tror det är en välkomsinformation inför en bönestund, typ som fadervåran som muslimer säger innan dom går in i en helig lokal, Gissar att dom ska ha någon typ av ceromoni
Kvinnan
Ett stort tecken*[en stark och tydlig symbol som beskriver den andliga verkligheten]*visade sig i himlen:
****en kvinna klädd i solen
****och med månen under sina fötter
****och en krona*(segerkrans)*av tolv stjärnor på sitt huvud.
Vackert.
Vad läser du i det här utdraget ur Uppenbarelseboken? Får man göra så här? Som jag gjorde.
Girls rule! Kvinnor är överlägsna jag är ok med det..
Kvinnan födde Jesus. Alltså är kvinnan Israel, som har tolv stammar.
Det här är lite från en sång typ"jag ber om förlåtelse, får jag röra vid eller känna på dina sår så jag får ge mig själv till Dig helt.
Vad betyder det? Det är ju kristi sår.
Jag hade svårt att förstå vi behöver lida så. Att det är så stor del av mitt liv. Vissa förstår väl ändå. Hoppas man kommer ihåg lite nu..
Ps.119:67
bör vi kombinera alla större religioner till en så att människor inte slåss mot varandra?
Problemet är att det finns saker i världsreligion erna som är i motsats till varandra. Jag menar vi har ju inte ens fått bort de motsättningar som finns inom religionerna. Se till exempel shia och sunni inom Islam som ett exempel.
Matteus 12:37
Ty efter dina ord skall du dömas rättfärdig, och efter dina ord skall du dömas skyldig.
Det betyder att du inte ska kunna snacka dig fri från synder även om du gjort gott i livet i övrigt. Du fattar bättre om du läser hela versen i kontext.
Om ni förutsätter att trädet är bra, så är frukten bra, eller att trädet är dåligt, så är frukten dålig. Ty av frukten känner man trädet. Huggormsyngel, hur skulle ni som är onda kunna tala något gott? Vad hjärtat är fullt av, det talar munnen. En god människa tar ur sitt goda förråd fram det som är gott, och en ond människa tar ur sitt onda förråd fram det som är ont. Men jag säger er att för varje onyttigt ord som människor talar, skall de stå till svars på domens dag. Efter dina ord skall du frias, och efter dina ord skall du fällas."
//Matt 12:33-37
Citat:
Ursprungligen postat av tohellwithjewsa
Är USA fortfarande ett kristet land?
Det står IN GOD WE TRUST på deras sedlar så jag skulle säga att de är ett kristet land. Dessutom har de sjukt många sydamerkaner varav majoriteten är kristna.
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
bör vi kombinera alla större religioner till en så att människor inte slåss mot varandra?
Du förutsätter något utan att ha kunskap i ämnet. "Människor slåss" inte med varandra pga religion i första hand! Det är mycket vanligare att krig skapas genom 1. Territorium 2. Makt 3. Naturresurser. 4. Politik och 5. Fattigdom. Efter att du uteslutit dessa så kan du prata om religion sedan.
Det är en enorm missuppfattning att religion skapar krig. I exempelvis New York bor judar, muslimer, kristna, buddhister och alla andra helt fredligt. Du måste skilja på frivillig och påtvingad multikultur.
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Vad har nu frimurarna med något att göra?
Ingenting! Det är typiskt idiotinlägg som bara är dumt att svara på.
Bara jag som har märkt av att många muslimer skriver, tillsammans med ett namn, saker inom parantes?
Ofta i stil med <någon profet> (Allah vare med honom), eller <annat namn> (må han va i frid)?
Detta är något som jag inte har sett lika mycket bland judar eller kristna.
Vad betyder detta? Eller ja, jag kan ju läsa och se vad det betyder, men vad är anledningen att detta används så flitigt inom just islam?
Rent språkligt ser det jättelustigt ut och tar en ur ens rytm av att läsa en text.
Det handlar om att visa sin vördnad. Kan bli repetitivt men det framhåller vördnaden än mer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!