kanske går fram lite "hårt" ibland, bland annat när det gäller hans son och hans förehavanden med narkotika. Fokusera på the big picture och kom med färre men mer matnyttiga uppdateringar. Ett tips. Till "Manuel Knight News" alltså...
SLUT PARENTES.
Tack för att du tog dig tid att skriva inlägget! Det ger oss grävare chans att få berätta litet om det du tar upp. Bra förresten att modsen håller ordning i tråden.
Vi försöker också hålla ordning, nämligen hålla ordning på alla de övertramp -juridiska såväl som moraliskt/sociala, som Manuel Knight under två decennier gjort sig skyldig till. De är i ordets rätta bemärkelse -oräkneliga! Han har ljugit -ljugit! -ljugit! och ljugit ännu mer ändå!

Till din fråga om hur Manuel Knight News vet att Manuel Knight ljugit om det militära ber vi att få hänvisa till inlägget som skrevs där den 2 november 2015. Vi avstår från att direktlänka eftersom alla inte gillar det. Den 2 februari 2016 publicerades en tung artikel som visar att Manuel Knight inför en äkta US Special Forces-soldat medgivit lögner. Inte heller den direktlänkar vi till och skälet är detsamma som ovan. Manuel Knight är internationellt avslöjad av organisationen TAH i USA. De jagar militära bedragare och det var efter tips från Groundhogs man kunde avslöja Manuel Knight. Vi väljer att inte direktlänka, men den som vill läsa mer om hur det gick till kan skriva in 'this ain't hell manuel knight' i googles sökruta, så finns det massor att läsa om honom. Manuel Knight är alltså sedan 6 oktober förra året uthängd över hela världen, men svensk gammelmedia vill inte ta i den här skandalen.

Det finns inget skäl att här sitta och hylla bloggen, men i princip vartenda inlägg där är motiverat och dessutom motiverat i skrift. För att ta ett exempel du själv angav, sonen Jeremy Knight och hans narkotikabrottslighet, så framgår det att publiceringen är berättigad och det av flera skäl. För det första så sitter Jeremy Knight med i styrelsen för familjebolaget Manuel Knight Academy. För det andra så har Jeremy Knight offentligt vid flera tillfällen frontat bolaget och hållit föreläsning och därför fungerat som representant för detsamma. För det tredje så har Jeremy Knight härigenom, direkt eller indirekt, medverkat till att lura kommuner och landsting på pengar -detta genom att pappa Manuel Knight har ljugit ihop hela den plattform som hans ”talarverksamhet” vilar på och som framgick av hur Manuel Knight Academy skrev om husse Manuel Knight innan vi slog larm om falsarierna. För det fjärde så är Jeremy Knight ett levande exempel på att pappa Manuel Knights snack om att han var ute i Göteborgstrakten och omvände ungdomar från dåliga till bra, inte fungerade alls, men det vill t ex GP inte skriva en rad om, men det gör Groundhogs.
Räcker det ovanstående som förklaring till varför Jeremy Knights kriminalitet av Groundhogs gjorts till allmängods? För övrigt står skälen till publiceringarna att läsa i de artiklar på Manuel Knight News som berör Jeremy Knight. Bara att gå in och kolla. De fyra skälen för publicering finns angivna där.

Manuel Knight påstår sig vara en US Special Forces och påstår också mycket annat som kan tänkas imponera på framförallt brudar/kvinnor/tanter. Allt hans prat om spännande militära händelser som han skulle ha varit med om är bluff! Alltihop!
Vi har läst Manuel Knights amerikanska militära registerkort och som kallas 'DD Form 214' och det finns också med bild upplagt på bloggen. Alla kan se att Groundhogs uppgifter är korrekta. Vi har sedan mer än ett år granskat den här göken, Manuel Knight och vi har på fötterna för allt det vi hävdar. Allt.

Hela den Knight-Erikssonska klanen är mer eller mindre och på litet skilda vis, inblandade i det luftslottsbygge som Manuel Knight och frun Anne Knight sedan decennier håller på med och som sker med miljoner kronor årligen varav en icke obetydlig del är från våra surt ihoparbetade skattekronor. Vill den svenske skattebetalaren att en amerikansk medborgare skall komma och lura till sig miljoner kronor av våra offentliga medel? Vi tror inte det. Det är därför vi fortsätter att gräva.
Den som undrar över vår agenda borde inte ha några större problem med att finna den i skrift för vi har flera gånger klargjort den: Att sätta stopp för okontrollerad tilldelning av skattemedel till en person, Manuel Knight och som kommuner och landsting vet om är en bedragare. Där har du vår agenda.

Att svensk gammelmedia inte vill ta i denna svenska jätteskandal och som nu blivit till en veritabel surdeg, är lätt att förstå: en svart amerikansk medborgare och som ljugit om precis allt, har under årtionden lurat hela svenska folket, hela Sveriges Radio, hela SVT, plus delar av Försvarsmakten och dessutom en hel Alliansregering och har varje år tillsammans med sin svenska fru kunnat ta ut miljoner kronor i inkomst.

Den svenska journalistkåren vill inte bidraga till att Sverige utomlands än en gång framställs som ett totalt surrealistiskt land. Det räcker med skandaler som ärendet 'Thomas Quick' och Julian Assange. Så tycker man. Därför inte ett ord om miljonbedragaren Manuel Knight.
Än så länge.
Citera
2016-08-08, 22:13
Medlem
Hasselhoffs avatar
Stackars dig, Enzenn.

Har du inget bättre för dig än att såga ner Manuel Knight?!
Är inget fan av honom (min fru har lyssnat på honom och var måttligt imponerad) och tror säkert du har rätt i mycket av det du skriver.
Hans dotter går i samma skola som ett av mina barn, så jag ser honom på skolavslutningar etc.

Blir dock illa berörd av att du orkar lägga så mycket energi på en annan människa!
Du är uppenbarligen begåvad och välformulerad, så du borde kunna göra något mer produktivt?
Kan du inte bara skita i vad denna människa gör och fokusera på något mer konstruktivt?

Och när du pratar om en "grävargrupp", så omyndigförklarar du Flashbacks användare.

Med all respekt - förtjänar denna människa verkligen all din uppmärksamhet?!
Citera
2016-08-08, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Stackars dig, Enzenn.

Är inget fan av honom (min fru har lyssnat på honom och var måttligt imponerad) och tror säkert du har rätt i mycket av det du skriver.
Hans dotter går i samma skola som ett av mina barn, så jag ser honom på skolavslutningar etc.

Blir dock illa berörd av att du orkar lägga så mycket energi på en annan människa!
Du är uppenbarligen begåvad och välformulerad, så du borde kunna göra något mer produktivt?
Kan du inte bara skita i vad denna människa gör och fokusera på något mer konstruktivt?

Och när du pratar om en "grävargrupp", så omyndigförklarar du Flashbacks användare.

Om du svarar JA på frågan om du tycker att det är helt i sin ordning att någon genom bedrägliga metoder tillskansar sig hundratusentals kronor av skattemedel och att samma person sätts att utbilda svenska officerare -ja, då står vi nog alltför långt från varandra för att en debatt värd namnet skall komma till stånd.
En annan sak i ditt inlägg: Om du tror att allt det grävarbete och all den IT-kunskap som gör sig påmind för den som tittar närmare på hur Groundhogs har lagt upp sin säkerhet m m, att det är resultatet av en enda persons vedermödor -ja, då tror du fel.
Räcker det?
Citera
2016-08-08, 22:34
Medlem
5549s avatar
Citat:
Stackars dig, Enzenn.

Om han är en bedragare ska han väl för fan inte komma undan bara för att folk bör ha "bättre saker" för sig. Läs vidare hur killen tjänar sina stålar, så borde du förstå att det är viktigt att hans lögner avslöjas och offentliggörs.
Citera
2016-08-09, 08:13
Bannlyst
Citat:
Stackars dig, Enzenn.

Det finns anledning att återcitera ditt inlägg från igår.
Skribenten '5549' postade ungefär samtidigt som nicket 'Enzenn' gav dig replik. Vederbörande satte fingern på exakt det centrala i den här jakten som Groundhogs bedriver på bloggen Manuel Knight News och som nicket 'Enzenn' i just den här tråden är en representant för. Det handlar om att inte låta en bedragare komma undan bara för att det kräver litet tid och arbetsinsatser. Det handlar om att visa hur den svenska journalistkåren knuten till MSM inte tar sitt ansvar och rapporterar om pågående plundring av offentliga medel. Det handlar om att visa att Försvarsmakten i Sverige inte är helt och fullt att lita på som låter bedragaren Manuel Knight få stå och ”föreläsa” för svensk militär.. Det handlar om att visa att det inte är ok att parasitera på militära titlar och/eller dito utmärkelser och att turnera land och rike runt och ljuga om krigserfarenheter och ljuga om krigsfångenskap. Det handlar om att visa att de rättsvårdande enheterna Polisen, Åklagarmyndigheten och Domstolsverket samtliga köpt bedragaren Manuel Knights tjänster/”föreläsningar” och därmed låtit sig luras och alltså inte är fullt ut att lita på vad gäller deras intresse att få bedragaren Manuel Knight rannsakad och lagförd, för då hade ju dessa pinsamheter blivit riktigt offentliga, dvs att de inte sett att Manuel Knight inte var någon kejsare utan bara en pajas. Nu är alla tre myndigheterna härigenom offentligt bortgjorda.
Grattis Sverige!

I augusti förra året postade nicket 'Enzenn' litet info om Manuel Knight i denna skvallertråd. Det uppstod direkt därefter en del nätverkande via PM-kontakter med andra flashbackare med sinsemellan litet olika intressen och specialkunskaper. Det beslöts då (högst informellt) att nicket 'Enzenn' skulle fortsätta att posta istället för att vi skulle regga en helt ny användare enkomt för Manuel Knight-grävet. Detta finns angivet någonstans i inledningen av tråden. Av skäl som vi här inte behöver gå in på, så valde vi att i oktober lämna Flashback och under namnet Groundhogs starta bloggen Manuel Knight News. Detta sagt till dig 'Hasselhoff' som replik på att du i ditt inlägg sitter och ömkar ”mig”.

Om du har en fru som inte låter sig tjusas och förblindas av charmören tillika bedragaren Manuel Knight, så är du att gratulera. Fast det hade varit trevligt om du hade valt att berätta litet mer om varför hon inte imponerades av Manuel Knight. Det hade också varit trevligt att få veta varför du inte är ett fan av Manuel Knight.
Du har ett barn som delar skola med Manuel Knights yngsta barn. Det hade varit trevligt om du kunde berätta litet mer om detta. Du skriver att du ser Manuel Knight på skolavslutningar. Det betyder att du teoretiskt haft två möjligheter (julavslutn -15 och sommaravslutn -16) att prata med honom sedan han här på Flashback blivit avslöjad. Steg du fram och frågade honom om hur det känns att ha blivit avslöjad som en av Sveriges genom tiderna värste bedragare?
Kommer du att göra det nästa gång du ser honom?
Citera
2016-08-09, 12:38
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Det finns anledning att återcitera ditt inlägg från igår.
Skribenten '5549' postade ungefär samtidigt som nicket 'Enzenn' gav dig replik. Vederbörande satte fingern på exakt det centrala i den här jakten som Groundhogs bedriver på bloggen Manuel Knight News och som nicket 'Enzenn' i just den här tråden är en representant för. Det handlar om att inte låta en bedragare komma undan bara för att det kräver litet tid och arbetsinsatser. Det handlar om att visa hur den svenska journalistkåren knuten till MSM inte tar sitt ansvar och rapporterar om pågående plundring av offentliga medel. Det handlar om att visa att Försvarsmakten i Sverige inte är helt och fullt att lita på som låter bedragaren Manuel Knight få stå och ”föreläsa” för svensk militär.. Det handlar om att visa att det inte är ok att parasitera på militära titlar och/eller dito utmärkelser och att turnera land och rike runt och ljuga om krigserfarenheter och ljuga om krigsfångenskap. Det handlar om att visa att de rättsvårdande enheterna Polisen, Åklagarmyndigheten och Domstolsverket samtliga köpt bedragaren Manuel Knights tjänster/”föreläsningar” och därmed låtit sig luras och alltså inte är fullt ut att lita på vad gäller deras intresse att få bedragaren Manuel Knight rannsakad och lagförd, för då hade ju dessa pinsamheter blivit riktigt offentliga, dvs att de inte sett att Manuel Knight inte var någon kejsare utan bara en pajas. Nu är alla tre myndigheterna härigenom offentligt bortgjorda.
Grattis Sverige!

I augusti förra året postade nicket 'Enzenn' litet info om Manuel Knight i denna skvallertråd. Det uppstod direkt därefter en del nätverkande via PM-kontakter med andra flashbackare med sinsemellan litet olika intressen och specialkunskaper. Det beslöts då (högst informellt) att nicket 'Enzenn' skulle fortsätta att posta istället för att vi skulle regga en helt ny användare enkomt för Manuel Knight-grävet. Detta finns angivet någonstans i inledningen av tråden. Av skäl som vi här inte behöver gå in på, så valde vi att i oktober lämna Flashback och under namnet Groundhogs starta bloggen Manuel Knight News. Detta sagt till dig 'Hasselhoff' som replik på att du i ditt inlägg sitter och ömkar ”mig”.

Om du har en fru som inte låter sig tjusas och förblindas av charmören tillika bedragaren Manuel Knight, så är du att gratulera. Fast det hade varit trevligt om du hade valt att berätta litet mer om varför hon inte imponerades av Manuel Knight. Det hade också varit trevligt att få veta varför du inte är ett fan av Manuel Knight.
Du har ett barn som delar skola med Manuel Knights yngsta barn. Det hade varit trevligt om du kunde berätta litet mer om detta. Du skriver att du ser Manuel Knight på skolavslutningar. Det betyder att du teoretiskt haft två möjligheter (julavslutn -15 och sommaravslutn -16) att prata med honom sedan han här på Flashback blivit avslöjad. Steg du fram och frågade honom om hur det känns att ha blivit avslöjad som en av Sveriges genom tiderna värste bedragare?

Fair enough, du gör självklart vad du vill.

Anledningen till att jag har svårt att bry mig är att jag inte tror på någon av alla dessa "coacher" eller föreläsare som ska få mig att må bättre och leva lycklig.
Just denne Manuel Knight är väl som de alla, tänker jag - tjänar pengar på att "dupera" folk och få de att må lite bättre (för stunden).
Har aldrig pratat med personen i fråga, men ser honom då och då (vi bor inte så långt ifrån varandra).

Som sagt - jag har nog rätt krass och cynisk inställning till alla inom hans skrå och har därför svårt att bli riktigt upprörd.

Men lycka till i din mission!
Citera
2016-08-09, 13:51
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Steg du fram och frågade honom om hur det känns att ha blivit avslöjad som en av Sveriges genom tiderna värste bedragare?

Tillskriver du inte denne man lite väl stora proportioner om du kallar honom "en av Sveriges genom tiderna värsta bedragare"? Vi pratar om en "inspirerande livscoach" och inte Stig Bergling! IMO får folk lite grann "skylla sig själva" om man verkligen vill betala pengar för att låta sig inspireras. Det är lite som massage - det är skönt för stunden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in