2013-11-12, 16:53
Medlem
dajevlars avatar
Växte upp i ett medelklasshem och fick tidigt lära mig av mina föräldrar att vissa människor i andra länder hade det svårt, speciellt där det var svält och krig. En dag när min cykel stals av en invandrare grät jag och frågade mina föräldrar varför de stal min cykel, vi hade ju räddat dem från kriget. Svaret jag fick var att de var fattiga och inte hade råd att köpa en egen cykel.
(Vi tog ändå tillbaka den. Sedan stals den igen och återfanns inte mer). [70-tal i förort]

I skolan såg jag sedan bilder på djurskelett i öknen och uppsvällda barn med flugor kring ögonen och vi fick läsa om hur bra Sverige var och hur dåligt det var i andra länder. [80-tal]

1992 utökades så min landsbygdsomgivning av ett betydande antal personer ifrån Jugoslavien. Då som först märkte jag hur olika vi svenskar var de från de sydligare länderna. De var oerhört högljudda, och verkade vilja hävda sig i varje situation. (Inte alla, men jag kunde inte då urskilja vilka som kom från vilken del). Sedan kom kosovoalbanerna och helt plötsligt var vi tvungna att låsa dörrar och cyklar på kvällarna.

Jag märkte att samhället förändrades. Och många av de som kom var inte alls "tacksamma" för att vi räddat dem ifrån en dålig situation, utan snarare var de kaxiga och ofta rent otrevliga. Jag tänkte att de måste ha väldigt dåliga upplevelser ifrån kriget (vilket de ju hade). När albanerna skulle komma minns jag att jag undrade varför just SVERIGE skulle ta emot så många. Visst kanske de behövde hjälp, men de var ju redan så många invandrare här så att det började förändra samhället. Överallt hörde man hur de pratade med varandra på sitt eget obegripliga språk. [90-tal]

Sedan har jag gradvis sett hur invandringen har övergått från att vara livsräddande till att vara rent materialistiskt. Många av de som kommer nu, har bott i vanliga lägenheter i vanliga städer, hundratals mil ifrån krig och förödelse, men de har hört talas om ett land i norr där de kan leva i total fred och erhålla total försörjning. Numera så flyttar de IFRÅN ett kanske trasigt skitigt tomt hus TILL sina vänner och släktingar i Sverige, och fortsätter sina liv tillsammans. Kulturen, deras sätt och deras språk är precis lika som förut. [10-tal]

Samtidigt så verkar det SAKNAS pengar inom vissa områden som vi skulle beteckna som svensk välfärd, skolornas resultat försämras, attityden blir hårdare och kriminaliteten ökar. Som grädde på moset så matas man med hur BRA invandringen är och hur SYND det är om de stackars offer som kommer hit. Mitt kompisgäng har delats i två läger: de som vill minska invandringen, och de andra som tycker att den andra halvan är onda rasister…. och varje dag som går blir samhället lite sämre…

Ungefär så.
Citera
2013-11-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tippu
Det är en tråkig historia med att du har blivit överfallen av vissa individer, men dra inte alla invandrare i en och samma kam. Och med tanke på att du mer eller mindre spyr ut ditt hat mot människor som har en helt annan bakgrund så är det inte så konstigt varför du måste skriva av dig på FB.

Är det verkligen värt att även vettiga assimilerade invandrare ska utstå frustrationerna?

OnT: Jag har inte direkt bytt en åsikt om invandringen, bor i ett område där det är berikad och har inte stött på några farligheter om jag ska vara ärlig....

Tycker "dra inte alla över en kam" argumentet är så jävla urmjölkat. Vi säger att du blir rånad 5 kvällar i rad på samma ställe av olika invandrare. Tycker du då att man inte ska lära sig av sina misstag, för att det finns"ärliga" invandrare?

I så fall kan man ju inte lära sig något om någon. Det är med den här naiva attityden som det sker hemska saker. Reporten från Holland som blev gruppvåldtagen i Egypten mitt på ett öppet torg, vänsternegern som blev skjuten i Somalia. Finns 100+ exempel på personer som "inte dragit folk över en kam" och fått betala dyrt. Vad du lär dina barn är upp till dig. Men att vara blåögd kommer till stor sannolikhet straffa sig.
Citera
2013-11-12, 17:14
Medlem
Gick från att inte bry mig till att vara emot.

Dock vet jag ingen som är för invandringen, är denna tråd kanske riktad mot folk är födda före andra världskriget? Har dvs aldrig stött på en person som tycker samma som media.
Citera
2013-11-12, 17:21
Medlem
Fina Gubbens avatar
Är tack vare Flashback och de flesta I&Iares skull som jag blivit för invandring. Tidigare var jag emot invandring och ogillade att det vällde in massvis med negrer och araber. Men tack vare alla argument I&I-gänget kommit har jag bytt sida och är nu för en öppen I&I-politik där allt fler kan välla in.

Anledningen till det är för att desto större invandring desto mer gynnas jag. Låt mig förklara;
- På gatan är jag fortfarande en invandrare = blir inte överfallen eller våldtagen.
- På arbetsmarknaden gynnas jag av att vara en av dom vita invandrarna som älskas av svennar då negrer/araber blir den stora gruppen medborgare som tillhör lägsta klassen tillsammans med WT's.

Alltså är en fri invandring bara positivt för mig.
Citera
2013-11-12, 17:25
Medlem
UAAs avatar
Det är nog en lång resa för de flesta, men den börjar alltid med ett frö.

Detta frö kan se olika ut för olika personer. För vissa är det en personlig upplevelse, med andra är det statistik som tidigare varit gömd, eller ett samtal med någon oliktänkare som väckte en tanke.
Men oavsett vilket frö som väcker insikten så går alla samma väg och passerar samma insikter.

Vi ser den statistik som SVT, TV4, Aftonbladet, etc aldrig skulle kunna tänka sig att publicera. Vi ser att kulturer inte är lika, och om de inte är lika så innebär det även att det finns vissa inslag i andra kulturer som helt enkelt är oönskvärda här. Vi ser en politikerkår som inte längre har deras väljares intresse och säkerhet som sin första och främsta prioritet, utan snarare tittar sig blinda på fokusgrupper från twitter för att säga det som får dem omvalda nästa period.

Utöver detta så ser vi hur lögnen om hur mångkultur är någonting som behövs, raseras för varje ny skottlossning, varje ny gruppvåldtäkt, varje miljard som dumpas in, men aldrig ger något tillbaka. Vissa orkar blunda för allt, alla andra är tydligen bara rasister...
Citera
2013-11-12, 17:26
Medlem
thorfromasgards avatar
Har aldrig varit utsatt för anti- eller för- invandringspropaganda. Men däremot har den miljön som jag befinner mig i medverkat till att jag är nu starkt kritisk mot Sveriges (Europas) invandringspolitik.

Min miljö kan beskrivas så:

1. Jag var född och uppfostrad i Ryssland där jag gick genom hela grundskolan utan att behöva lyssna på allt "genusmedvetet" och "antirasistiskt" trams och istället koncentrerade mig på vetenskap och litteratur.

2. Studerar nu på ett ingenjörsprogram där man inte blir lärd att "tänka rätt" i samma grad som man blir det på humaniora fakulteter.

3. Har inga TV-kanaler och använder TVn som en stor dataskärm för de filmerna som jag anser är värda att titta på.

4. Läser nyheterna endast via RSS-flöden och behåller rätten att välja vilka rubriker är viktiga och vilka inte är det genom att slippa huvudsida-känslan.

5. Läser skönlitteratur istället för att följa TV-serier, live-shows, freak-shows och stjärnornas privata liv.
Citera
2013-11-12, 17:29
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Tröttnade rätt och slätt på all skitmedia och dess lögner,sen dels pga alla nedskärningar som måste göras för att ge tack över huvudet till otacksamma bidragsankare.
Citera
2013-11-12, 17:34
Medlem
Jag kom aldrig riktigt över den naiva konservatism många hyser som barn, och när jag i slutet av högstadiet började intressera mig för politik lärde jag mig att denna lite löjliga fascination för det gamla och ärorika visst kunde kombineras med rationalism och förnuft. Invandringsfrågan var den mest brådskande, så det var mot den jag riktade udden.

Flashback påskyndade förmodligen processen, men jag skulle med största sannolikhet landat på samma plats ändå.
Citera
2013-11-12, 17:50
Medlem
begsegs avatar
Jag började min näthatarlivsstil 2009 ... tror jag det var. Jag blev helt plötsligt intresserad av politik och man måste var idiot för att inte förstår att invandringspolitiken är nutiden mest kritiska fråga. MENA-invandringen har i princip redan förstört landet (tack så jävla mycket Reinfeldt och ca 95% av svenska folket). Det finns ingen återvändo. Egentligen är SD's politik för mesig.
Citera
2013-11-12, 17:59
Medlem
Gabogibos avatar
Endast brottsstatistiken vann över mig, annars har jag inget problem med multikultur.
Citera
2013-11-12, 18:02
Medlem
napalmenss avatar
Gick på en invandrartät skola på högstadiet. De hatade svenskarna och dagarna i ända så slogs vi med varandra. Droppen gick väl när vi inte ens fick rösta på SD i skolvalet som hölls där eftersom det var rasistiskt, så vi skrev SD på blanka lappar och la i.

Nu har mitt hat för otacksamma och håriga blattar eskalerat lite med tanke på hur Sverige och media håller på att gulla med invandrare med.

Största anledningen är egentligen att jag ser hur blattar uppför sig och pratar om Sverige och svenskar.
Citera
2013-11-12, 18:05
Medlem
jag har sett med egna ögon vad fattigdom är och efter min bästa kompis nästan vart ihjälslagen av invandrare fick det mig att tänka om och framför allt aftonbladet fick mig ann ändra uppfattning , min far som har varit vrål sosse har jag nu också vänt om till svergiedemokrat, min mor håller på att bli till det med för den enkelheten av att partierna och media har tävling i vilka som kan älska och skämma bort dom mest och välfärden snart är ett minne blott, ´
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in