• 2
  • 3
2013-11-21, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt
Men ngot sger mig att en vlbetald man i 40 rs ldern som gnar fritiden t Xbox, lira korpfotboll o dricka l istllet fr att frsrja familj o dyrkar ngon kvinna r betydligt lyckligare n en barnls karrirskvinna som letat efter den perfekta mannen till det perfekta livet men nu r ensam med frfallande utsida och skrumpnande ggstockar=) haha... men vad vet jag...

+1 p den

Och dessutom en annan irriterande grej r att tjejer mlar upp bilder p helt oknda kille i huvudet.

Till exempel om en kille gr p en gata s mter han en tjej p vgen, s har dom flesta av tjejerna redan mlat upp en bild p att han r en potential vldtktsman i ett scenario i sitt huvud. S dr har tjejen redan spottat killen i ansiktet och visat 0 respekt fr honom symboliskt.
Citera
2013-11-21, 22:44
Bannlyst
Sg nyss reklam p aftonbladet om ett par byxor som var anti vldtkt. I film snutten sa dom "dom hr kan du ha p din frsta dejt"

Visar ju hur illa behandlad killar blir frn frsta sekund.......har aldrig nnsin nr jag har varit p dejt men en tjej tnk om hon vldtar, mrdar folk, osv, osv.
Citera
2013-11-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truth477
+1 p den

Och dessutom en annan irriterande grej r att tjejer mlar upp bilder p helt oknda kille i huvudet.

Till exempel om en kille gr p en gata s mter han en tjej p vgen, s har dom flesta av tjejerna redan mlat upp en bild p att han r en potential vldtktsman i ett scenario i sitt huvud. S dr har tjejen redan spottat killen i ansiktet och visat 0 respekt fr honom symboliskt.

Fast tjejr har ju rtt goda skl vara frsiktiga p en mrk gata kl. 3 p natten med en man som frfljer dem.
Och r det man tnker i huvudet att visa respektlshet? Oj! D r jag vldigt ofta respektls mste jag erknna.
Citera
2013-11-21, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast tjejr har ju rtt goda skl vara frsiktiga p en mrk gata kl. 3 p natten med en man som frfljer dem.
Och r det man tnker i huvudet att visa respektlshet? Oj! D r jag vldigt ofta respektls mste jag erknna.

Nr har jag sagt att personen frfljer kvinnan?

Jaddu, jag kanske borde brja gra som kvinnor och se massa scenarion framfr mig att varje person som sger hej till mig kanske vill rna mig......
Citera
2013-11-25, 06:34
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueBromance
Tnka sig, ytterligare en trd som handlar om stereotyper. Mrkligt att vissa hvdar att internet ger upplysning, tycker snarare tvrtom -- internet skapar nnu mer stereotyper och frdumning n vad ngon media ngonsin gjort.
Stereotyper bygger p generaliseringar. Alla generella regler har undantag, men s lnge undantagen inte r i majoritet s leder stereotypen till faktiskt upplysning.

Angende TS s tror jag fenomenet, in den grad det existerar, till viss del hr samman med att kvinnor fr vldigt mycket "sexuell makt" vldigt tidigt i livet och drfr vnjer sig vid att mn r allmnt tillmtesgende.
Citera
2013-11-25, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smellfetesigge
Nr de vl inte hittar sin prins s blir de medellders bitterfittor som tycker att mn r svin?
Jo, Maria Sveland som lanserat ordet bitterfitta r vl en typisk prinsessa? Sjlvupptagen, bortskmd, lttkrnkt, osv. osv.
Citera
2013-11-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueBromance
Tnka sig, ytterligare en trd som handlar om stereotyper. Mrkligt att vissa hvdar att internet ger upplysning, tycker snarare tvrtom -- internet skapar nnu mer stereotyper och frdumning n vad ngon media ngonsin gjort.

Helt fel d media skapar kollektivistiska stereotyper. Internet skapar upplysning och man kan vl sga att fenomenet r en ny upplysningsperiod. Vem som helst kan leta fram information om vad som helst p internet samtidigt som media ljuger, frvanskar och gr vad som helst fr att folk inte ska f veta sanningen. Den som vljer medias sanning har en skev vrldsbild, psykologiska problem eller lider av dumhet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in