• 1
  • 2
2013-11-13, 20:11
Medlem
Annajns avatar
Mn som kvinnor som vgrar att uppfylla sina knsroller och ktenskapet inte lngre har samma incitament som det brukade och fler mn vljer att frbli singel, p grund av detta har dom mycket mindre ansvar och drfr lever dom ett bekymmerslst liv som kan verka barnsligt fr vissa.

Jag r kvinna, men frn min egen synvinkel s vl som mns erfarenheter s r kvinnor ocks mycket barnsliga.

Vldigt mnga r kontroll freaks som kan agera som en bortskmd snorunge nr de inte fr som de vill.

Vuxna kvinnor kan ibland agera som en bortskmd prinsessa och om du inte behandlar dem som en prinsessa kan dem sen bryta ner och grta som ett bortskmt barn och spela offer rollen.

Jag sger inte att alla kvinnor r s hr eftersom jag vet mnga som inte r (jag sjlv inkluderad) men tyvrr har jag sett fr mnga kvinnor som passar in i denna kategori.

Men vad orsakar kvinnor att bete sig s hr?

Jag skulle sga att det r en kombination av nedanstende:

Kvinnor r programmerade frn tidig lder av Disney filmer och sagor.

Bda frldrarna kallar i allmnhet sin dotter "prinsessa" frn en mycket tidig lder.

Sagor och ven vaggvisor hjrntvttar kvinnor/flickor frn tidig lder att dem alltid kommer att f vad de vill.

Utbildningssystemet och media ger kvinnor intrycket att de kan f allt.

Kvinnor mter inte samma konsekvenser fr sina handlingar som mn och detta kan bevisas nr man tittar p hur kvinnor i allmnhet fr kortare fngelsestraff fr samma brott som mn.

Kvinnor fr hra att mn inte ska sl p kvinnor men inte att kvinnor inte fr sl p mn.

Mn r upphjda till att behandla kvinnor som prinsessor vilket skapar ett samhlle av vita riddare vilket dessa mn blint kommer att skydda kvinnor oavsett situationen.

Jag kan fortstta men man frstr idn med trden, det finns mnga mn dr ute som faktiskt r vldigt barnsliga men samma sak kan sgas om mnga kvinnor.
Senast redigerad av Annajn 2013-11-13 kl. 20:14.
Citera
2013-11-13, 20:28
Medlem
Annajns avatar
Under de senaste 40 ren eller s, har det skett en kraftig kning av "kvinnliga rttigheter." Mnga frldrar lskar att kpa Disney Prinsesskostymer till sina sm flickor. Mnga av dessa unga prinsessor lmnar inte prinsessmentaliteten bakom sig. Som vuxna, frvntar de vuxna mn att behandla dem som "kungligheter."

En kvinna som sjlv identifierar sig som prinsessa, drottning, diva, eller gudinna, r oftast mer intresserad av att bli dyrkad som ofelbar n att vara i en msesidig krleksrelation. Dremot ligger problemet inte bara med prinsessor, men ocks med de mn som frivilligt blir deras slavar.
Senast redigerad av Annajn 2013-11-13 kl. 20:41.
Citera
2013-11-19, 06:45
Medlem
Det ligger ngot i det du skriver. Knner igen det mkt vl.
Har sjlv haft kortare frhllande med typiska "prinsessor".. En som utmrkte sig extra mkt var en brud som ville att jag skulle st fr allting, hon var bortskmd liten omogen snorunge. En sn dr som var van att f allt hon pekade p. Hennes strsta samtalsmne var att snacka skit om sitt ex.
Kan vl nmna att det inte hll s lnge.

ven dejtat tjejer som har den dr typiska instllningen att de vntar p sin drmprins med skyhg kravlista. Detta tycker jag tyder p prinsess syndromet dr de frtjnar bara det bsta, och ingen vanlig knegardrng duger.

Nr de vl inte hittar sin prins s blir de medellders bitterfittor som tycker att mn r svin?
Ngot som utmrker mnga kvinnor p speciellt dejtingsiter r att deras krav p mn r betydligt hgre n deras egna kvaliter. Alla tjejer p 1-10skalan eftersker 9-10killar, och speciellt de snyggare prinsessorna eftersker +20killar, sdana som inte finns. '
Fr var hittar man mogna mn som aldrig runkar, dricker l, porrsurfar?
Tjejer mste brjas uppfostras med att de inte str ver mnnen, att de inte skall krva ngot mkt bttre n vad de sjlva kan leverera.

Det r vi mn som gr ett stort misstag ocks, och det r att vi fjskar och ger dessa bekrftelse att de faktiskt r riktiga prinsessor, i hopp att det skall leda till ett knull.

Frldrar mste sluta med att uppfostra sina flickor som prinsessor.
Vi mn mste sluta fjska och behandla dem som prinsessor. Ta ner dem p jorden!
Citera
2013-11-19, 08:00
Medlem
tverskoys avatar
Jag kallar det fr Pippi Lngstrump fenomenet. Den moderna svenska kvinnan fick en massa frihet och mjligheter, men hon inte riktigt vet vad r det hon ska gra med friheten. Knulla runt, jobba, deppa, supa, spy maten efter lunchen, sjukskriva sig, lyssna p tv som sger vad duktiga kvinnor r, gra ett par aborter och hnga sig. Oj vilket lyckligt kvinnoliv! Tack feminismen!
Citera
2013-11-19, 09:25
Bannlyst
Det r vldigt problematiskt nr man istllet fr att bromsa ett icke-nskvrt beteende bara lter det bero eller tom uppmuntrar det. Eftersom kritisera kvinnor gr ju inte fr sig, det r ju alltid hat.
Sessornas huvudsakliga problem r att dom r gigantiska narcissister. r du en narcissist vars brister aldrig pekas ut som kommer du att frbli en frvuxen jttebebis hela livet och nr den yngre generationen sessor brjar skaffa barn s undrar jag hur fan det kommer g fr deras ungar egentligen d alla vet att narcissistiska frldrar r hgst olmpliga och den onda spiralen kommer bara att fortg och bli vrre. Unga grabbar r ven dom narcissister men utan den cementerade offerkoftan s det r inte lika problematiskt men nr dessa 2 trffas och avlar ja d kommer det inte sluta bra fr deras unge.
Citera
2013-11-19, 09:48
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Hur mr egentligen unga kvinnor och mn idag? Den psykiska ohlsan tycks ha kat lavinartat enligt underskningarna, 25% av unga kvinnor mellan 16-24 lider av psykisk ohlsa och motsvarande 15% av unga mn. Det kan vara vrt att reflektera ver i ett samhlle som upphvt de flesta normer och frntagit mnniskor det mesta av eget ansvar i praktiken.

http://www.livlinan.org/psykisk-ohl...diagnoser.html
Citera
2013-11-19, 11:17
Bannlyst
Rtt s komiskt att det tog ver 200 views innan nn ens skrev i denna trd frutom TS. Vissar ju lite grann att problem som tjejer gr r inte viktigt men om en kille stller till problem d jvlar!!!

Detta r en av anledningarna varfr jag inte har haft sex p 9r, finns ingen att ha sex med i sverige. Saker som hindrar mig frn ha sex i sverige r:

Prinsess Syndromet = Tjejen tror hon r en Prinsessa som r vrd allt och alla i vrlden, gr runt som hennes fissar luktar rosor och stter sig sjlv p en hst, har fr hga krav p killar, ska bli behandlad som en bebis, osv, osv, osv.

Anorexia = Mnga tjejer i dagens samhlle har anorexia, vilket gr att jag inte kan ha riktigt sex med dom, fr att dom har inga muskler som tar hand om sin kropp s om jag skulle lyfta upp en brud och slnga henne i sngen s r det stor sannolikhet att hon bryter armen/ryggen/benet eller nt nr han landar i sngen utav kraften frn mitt kast. S om jag har sex med en tjej med anorexia s kan jag ka ditt fr misshandel/grov misshandel/mord frsk/drp och ven om hon tar 0 skada s kan jag ka ditt fr nekrofili.

Fetma = Mnga tjejer i dagens samhller har fetma, vilket gr att jag inte kan ha riktigt sex med dom, fr att dom kommer f en hjrtattack utav ha riktigt sex och s dr dom och jag ker ditt fr mord/drp eller nt liknande. Dessutom s r det stor sannolikhet att dom fr besvr i kroppen som jag kommer f hra dom gnlla om vldigt ofta, dessutom utver det r det stor sannolikhet att dom dr i frtid och det r inte kul fr folk i doms nrhet till exempel doms pappar frlorar en dotter, osv.

Dessutom om vi har skaffat barn s blir det svrt att frklara till barnen "att tyvrr s lskade er mamma den dr cheesecaken mer n er".

Sen finns det: Gold Diggern, Stalkern, Psychot, Lgnerskan och en massa andra kategorier.

Om nn undrar s r jag 26r, men sett vrlden s hr sen 15r.
Citera
2013-11-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truth477
Rtt s komiskt att det tog ver 200 views innan nn ens skrev i denna trd frutom TS. Vissar ju lite grann att problem som tjejer gr r inte viktigt men om en kille stller till problem d jvlar!!!

Detta r en av anledningarna varfr jag inte har haft sex p 9r, finns ingen att ha sex med i sverige. Saker som hindrar mig frn ha sex i sverige r:

Prinsess Syndromet = Tjejen tror hon r en Prinsessa som r vrd allt och alla i vrlden, gr runt som hennes fissar luktar rosor och stter sig sjlv p en hst, har fr hga krav p killar, ska bli behandlad som en bebis, osv, osv, osv.

Anorexia = Mnga tjejer i dagens samhlle har anorexia, vilket gr att jag inte kan ha riktigt sex med dom, fr att dom har inga muskler som tar hand om sin kropp s om jag skulle lyfta upp en brud och slnga henne i sngen s r det stor sannolikhet att hon bryter armen/ryggen/benet eller nt nr han landar i sngen utav kraften frn mitt kast. S om jag har sex med en tjej med anorexia s kan jag ka ditt fr misshandel/grov misshandel/mord frsk/drp och ven om hon tar 0 skada s kan jag ka ditt fr nekrofili.

Fetma = Mnga tjejer i dagens samhller har fetma, vilket gr att jag inte kan ha riktigt sex med dom, fr att dom kommer f en hjrtattack utav ha riktigt sex och s dr dom och jag ker ditt fr mord/drp eller nt liknande. Dessutom s r det stor sannolikhet att dom fr besvr i kroppen som jag kommer f hra dom gnlla om vldigt ofta, dessutom utver det r det stor sannolikhet att dom dr i frtid och det r inte kul fr folk i doms nrhet till exempel doms pappar frlorar en dotter, osv.

Dessutom om vi har skaffat barn s blir det svrt att frklara till barnen "att tyvrr s lskade er mamma den dr cheesecaken mer n er".

Sen finns det: Gold Diggern, Stalkern, Psychot, Lgnerskan och en massa andra kategorier.

Om nn undrar s r jag 26r, men sett vrlden s hr sen 15r.

Inte s konstigt du inte haft sex p s lnge om du har denna vldigt skeva bild p din omvrld.
kanske du som ska ndra ditt tankeksett lite istllet?

1. Stter du p en fisfrnm "prinsessa" som vill att du ska mata henne med nappflaska, s tja d tycker jag bara du ska g drifrn, finns andra, jag lovar. Och att tycka att man sjlv r vrd ngot, r en klar sund instllning du br premiera snarare n avsky hos din tilltnkta. Betyder ofta att vederbrande r sjlvgende, du slipper d dra runt med henne i hundkoppel. Klar frdel.

2. Vldigt f lider av anorexia idag. Den stora vervldigande majoriteten har normalt frhllande till mat. Och varfr mste du slnga ner henne i sngen? kan hon inte f g dit sjlv? P s stt s sparar du din egen rygg och hennes kotor. Mycket bttre lsning.

3. Fetma, strre chans du trffar p feta mn n feta kvinnor idag faktiskt. r nmligen mer mn som lider av detta n kvinnor. S om du tittar dig omkring kan du skert hitta nn normalviktigt donna bland fettvalkarna p konsum.
Citera
2013-11-19, 12:58
Medlem
-vaas-s avatar
Tycker det r minst lika besynnerligt att motsvarande s mnga svenska mn verkar ha aktiveringsbeteende p den dr typen av egotrippande, i grunden tror jag det kommer av att familjerollerna rubbades dr makten gick ifrn pappan till att det blev mamman som formade ungarna.

Dr de inte klarar av det eftersom de bara har dem till sjlvfrverkligande, dttrarna blir de som mammorna ska leva igenom och snerna ska bli deras betjnter - lt sjuda i 2 generationer och det finns mn som tar det beteendet med sig nr de sker maka dr de blir ihop med en kvinna frn motsvarande format dr de r instllda p att lyda henne dr beteendet ackumuleras terigen.

Tills det blev 90 och 00-talister som mer r likt Paris Hiltons lilla shitzu som r prylar som ska dekoreras med iPhones och designerklder motsvarande ett hundhalsband och klo-pedikyr.

Det r precis lika degenererat som hos inavlade araber eller zigenare, svenskarna har pengar dock s de kan styla till sig sjlva s de ser glttiga ut - men det r lika degenererat och korkat.
Citera
2013-11-19, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Inte s konstigt du inte haft sex p s lnge om du har denna vldigt skeva bild p din omvrld.
kanske du som ska ndra ditt tankeksett lite istllet?

1. Stter du p en fisfrnm "prinsessa" som vill att du ska mata henne med nappflaska, s tja d tycker jag bara du ska g drifrn, finns andra, jag lovar. Och att tycka att man sjlv r vrd ngot, r en klar sund instllning du br premiera snarare n avsky hos din tilltnkta. Betyder ofta att vederbrande r sjlvgende, du slipper d dra runt med henne i hundkoppel. Klar frdel.

2. Vldigt f lider av anorexia idag. Den stora vervldigande majoriteten har normalt frhllande till mat. Och varfr mste du slnga ner henne i sngen? kan hon inte f g dit sjlv? P s stt s sparar du din egen rygg och hennes kotor. Mycket bttre lsning.

3. Fetma, strre chans du trffar p feta mn n feta kvinnor idag faktiskt. r nmligen mer mn som lider av detta n kvinnor. S om du tittar dig omkring kan du skert hitta nn normalviktigt donna bland fettvalkarna p konsum.

Jag r en man s ndra bara mitt tankestt om det lggs fram ren fakta och argumentation annars r mitt tankestt slaget i sten som Excalibur var.

1. Hr har du och jag samma synstt verkar det som iallafall, du sger att jag ska bara g drifrn vilket jag har gjort och den gruppen har frsvunnit ur potentiella sex partners. Ja det r bra med en person som r sjlvgende fr man ska ge och ta i ett frhllande och man ska inte alltid behva fixa efter den andra eller hjlpa den andra hela tiden.

2 & 3. Nej frst och frmst finns det ca ungefr 1000st Mn i dagens sverige och ingen av dom lider av fetma. Dock s finns det mnga killar i dagens sverige som lider av fetma, men att en kille har fetma hindrar mig inte ha sex eftersom jag inte r homosexuell.

Ca 90% utav Sveriges befolkning lider antingen eller utav fetma eller anorexia, dessutom finns det mnniskor som lider utav dom bda.
Citera
2013-11-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truth477
Jag r en man s ndra bara mitt tankestt om det lggs fram ren fakta och argumentation annars r mitt tankestt slaget i sten som Excalibur var.

1. Hr har du och jag samma synstt verkar det som iallafall, du sger att jag ska bara g drifrn vilket jag har gjort och den gruppen har frsvunnit ur potentiella sex partners. Ja det r bra med en person som r sjlvgende fr man ska ge och ta i ett frhllande och man ska inte alltid behva fixa efter den andra eller hjlpa den andra hela tiden.

2 & 3. Nej frst och frmst finns det ca ungefr 1000st Mn i dagens sverige och ingen av dom lider av fetma. Dock s finns det mnga killar i dagens sverige som lider av fetma, men att en kille har fetma hindrar mig inte ha sex eftersom jag inte r homosexuell.

Ca 90% utav Sveriges befolkning lider antingen eller utav fetma eller anorexia, dessutom finns det mnniskor som lider utav dom bda.

2.3. Du tror inte det finns lite fler mn n 1000 st i Sverige?
Och nej hr har du statistik frn SCB

Antal feta kvinnor 2011 10%
Antal feta mn 2011 12%
Antal normalviktiga kvinnor 2011 58%
Antal normalviktiga mn 2011 45%

http://www.scb.se/Pages/Article____340901.aspx

Du har allts som nomalviktig man en god chans hitta en normalviktig kvinna, det finns nmligen fler snna.

Rcker det som bevis fr herrn?
Citera
2013-11-19, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
2.3. Du tror inte det finns lite fler mn n 1000 st i Sverige?
Och nej hr har du statistik frn SCB

Antal feta kvinnor 2011 10%
Antal feta mn 2011 12%
Antal normalviktiga kvinnor 2011 58%
Antal normalviktiga mn 2011 45%

http://www.scb.se/Pages/Article____340901.aspx

Du har allts som nomalviktig man en god chans hitta en normalviktig kvinna, det finns nmligen fler snna.

Rcker det som bevis fr herrn?

Jag r en man s jag "tror" aldrig, antingen s "vet" jag eller s hller jag min mun stngd.

Och jag vet att det inte finns mer n 1000 Mn i sverige.

Det dr var 0 bevis p grund av:

1. Inget som bevisar att siffrorna p den r korrekt

2. BMI r inget skert stt att se om folk har fetma, det enda BMI gr anvnda till r kolla om folk har Anorexia. S BMI gr inte anvnda fr kolla Fetma, vervikt, Normal Vikt endast fr Anorexia/Undervikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in