2021-09-04, 07:05
Medlem
DumpsterFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeWolo
Tänker så att det handlar om stendumma män som mest bara vill spela tuffa och visa upp sin groteska manlighet inför allihopa som här senast idag gamla tjatiga tugget om ”kom till gullmars och göra upp” som om det vore nån 2017 edgelord som kommit tillbaka över natten eller nåt
https://twitter.com/BLiPATRONiDAG/st...02891555479557

Det var ju dock inte de som tog upp gullmars utan någon annan galning. Det som var tråkigt var väl mer att det inte blev någon fight. Precis som det aldrig blir vilket också var syftet med det uttalandet från axels sida.
Citera
2021-09-04, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Det var ju dock inte de som tog upp gullmars utan någon annan galning. Det som var tråkigt var väl mer att det inte blev någon fight. Precis som det aldrig blir vilket också var syftet med det uttalandet från axels sida.

Måhända var det så men att ens reagera på och på det sättet är ju bara tramsigt det är en fasad och numera utgör det bara ett lockbete för att försöka lyckas få de mest nyvakna och korkade idioterna att skrika ”Titta!! 😱 Nu är henko och acel ute och vevar och ska slåss på gullmars igen!!” men trist läge för henko att ingen nappade. Det som är lite synd i sammanhanget är att Sanna, som ändå är en kvinna med båda fötter på jorden, inte ger henko bättre råd och förklarar hur dåliga henkos försök är. Det finns liksom inga kvinnor som misslyckas att se rakt igenom henkos motiv
Citera
2021-09-06, 17:09
Medlem
Knalltorsks avatar
Henrik ”Inte Rättshaverist Men…” Johansson har skrivit en lång överklagan till polisen. Här är ett fantastiskt roligt stycke där han klagar på hur polisen framställer honom i sina papper:
https://ibb.co/gSR7hQp
Citera
2021-09-06, 23:16
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeWolo
Måhända var det så men att ens reagera på och på det sättet är ju bara tramsigt det är en fasad och numera utgör det bara ett lockbete för att försöka lyckas få de mest nyvakna och korkade idioterna att skrika ”Titta!! 😱 Nu är henko och acel ute och vevar och ska slåss på gullmars igen!!” men trist läge för henko att ingen nappade. Det som är lite synd i sammanhanget är att Sanna, som ändå är en kvinna med båda fötter på jorden, inte ger henko bättre råd och förklarar hur dåliga henkos försök är. Det finns liksom inga kvinnor som misslyckas att se rakt igenom henkos motiv
Tror de att det är skrämmande, tufft eller skojigt när de håller på så där, eller ropar horunge. Beteendet utgör ju för sjutton ett lyte, ett stigmata, en skamfläck.. När ska de fatta det?
Citera
2021-09-06, 23:55
Medlem
DumpsterFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Tror de att det är skrämmande, tufft eller skojigt när de håller på så där, eller ropar horunge. Beteendet utgör ju för sjutton ett lyte, ett stigmata, en skamfläck.. När ska de fatta det?

Så mycket negativism här. Är det ingen annan som bara känner att det är gött att titta på elden när de trycker dit någon idiot. Cissi, claesson osv var ju riktigt nice? Nu vågar de inte vara lika hårda längre i avsnitteten, vilket har gjort det lite trist. Men jag gillade som fan att lyssna på när de krossade folk förr när de vågade, det kanske är slut nu… men jag kan inte vara den enda?
Citera
2021-09-07, 00:00
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Så mycket negativism här. Är det ingen annan som bara känner att det är gött att titta på elden när de trycker dit någon idiot. Cissi, claesson osv var ju riktigt nice? Nu vågar de inte vara lika hårda längre i avsnitteten, vilket har gjort det lite trist. Men jag gillade som fan att lyssna på när de krossade folk förr när de vågade, det kanske är slut nu… men jag kan inte vara den enda?
Folk tycker om att se stjärnor falla, så av bara den anledningen flämtade folk efter att få höra någon "krossa" CW och LC. Tyvärr höll det ju inte särskilt mycket längre än så. Det fanns inga brott mot mänskligheten att tala om. CW och LC är långt ifrån världens avskum. Det finns större fisk att steka, men när det gäller folk som sätter emot på riktigt och faktiskt dyker upp vid Gullmars blir det gråt, multipla försök till att upprätta kontaktförbud, och i vissa fall rentav en flytt till Haninge.
Citera
2021-09-07, 00:08
Medlem
DumpsterFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Folk tycker om att se stjärnor falla, så av bara den anledningen flämtade folk efter att få höra någon "krossa" CW och LC. Tyvärr höll det ju inte särskilt mycket längre än så. Det fanns inga brott mot mänskligheten att tala om. CW och LC är långt ifrån världens avskum. Det finns större fisk att steka, men när det gäller folk som sätter emot på riktigt och faktiskt dyker upp vid Gullmars blir det gråt, multipla försök till att upprätta kontaktförbud, och i vissa fall rentav en flytt till Haninge.

Ja… du har inte fel.
Jag gillade bara att lyssna på en podcast som köttade idioter, med fakta på fötterna. Men det kanske säger mer om mig än om dem… tyvärr. Nu har de blivit mer vanlij. När Axel går igång och man känner ”yes nu jävlar blir det åka av!” Så kommer henko ”vänta vänta nej nej vi vågar inte säga det ordet bla bla bla”
… men som sagt kanske bara jag som gillar att titta på elden, jag har inget sociologiskt försvar…
Citera
2021-09-07, 00:12
Medlem
DumpsterFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
och i vissa fall rentav en flytt till Haninge.

Är Vega i Haninge? Eller pratar vi om någon annan? Jag tror nog Axel flyttade pga bättre lägenhet/läge än ”flykt”. Axel är varken idiot eller fegis. Tvärt om tar han nog oss båda på de punkterna, och det vet du med.
Citera
2021-09-07, 00:14
Medlem
DumpsterFires avatar
Citat:
Är Vega i Haninge? Eller pratar vi om någon annan? Jag tror nog Axel flyttade pga bättre lägenhet/läge än ”flykt”. Axel är varken idiot eller fegis. Tvärt om tar han nog oss båda på de punkterna, och det vet du med.

Edit: detta är en tråd om Henko och vill inte få en varning så vi försöker återvända till det ämnet…
Citera
2021-09-07, 02:37
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Bättre läge i Vega? Utan körkort och utan bil? I en dyr hyresrätt? Okej.
Citera
2021-09-07, 08:17
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Henrik ”Inte Rättshaverist Men…” Johansson har skrivit en lång överklagan till polisen. Här är ett fantastiskt roligt stycke där han klagar på hur polisen framställer honom i sina papper:
https://ibb.co/gSR7hQp
Henkos gråtbrev i sin helhet:
https://ibb.co/3fxRT0x
https://ibb.co/ys1d15C
Citera
2021-09-07, 21:45
Knäppgöken från Knutsbo har ett roligt sätt att beskriva verkligheten, en del kanske skulle kalla det manipulativt.

Jämför dessa två utsagor:

Citat:
❤ Boll av ångest och vilsna tranors gråt ❤
@AnnyBerglin
·
24 jan.
Bra det känns när svensk antirasism har en typ förgrundsgestalt som är så toxic att jag får meddelande från flera kvinnor med "vad du är modig" när jag ifrågasätter honom. Fint. Nu vore det kul om lite fler snubbar blev lite mer kritiska också, kanske?
@AnnyBerglin
·
24 jan.
Vi pratar om en man som hetsat mot kvinnor så de slutat skriva online. Hur han spritt ut att vissa kvinnor är "psykfall", underminerat deras hela person. Så duktig på att gaslighta och manipulera, så dålig på att ta ansvar för vad han gör.

Det här får fortsätta år efter år. Kvinna som rycker på axlarna
@AnnyBerglin
·
24 jan.
Men ni FATTAR VÄL hur sjukt det är att ni fortsätter hylla den här människan som nån slags antirasistisk hjälte? Att ni på grund av det slänger SÅ MÅNGA kvinnor under bussen?
@AnnyBerglin
·
24 jan.
När har ni fått tillräckligt många vittnesmål för att öppna ögonen och se att alla vi kanske inte ljuger?

och

Citat:
Vem är Anny och vad ska ha gjorts mot henne? Och varför är hon inte med i det här också berättar sin sida? Eller är det bara samma ryktesspridning och användning av kvinnor som vill bli lämnade utanför och inte använda som slagträn, igen?

skilleras — 2021-09-05
anny var med i irm när jag och henrik startade det, men minns jag rätt lämnade hon irm någonstans runt 2013
[23:35]
men det klart att loan är upprörd över det nu och att det är därför hon håller på och beter sig

Henko123 — 2021-09-05
Exakt så, hon lämnade årsskiftet 2012-13. Vi var väl inte direkt osams då, men vi hade lite olika syn på vad man fick skriva och inte på IRM. @Magda.

Hon startade en annan blogg. IRM blev det IRM blev.
[23:40]
Tror hon var sur över att jag tjafsade med hennes hjältar, men jag vet faktiskt inte. Vi pratade aldrig riktigt om det. Hon bestämde sig för att lämna en dag. Vi hade aldrig riktigt en diskussion om det. Vi gick vidare bara.
[23:42]
Så vad Loan menar är oklart, men som jag säger i senaste avsnittet som kommer. Om det nu var så illa jag behandlat Anny då, och de efterkommande åtta åren, så har jag svårt att förstå varför hon inte bad mig dra åt helvetet tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in