2021-09-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Ingen från trakterna som vet?

Tanken var egentligen att ta reda på vem Henko är rent biologiskt och genetiskt. Bland frågorna som man kan ställa sig ingår "Vilken är henkos inavelskoefficient?", "Är henkos stamfader ryss?" etc etc.

Vi kastade en hundring åt en släktforskare och gav honom Henkots mors namn som enda ledtråd och på nolltid togs följande lilla antavla fem generationer bakåt i tiden fram:
0.
Henkot

I
Mor: L*ll*m*r S*n*ss*n

II
Morfar: Nils Gösta Sunesson * 1920 Villstad † 1993 Avesta
Mormor: Inga Maj Lönnberg Davidsson * 1927 Fagered † 2000 Avesta

III
Morfars far: Gustaf Albert Sunesson * 1878 Kölingared † 1952 Villstad
Morfars mor: Hanna Elisabeth Svensson * 1885 Floby † 1942 Villstad

Mormors far: Oscar Fredrik Davidsson * 1897 Fagered † 1947 Ullared
Mormors mor: Hedda Lönnberg * 1904 Stensele † 1943 Ullared

IV
Morfars farfar: Per Gustaf Sune * 1845 Dalum † 1928 Kölingared
Morfars farmor: Anna Sofia Andersdotter * 1846 Södra Ving † 1937 Kölingared

Morfars morfar: Frans Johan Svensson * 1849 Floby †
Morfars mormor: Lena Cajsa Håkansdotter * 1848 Brismene †

Mormors farfar: David Henrik Otto Johansson * 1866 Säby †
Mormors farmor: Anna Gustafva Larsdotter * 1864 Fagered †

Mormors morfar: Erik Frans Olof Oscar Lönnberg * 1860 Stensele † 1926 Stensele
Mormors mormor: Manna Kristina Jonsdotter Stenlund * 1860 Stensele † 1947 Stensele

V
Morfars farfars far: Sven Pettersson * 1804 Kärråkra † 1863 Böne
Morfars farfars mor: Cajsa Larsdotter * 1807 Kärråkra †

Morfars farmors far: Anders Larsson * 1820 Södra Ving † 1898 Södra Ving
Morfars farmors mor: Fredrika Nilsdotter Tunander * 1816 Sandhem † 1886 Södra Ving

Morfars morfars far: Sven Larsson * 1808 Floby † 1858 Floby
Morfars morfars mor: Cajsa Johansdotter * 1806 Floby † 1862 Floby

Morfars mormors far: Håkan Ericsson * 1807 Brismene † 1883 Brismene
Morfars mormors mor: Kajsa Andersdotter * 1807 Brismene † 1886 Brismene

Mormors farfars far: Johan Peter Petersson * 1824 Säby † 1913 Säby
Mormors farfars mor: Johanna Johansdotter * 1825 Säby † 1888 Säby

Mormors farmors far: Lars Emanuel Magnusson * 1824 Ljungby †
Mormors farmors mor: Britta Christina Nilsdotter * 1833 Fagered †

Mormors morfars far: Erik Olof Lönnberg * 1824 Härnösand † 1891 Stensele
Mormors morfars mor: Fredrika Andersdotter * 1837 Stenelse † 1909 Stensele

Mormors mormors far: Jonas Erik Abrahamsson Stenlund * 1835 Stenelse † 1891 Stensele
Mormors mormors mor: Eva Agata Eriksdotter * 1833 Stensele † 1926 Stensele
Innan man känner att det är värt att kasta mer pengar åt släktforskaren, för att han ska säkerställa att ovan antavla är korrekt och att reda på fler smarriga detaljer om henkots släkt, så kände vi att vi behöver veta vem Henkots pappa är. Då kanske vi kan få reda på om pappan också har anor i hålan Stenelse och vad det i så fall skulle kunna innebära? osv osv ..

Jisses. Morfars farfar Per Gustaf Sune i Kölingared. Anna Gustava i Fagered. Gubbar och tantaluringar som levat & dött.
Vilken alldeles förskräckligt intressant och pinsam DIRT ni blottlagt här... money well spent... 🙄
Citera
2021-09-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CandyWarhol
Jisses. Morfars farfar Per Gustaf Sune i Kölingared. Anna Gustava i Fagered. Gubbar och tantaluringar som levat & dött.
Vilken alldeles förskräckligt intressant och pinsam DIRT ni blottlagt här... money well spent... 🙄

Min gissning är att farsan baloo är mycket mer intressant så innan det är dags att börja gräva fram intressanta detaljer, som t.ex. hur många förfäder som har supit ihjäl sig i nån backstuga nånstans, så behöver någon avslöja vem hjonets farsa är ..
Citera
2021-09-10, 00:08
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Min gissning är att farsan baloo är mycket mer intressant så innan det är dags att börja gräva fram intressanta detaljer, som t.ex. hur många förfäder som har supit ihjäl sig i nån backstuga nånstans, så behöver nåsn avslöja vem hjonets farsa är ..
Får vi in bevis på att även farssläkten också bodde där, då har vi hittat skärmklippskungems kulturella ursprung.

Det gick ju inte att triumferande hosta upp slkärmklipp på 1800-talet. Istället vill jag föreställa mig stt käringar och grubbar
skrek elakt: "Du sa ..." "Nä, du sa ..." De var argsinta redan för 200 år sedan.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2021-09-10 kl. 00:13.
Citera
2021-09-10, 10:53
Medlem
Knalltorsks avatar
Nu är Henrik Johansson igång igen och drevar mot människor på botten som uppenbarligen inte mår bra. Kräk-Henko! Tänker inte länka till hans Twitter.

Finns det en människa, allra helst en kvinna, som inte mår bra är Haveristerna där som gamar.
Senast redigerad av Knalltorsk 2021-09-10 kl. 10:59.
Citera
2021-09-10, 14:06
Medlem
L-Y-Fs avatar
Det är alltså, vilket det ju de facto är, skall sägas, konstigt att någon släktforskar om en. Henko måste tydligen ringa morsan men också basunera ut det till sina följare. Det blir ju något paradoxalt då, varför behöver han berätta om det för mamma? Förutom att det ger möjligheten att skriva ett känslomässigt inlägg på twitter och söka stöd. Om jag inte missminner mig hade de väldigt roligt åt att Malcolms morsa köpt kläder till honom och de insinuerade att han inte var kapabel till det själv. Då var det höhöhö.
Citera
2021-09-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Det är alltså, vilket det ju de facto är, skall sägas, konstigt att någon släktforskar om en. Henko måste tydligen ringa morsan men också basunera ut det till sina följare. Det blir ju något paradoxalt då, varför behöver han berätta om det för mamma? Förutom att det ger möjligheten att skriva ett känslomässigt inlägg på twitter och söka stöd. Om jag inte missminner mig hade de väldigt roligt åt att Malcolms morsa köpt kläder till honom och de insinuerade att han inte var kapabel till det själv. Då var det höhöhö.

Inte nog med det, Henko ljuger dessutom. Den släktforskare som forskar på Henko har verkligen inte ”..förföljt mig, mina kollegor och våra familjer har släktforskat på oss 200 år..”

Släktforskaren är inte på något sätt inblandad i någon konflikt med Henko, han vet inte ens vem Henko är, de enda uppgifterna han fick var på Henkos mor. Och syftar Henko på mig så ljuger han ändå, för jag har varken förföljt honom, hans kollegor eller någon familj.

Jag har fått uppgifter som sträcker sig till 1600-talet men kände att det var onödigt att posta här. Det får bli när Henkos farsa är med i forskningen.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-09-10 kl. 14:30.
Citera
2021-09-10, 15:17
Citat:
Inte nog med det, Henko ljuger dessutom. Den släktforskare som forskar på Henko har verkligen inte ”..förföljt mig, mina kollegor och våra familjer har släktforskat på oss 200 år..”

Släktforskaren är inte på något sätt inblandad i någon konflikt med Henko, han vet inte ens vem Henko är, de enda uppgifterna han fick var på Henkos mor. Och syftar Henko på mig så ljuger han ändå, för jag har varken förföljt honom, hans kollegor eller någon familj.

Jag har fått uppgifter som sträcker sig till 1600-talet men kände att det var onödigt att posta här. Det får bli när Henkos farsa är med i forskningen.

Han drar sig inte för att ljuga om undertecknad heller, som han påstår ligger bakom trollkontot kallestropp10 på twitter. Om det är av illvilja eller dumhet är oklart för mig.
Citera
2021-09-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Han drar sig inte för att ljuga om undertecknad heller, som han påstår ligger bakom trollkontot kallestropp10 på twitter. Om det är av illvilja eller dumhet är oklart för mig.

Det ingår i hans sätt till verkligheten att alltid lägga skulden för allt som drabbar honom och andra på dom som han själv för tillfället hatar som mest. Magnus är helt oskyldig till släktforskningen, även om det råkade vara Magnus chatt med Tim Tim Fielding om Tims släkt som väckte idén hos mig, men det är naturligtvis bekvämt för Henko att lägga till även detta på allt annat som han beskyller Magnus för.

Att hela tiden beskylla fel personer är medvetet av Henko; det är inget som han bara ”råkar” göra hela tiden. Om det hade varit slumpmässigt så hade han mycket oftare beskyllt rätt person. Nu är det snarare i undantagsfall som han inte får saker och ting om bakfoten vilket gör det hela så genomskinligt. Det är trollet i Henko, han sår tvivel, obfuskerar och vilseleder. Det är en strategi han praktiserar hela tiden.
Citera
2021-09-10, 16:06
Medlem
Henko fortsätter med samma lögn:

Nej. Personen som gör det är öppen med vem han är, den som sprider det åt honom är däremot anonym.”

https://mobile.twitter.com/mrhenko12...27059131936770

Det är inte sant. Släktforskaren är verkligen inte öppen med vem han är eller att han släktforskar på Henkots anor. Den enda som vet vem han är är jag. Och så kommer det att förbli, för det har jag lovat. Dessutom är det lite skevt att omnämna mig som någon som sprider släktträd; jag är för sjutton gubbar uppdragsgivaren som har beställt och betalar för ett uppdrag. Sedan har jag hittills presenterat små delar av resultatet.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-09-10 kl. 16:09.
Citera
2021-09-10, 17:56
Medlem
Henko skriver på Twitter:

”Det är stor fixering vid min mamma hos det här folket.”
https://twitter.com/mrhenko123/statu...55278811893762

Fel. Däremot har Henko en stor fixering vid att klippa ihop saker som inte har med varandra att göra.

Min beställning av Henkos släktträd av en professionell släktforskare har naturligtvis ingenting med ”din mamma”-ortenslang en Magnus F. skriver i en chatt att göra. Absolut ingenting. Henko förnekar sig inte; han fortsätter att klippa ihop berättelser och sagor som enbart existerar i hans egna vilda fantasier.
Citera
2021-09-10, 20:50
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Henko skriver på Twitter:

”Det är stor fixering vid min mamma hos det här folket.”
https://twitter.com/mrhenko123/statu...55278811893762

Fel. Däremot har Henko en stor fixering vid att klippa ihop saker som inte har med varandra att göra.

Min beställning av Henkos släktträd av en professionell släktforskare har naturligtvis ingenting med ”din mamma”-ortenslang en Magnus F. skriver i en chatt att göra. Absolut ingenting. Henko förnekar sig inte; han fortsätter att klippa ihop berättelser och sagor som enbart existerar i hans egna vilda fantasier.
Henko Wallin. Allting handlar om Henko Wallin - #AHOHW

John-John från Vega hotade med att höra av sig till Loans arbetsgivare. Var det inte vad Cissi Wallin gjorde? Och det var förjävligt.
Citera
2021-09-11, 08:36
Medlem
DumpsterFires avatar
Kanske hitta något annat att pyssla med? Släktforskningen gav inget mer än att det var märkligt. M verkar ute ur leken nu när hans twitter är borta. Loan åker karusell på Hållén, så de har annat för sig. Alla har givit upp detta och gått vidare, sååå…
Leave henko alooooone… och hitta vettigare sysslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in