Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2013-11-21, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt
Men något säger mig att en välbetald man i 40 års åldern som ägnar fritiden åt Xbox, lira korpfotboll o dricka öl istället för att försörja familj o dyrkar någon kvinna är betydligt lyckligare än en barnlös karriärskvinna som letat efter den perfekta mannen till det perfekta livet men nu är ensam med förfallande utsida och skrumpnande äggstockar=) haha... men vad vet jag...

+1 på den

Och dessutom en annan irriterande grej är att tjejer målar upp bilder på helt okända kille i huvudet.

Till exempel om en kille går på en gata så möter han en tjej på vägen, så har dom flesta av tjejerna redan målat upp en bild på att han är en potential våldtäktsman i ett scenario i sitt huvud. Så där har tjejen redan spottat killen i ansiktet och visat 0 respekt för honom symboliskt.
Citera
2013-11-21, 22:44
Bannlyst
Såg nyss reklam på aftonbladet om ett par byxor som var anti våldtäkt. I film snutten sa dom "dom här kan du ha på din första dejt"

Visar ju hur illa behandlad killar blir från första sekund.......har aldrig nånsin när jag har varit på dejt men en tjej tänk om hon våldtar, mördar folk, osv, osv.
Citera
2013-11-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truth477
+1 på den

Och dessutom en annan irriterande grej är att tjejer målar upp bilder på helt okända kille i huvudet.

Till exempel om en kille går på en gata så möter han en tjej på vägen, så har dom flesta av tjejerna redan målat upp en bild på att han är en potential våldtäktsman i ett scenario i sitt huvud. Så där har tjejen redan spottat killen i ansiktet och visat 0 respekt för honom symboliskt.

Fast tjejr har ju rätt goda skäl vara försiktiga på en mörk gata kl. 3 på natten med en man som förföljer dem.
Och är det man tänker i huvudet att visa respektlöshet? Oj! Då är jag väldigt ofta respektlös måste jag erkänna.
Citera
2013-11-21, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast tjejr har ju rätt goda skäl vara försiktiga på en mörk gata kl. 3 på natten med en man som förföljer dem.
Och är det man tänker i huvudet att visa respektlöshet? Oj! Då är jag väldigt ofta respektlös måste jag erkänna.

När har jag sagt att personen förföljer kvinnan?

Jaddu, jag kanske borde börja göra som kvinnor och se massa scenarion framför mig att varje person som säger hej till mig kanske vill råna mig......
Citera
2013-11-25, 06:34
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueBromance
Tänka sig, ytterligare en tråd som handlar om stereotyper. Märkligt att vissa hävdar att internet ger upplysning, tycker snarare tvärtom -- internet skapar ännu mer stereotyper och fördumning än vad någon media någonsin gjort.
Stereotyper bygger på generaliseringar. Alla generella regler har undantag, men så länge undantagen inte är i majoritet så leder stereotypen till faktiskt upplysning.

Angående TS så tror jag fenomenet, in den grad det existerar, till viss del hör samman med att kvinnor får väldigt mycket "sexuell makt" väldigt tidigt i livet och därför vänjer sig vid att män är allmänt tillmötesgående.
Citera
2013-11-25, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smellfetesigge
När de väl inte hittar sin prins så blir de medelålders bitterfittor som tycker att män är svin?
Jo, Maria Sveland som lanserat ordet bitterfitta är väl en typisk prinsessa? Självupptagen, bortskämd, lättkränkt, osv. osv.
Citera
2013-11-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueBromance
Tänka sig, ytterligare en tråd som handlar om stereotyper. Märkligt att vissa hävdar att internet ger upplysning, tycker snarare tvärtom -- internet skapar ännu mer stereotyper och fördumning än vad någon media någonsin gjort.

Helt fel då media skapar kollektivistiska stereotyper. Internet skapar upplysning och man kan väl säga att fenomenet är en ny upplysningsperiod. Vem som helst kan leta fram information om vad som helst på internet samtidigt som media ljuger, förvanskar och gör vad som helst för att folk inte ska få veta sanningen. Den som väljer medias sanning har en skev världsbild, psykologiska problem eller lider av dumhet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in