Knäppgöken från Knutsbo har ett roligt sätt att beskriva verkligheten, en del kanske skulle kalla det manipulativt.
Jämför dessa två utsagor:
Citat:
❤ Boll av ångest och vilsna tranors gråt ❤
@AnnyBerglin
·
24 jan.
Bra det känns när svensk antirasism har en typ förgrundsgestalt som är så toxic att jag får meddelande från flera kvinnor med "vad du är modig" när jag ifrågasätter honom. Fint. Nu vore det kul om lite fler snubbar blev lite mer kritiska också, kanske?
@AnnyBerglin
·
24 jan.
Vi pratar om en man som hetsat mot kvinnor så de slutat skriva online. Hur han spritt ut att vissa kvinnor är "psykfall", underminerat deras hela person. Så duktig på att gaslighta och manipulera, så dålig på att ta ansvar för vad han gör.
Det här får fortsätta år efter år. Kvinna som rycker på axlarna
@AnnyBerglin
·
24 jan.
Men ni FATTAR VÄL hur sjukt det är att ni fortsätter hylla den här människan som nån slags antirasistisk hjälte? Att ni på grund av det slänger SÅ MÅNGA kvinnor under bussen?
@AnnyBerglin
·
24 jan.
När har ni fått tillräckligt många vittnesmål för att öppna ögonen och se att alla vi kanske inte ljuger?
och
Citat:
Vem är Anny och vad ska ha gjorts mot henne? Och varför är hon inte med i det här också berättar sin sida? Eller är det bara samma ryktesspridning och användning av kvinnor som vill bli lämnade utanför och inte använda som slagträn, igen?
skilleras — 2021-09-05
anny var med i irm när jag och henrik startade det, men minns jag rätt lämnade hon irm någonstans runt 2013
[23:35]
men det klart att loan är upprörd över det nu och att det är därför hon håller på och beter sig
Henko123 — 2021-09-05
Exakt så, hon lämnade årsskiftet 2012-13. Vi var väl inte direkt osams då, men vi hade lite olika syn på vad man fick skriva och inte på IRM. @Magda.
Hon startade en annan blogg. IRM blev det IRM blev.
[23:40]
Tror hon var sur över att jag tjafsade med hennes hjältar, men jag vet faktiskt inte. Vi pratade aldrig riktigt om det. Hon bestämde sig för att lämna en dag. Vi hade aldrig riktigt en diskussion om det. Vi gick vidare bara.
[23:42]
Så vad Loan menar är oklart, men som jag säger i senaste avsnittet som kommer. Om det nu var så illa jag behandlat Anny då, och de efterkommande åtta åren, så har jag svårt att förstå varför hon inte bad mig dra åt helvetet tidigare.