2020-06-18, 10:52
Medlem
makduis avatar
Att tro på Genesis.

Hur kan man tro på nåt man inte förstår? Allt skulle ha börjat med att Adam och Eva åt nån frukt, vilken frukt? Ingen förstår ens vad det är endå så tror ni på det.

Ungefär som att tro att det var på grund av att de åt Smisg (ord som inte finns)
Citera
2020-06-18, 11:23
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Att tro på Genesis.

Hur kan man tro på nåt man inte förstår? Allt skulle ha börjat med att Adam och Eva åt nån frukt, vilken frukt? Ingen förstår ens vad det är endå så tror ni på det.

Ungefär som att tro att det var på grund av att de åt Smisg (ord som inte finns)

Snarare hur kan man tro på något som inte har hänt. Tja lätt att klamra sig fast vid tro när man är vilsen i själen.

Vad är Genesis?
Citera
2020-06-18, 11:27
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Snarare hur kan man tro på något som inte har hänt. Tja lätt att klamra sig fast vid tro när man är vilsen i själen.

Vad är Genesis?
Första delen av Bibeln är det.. tror även andra religioner har samma tro.
Citera
2020-06-18, 11:31
Medlem
makduis avatar
Undrar även hur Koranen kan stå för kärlek när den står för öga för öga tand för tand, detta är inte kärlek! Motsägelsefullt
Citera
2020-06-18, 11:36
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Undrar även hur Koranen kan stå för kärlek när den står för öga för öga tand för tand, detta är inte kärlek! Motsägelsefullt

Jag håller med. Borde i varje fall uppdateras lite tänker jag, väldigt konservativt men det är ju själva grundtanken med religion.
Citera
2020-06-20, 01:39
Medlem
makduis avatar
Varför tror ni det finns giftsvampar t.ex? Tycker gud det är spännande och se om nån plockare rätt eller fel?
Citera
2020-06-21, 12:41
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Varför tror ni det finns giftsvampar t.ex? Tycker gud det är spännande och se om nån plockare rätt eller fel?

Av den enkla ankledningen att djur inte skall äta upp dom, dom flesta giftiga grejer är ju försvar för organismen. Däremot är ju magiska svampar desto mera intressant, förmodligen planterade Gud dom på jorden för att vi skall hälsa på honom ibland.
Citera
2020-06-21, 13:00
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Av den enkla ankledningen att djur inte skall äta upp dom, dom flesta giftiga grejer är ju försvar för organismen. Däremot är ju magiska svampar desto mera intressant, förmodligen planterade Gud dom på jorden för att vi skall hälsa på honom ibland.
Ok och varför finns det svamp som inte bör ätas? Som självklart äts av människor så dör dom... gud har inte tänkt igenom detta särskilt noggrant om han ens finns.
Citera
2020-06-21, 13:02
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ok och varför finns det svamp som inte bör ätas? Som självklart äts av människor så dör dom... gud har inte tänkt igenom detta särskilt noggrant om han ens finns.

För att svampen vill överleva? Däremot finns det ju gott om andra organismer som äter giftsvamp endå skall man ju komma ihåg.

Nått ännu sjukare tycker jag är att många djur redan från födsel vet vad som är giftig och inte. Det är en riktigt mindblower tycker jag.
Citera
2020-06-24, 12:45
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Försöker ta mig igenom Koranen och tanken var att efter det läsa om Sunnah.
Men det verkar vara extremt fattigt med översättningar eller översiktsverk på varken svenska eller engelska.
Några tips?
Citera
2020-06-26, 09:21
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Försöker ta mig igenom Koranen och tanken var att efter det läsa om Sunnah.
Men det verkar vara extremt fattigt med översättningar eller översiktsverk på varken svenska eller engelska.
Några tips?

Jag har också försökta leta. Helst på ljudbok för att inte helt tröttna, men inte heller hittat något. Så svar uppskattas av den som vet!
Citera
2020-06-26, 18:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Öga för öga
Tand för tand

... "men det bästa för er är att visa barmhärtighet, om ni bara visste.." (Koranen)

Barmhärtighet för barmhärtighet, och alla människor är beroende av Guds barmhärtighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in