Citat:
Ursprungligen postat av
Tippu
Det är en tråkig historia med att du har blivit överfallen av vissa individer, men dra inte alla invandrare i en och samma kam. Och med tanke på att du mer eller mindre spyr ut ditt hat mot människor som har en helt annan bakgrund så är det inte så konstigt varför du måste skriva av dig på FB.
Är det verkligen värt att även vettiga assimilerade invandrare ska utstå frustrationerna?
OnT: Jag har inte direkt bytt en åsikt om invandringen, bor i ett område där det är berikad och har inte stött på några farligheter om jag ska vara ärlig....
Grejen är att jag har varit öppen, jag har gett människor chansen gång på gång på gång på gång, och det finns invandrare i min bekantskapskrets, MEN att lära sig generalisera är inte alltid dåligt, det känns onödigt att hela tiden hoppas på att bli förvånad, när det så sällan/aldrig händer.
Jag jobbade i en livsmedelsaffär i en mellanstor stad förut och var "polare" med zigenaren som ibland spelade dragspel utanför. Vi morsade och sade tjena, läget? Han var faktiskt omtyckt av kunderna och spelandet var inte störigt. Jag önskade och hoppades på att jag skulle bli motbevisad, men en helg när jag var ledig så kom tydligen polisen och hämtade honom, han hade stulit saker från kunderna, plånböcker och ibland matvaror från folks vagnar. Det var ibland rätt mycket folk på väg in och ut från entren.... Så...
Jag tar inga risker längre.