2013-11-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulken
Hur ska hon bli dömd för det menar du? Hon gör inget olagligt.

Jo det hon gjorde är olagligt.
Citera
2013-11-11, 14:03
Medlem
mulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hougengenba
Jo det hon gjorde är olagligt.

Kan du utveckla det lite mer än att bara kasta ut ett påstående?

Det är knappast esoterisk information jag sitter på när jag säger att cannabis är lagligt i Amsterdam.
Citera
2013-11-11, 14:03
Medlem
Shuffless avatar
Visst, rök på du. Men att tända en jolle på scen är att ta i. Hon har ju fortfarande en massa små barn som fans efter Hanna Montana grejen, att dom tar efter i låg ålder är inte bra då skola kan bli lidande. Kändisar ska inte fungera som föräldrar åt barn och dom ska inte vara en jävla syndabock men lite ansvar får man ta när man har så unga fans.
Citera
2013-11-11, 14:04
Medlem
Marimus avatar
Som turist så gäller väl inte Amsterdams liberala droglag?
Citera
2013-11-11, 14:07
Medlem
Drtyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu

Var har du hört det? Alltid lika förvånad när folk tror att turister inte får handla där.
Citera
2013-11-11, 14:08
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drtyboy
Var har du hört det? Alltid lika förvånad när folk tror att turister inte får handla där.

Det är bara något jag tror jag hört någonstans, men då var det väl inte så
Citera
2013-11-11, 14:09
Medlem
mulkens avatar
Citat:

Jo. Du kan röka var du vill, när du vill. Så länge du beter dig.

Ni som påstår något annat har inte varit där. Eller kan inte bete er.
Citera
2013-11-11, 14:10
Medlem
MiniMilks avatar
Klart bruden ska röka lite gräs. Hon kanske hade kunnat välja ett mer lämpligt ställe, men måste man så måste man...
Citera
2013-11-11, 14:11
Medlem
mulkens avatar
Citat:
Det är bara något jag tror jag hört någonstans, men då var det väl inte så

Det var snack om det i nyheterna för ett tag sedan. Så du är inte helt ute och cyklar, men ingen gick med på det. Det var tryck utifrån som fick dem att ens ta upp frågan.

Men för många jobb skulle försvinna p.g.a. turismen. Så det blev inte så. Men det var precis som du var inne på, att de som var turister inte skulle få röka. Men att det skulle vara "business as usual" för dom som bor där.

Men det gick aldrig igenom som sagt. Det kom inte ens nära, men media här passade väl på att rapportera det så mycket som möjligt i hopp om att folk skulle sluta åka dit.
Citera
2013-11-11, 14:13
Medlem
Tämligen ointressant, att röka en joint år 2013 är en ickehändelse för de flesta. Jag tror dock att de som blir upprörda av detta är samma sorts typer som gnäller på farsdagsreklamen. Nä, jag vill se våra folkvalda representanter klippa en hövding i direktsändning, då höjer jag på ögonbrynen, ett litet leende letar sig upp på mina läppar...
Citera
2013-11-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulken
Det var snack om det i nyheterna för ett tag sedan. Så du är inte helt ute och cyklar, men ingen gick med på det. Det var tryck utifrån som fick dem att ens ta upp frågan.

Men för många jobb skulle försvinna p.g.a. turismen. Så det blev inte så. Men det var precis som du var inne på, att de som var turister inte skulle få röka. Men att det skulle vara "business as usual" för dom som bor där.

Men det gick aldrig igenom som sagt. Det kom inte ens nära, men media här passade väl på att rapportera det så mycket som möjligt i hopp om att folk skulle sluta åka dit.

Ja, hur många gånger fick man inte läsa om att det var slutrökt i Amsterdam, när det visar sig att det var ett litet kristet parti som hade det på förslag och där de enskilda kommunerna fick bestämma själva. Att förslaget inte realiserades i någon större utsträckning höll media tyst om...
Citera
2013-11-11, 14:16
Bannlyst
Personligen tycker jag hon är en omogen uppmärksamhetsnarkoman - men om hon vill röka och visa sig naken så inte skadar det mig.

Kanske fyller hon ett "gott" syfte som förebild åt hämmade småflickor? Ungefär som jag hade GG Allin och Eddie Meduza som "förebilder" när jag var yngre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in