2013-11-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truth477
Jag är en man så jag "tror" aldrig, antingen så "vet" jag eller så håller jag min mun stängd.

Och jag vet att det inte finns mer än 1000 Män i sverige.

Det där var 0 bevis på grund av:

1. Inget som bevisar att siffrorna på den är korrekt

2. BMI är inget säkert sätt att se om folk har fetma, det enda BMI går använda till är kolla om folk har Anorexia. Så BMI går inte använda för kolla Fetma, Övervikt, Normal Vikt endast för Anorexia/Undervikt.

Ok, hur VET du att det inte finns fler än exakt 1000 män i Sverige?
Källa på det tack.

1. Jag litar helt klart mer på SCB samt forskares syn på vad som anses vara fetma än dina iaktagelser och små funderingar.

2. Må hända men det är en teknik som ger det idag bästa sättet att bestämma fetma hos folk och därför också den vedertagna tekniken som forskare och läkare tar i bruk.

Om du seriöst anser att 90% av svenskar i dag lider av fetma så ja då får du komma med egen forskning eller källor på detta.

Vad anser du vara fetma för övrigt? Är det 2 kg övervikt? liten valk ovanför jeansen eller rejäl bilring/ buk/ hängbröst på män?
Citera
2013-11-19, 15:33
Medlem
Svenska tjejer uppfostras till detta, allt handlar om ytlighet, falsk-fasad och en oförmåga att reflektera över sig själv och sin omvärld. Kvinnor verkar bara svälja vilken skit som helst. Nu har jag även börjat stöta på kvinnor med psykiska problem som tex, bpd, deppresion och olika bipolära varianter som slutar med att ta hjälp av vården, dom som jobbar med kvinnor jobbar inte som man jobbar med män, du kan inte tala i termer om att att bara en själv kan påverka sin situation om det, psykologen kan dra åt helvete, jag är sjuk pga patriarkatet börjar bli en vanlig ton. Allting som kan kräva nåt, eller vara jobbigt skapas det en förtryck-teori kring.

Sen har ju kvinnor genom hela vår historia värderats högre en män, det ironiska med "patriarkatet" om det nu finns något sådant är ju att det hela handlar om att skydda kvinnorna.

Förstår att många Svenska killar inte pallar att ha svenska flickvänner, mer en sex finns det ju inte liksom. Dom har aldrig fått lov att skapa en personlighet.
Citera
2013-11-19, 16:15
Medlem
TrueBromances avatar
Tänka sig, ytterligare en tråd som handlar om stereotyper. Märkligt att vissa hävdar att internet ger upplysning, tycker snarare tvärtom -- internet skapar ännu mer stereotyper och fördumning än vad någon media någonsin gjort.
Citera
2013-11-19, 18:26
Medlem
Annajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueBromance
Tänka sig, ytterligare en tråd som handlar om stereotyper. Märkligt att vissa hävdar att internet ger upplysning, tycker snarare tvärtom -- internet skapar ännu mer stereotyper och fördumning än vad någon media någonsin gjort.

Ja kanske det men detta är taget från egna erfarenheter och mäns erfarenheter som upplever detta dagligen då mycket kvinnor tyvärr beter sig så här. Vuxna kvinnor som spelar offer, börjar gråta på arbetsplatsen för att hon inte fick som hon ville av den manliga chefen/kollegan..
Citera
2013-11-19, 19:39
Medlem
TrueBromances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annajn
Ja kanske det men detta är taget från egna erfarenheter och mäns erfarenheter som upplever detta dagligen då mycket kvinnor tyvärr beter sig så här. Vuxna kvinnor som spelar offer, börjar gråta på arbetsplatsen för att hon inte fick som hon ville av den manliga chefen/kollegan..

Bara genom internet har jag fått reda på "hur män och kvinnor är", ute i verkligheten upplever jag det radikalt annorlunda för hur människor beter sig. Internet är ett direkt och därför simpelt kommunikationsmedel, just därför kokas allting ner till saker som är lätta att förstå, alltså stereotyper. Bara på internet har jag stött på sk "alfahannar" och bara på internet har jag stött på i princip alla stereotyper som folk säger sig finnas.

Jag känner mig helt alienerad i den bild som målas upp på nätet av "hur människor är"; referensen till dessa stereotyper är inte verkligheten, referensen är andra stereotyper. Slutligen blir stereotyperna referensen för verkligheten. Verkligheten blir "skapad".
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperreality

Ni får gärna kokettera och reproducera era stereotyper och ha de som referens för verkligheten (istället för tvärtom som vore mer rimligt); jag vill inte vara en del av det och förhoppningsvis drabbar ni inte mig.
Citera
2013-11-19, 19:43
Bannlyst
Citat:
Bara genom internet har jag fått reda på "hur män och kvinnor är", ute i verkligheten upplever jag det radikalt annorlunda för hur människor beter sig. Internet är ett direkt och därför simpelt kommunikationsmedel, just därför kokas allting ner till saker som är lätta att förstå, alltså stereotyper. Bara på internet har jag stött på sk "alfahannar" och bara på internet har jag stött på i princip alla stereotyper som folk säger sig finnas.

Jag känner mig helt alienerad i den bild som målas upp på nätet av "hur människor är"; referensen till dessa stereotyper är inte verkligheten, referensen är andra stereotyper. Slutligen blir stereotyperna referensen för verkligheten. Verkligheten blir "skapad".
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperreality

Ni får gärna kokettera och reproducera era stereotyper och ha de som referens för verkligheten (istället för tvärtom som vore mer rimligt); jag vill inte vara en del av det och förhoppningsvis drabbar ni inte mig.

Okidoki byebye då kul att du var med på internet ett litet tag iaf innan det blev allt för ätteätteobbigt.
Citera
2013-11-19, 19:47
Medlem
TrueBromances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Okidoki byebye då kul att du var med på internet ett litet tag iaf innan det blev allt för ätteätteobbigt.

Jag har inget emot internet, jag tycker bara det är vettigt att vara kritiskt mot det. Precis som att vara kritisk mot all form av media, kunskapsproduktion, kunskapsspridning etc.

Folk lovordar kritiskt tänkande men tillämpar det sällan själva. Den här tråden -- likt många andra trådar som rör stereotyper som produceras och frodas på internet -- är ett typexempel på bris på kritiskt tänkande.
Citera
2013-11-19, 20:04
Bannlyst
Citat:
Jag har inget emot internet, jag tycker bara det är vettigt att vara kritiskt mot det. Precis som att vara kritisk mot all form av media, kunskapsproduktion, kunskapsspridning etc.

Folk lovordar kritiskt tänkande men tillämpar det sällan själva. Den här tråden -- likt många andra trådar som rör stereotyper som produceras och frodas på internet -- är ett typexempel på bris på kritiskt tänkande.

Den store kritikern av allt har talat.

Det är ingen stereotyp utan en viss specifik typ som det talas om, kom in i matchen nu.
Citera
2013-11-19, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
2. Må hända men det är en teknik som ger det idag bästa sättet att bestämma fetma hos folk och därför också den vedertagna tekniken som forskare och läkare tar i bruk.

Om du seriöst anser att 90% av svenskar i dag lider av fetma så ja då får du komma med egen forskning eller källor på detta.

Vad anser du vara fetma för övrigt? Är det 2 kg övervikt? liten valk ovanför jeansen eller rejäl bilring/ buk/ hängbröst på män?

Jaddu det är ju verkligen inte som vi har Kaliper mätning, Bod Pod, Fett vågar i dagens läge som kan mäta fett och som är säkrakre än BMI......

BF = Body Fat

Övervikt = +20% i BF
Grov Övervikt = +25% i BF
Fetma = +30% i BF

Och om du undrar för Anorexia så måsta man klara av dom här sakerna (skriver bara några saker) för att inte ha Anorexia:

500Kg Bänkpress
500Kg Marklyft
500Kg Militärpress
500Kg Knäböj
Citera
2013-11-19, 22:17
Medlem
Det är en beklaglig konsekvens av 4 decenniers feminism som uppfostrat flickor rakt in i sjuklig, världsfrånvänd självupptagenhet. Om du sedan barnsben får göra att du har alla rättigheter, inga skyldigheter så blir det naturligtvis så, särskilt till kvinnor som inte har lätt för att tänka utanför lådan. Framtiden blir mörk ett tag, sedan tillhör den svenska män och utländska kvinnor ........
Citera
2013-11-19, 22:27
Bannlyst
Ett annat problem också i dagens samhälle är tjejer som säger jag ska ta lite tid och tänka....fucking it!!! Jag lever bara en gång din dumma hora och har inte fucking tid att vänta på att du inte kan ett fucking enkelt beslut på ja eller nej!!!
Citera
2013-11-21, 20:12
Medlem
Kvinnor vill har fördelar utan motprestation och dom har fått det. Media och samhället pumpar i dom att dom är så jävla förtryckta och har så in i helvete mycket rätt till allt möjligt som patriarkatet har beslutit dom på i årtusende. Rättigheter men inga skyldigheter. Kvinnor är som vuxna barn, uppmuntras att vara så och agerar där efter.

Och män är trötta på att skuldbeläggas för allt jordens elände i alla tider och har gett upp att försöka gifta sig och yngla av sig med rabiata horor som kan ta egendom och avkomma ifrån dem med samhället i ryggen efter minsta nyck. Män är trötta på att vara skurken i en komplex värld och går sin egen väg som dessa pojkmän.

Samhällets normer tvingar ingen att växa upp längre om dom inte vill.

Allt fler är evighetsfjortisar på båda sidorna men det är kvinnorna som förlorar detta kärlekens chickenrace i feminismens namn kan jag tycka. Fast jag kan ha fel det är kanske egentligen flest män med barnlängtan och den biologiska klockan är nog en social konstruktion trots allt.

Men något säger mig att en välbetald man i 40 års åldern som ägnar fritiden åt Xbox, lira korpfotboll o dricka öl istället för att försörja familj o dyrkar någon kvinna är betydligt lyckligare än en barnlös karriärskvinna som letat efter den perfekta mannen till det perfekta livet men nu är ensam med förfallande utsida och skrumpnande äggstockar=) haha... men vad vet jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in