2014-01-07, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Arg över Israel? Det är snarare så att Iran gör mig spyfärdig och du var tillgänglig och villig så du fick allt över dig.

Hon använder inga källor utan det är en sagoberättande karaktär på det här framförandet som du kallar "intervju". Det kanske är intressant och en del i västvärlden tycker det där spännande, men om man är insatt så är allt är bull.

hon har jobbat på FBI som översättare, hon är källan, alla källor är inte i textform, det finns massor med intervjuer med henne

varför gillar du inte iran? hatar du islam?
Citera
2014-01-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
hon har jobbat på FBI som översättare, hon är källan, alla källor är inte i textform, det finns massor med intervjuer med henne

varför gillar du inte iran? hatar du islam?
Dom dödar och förtrycker kurderna, därför hatar jag dom av hela min själ.
Citera
2014-01-07, 18:18
Bannlyst
Nytt projekt i Duhok - General Park Duhok
http://www.youtube.com/watch?v=-nboBHhp4Gk

Monsterprojekt i Erbil - Road project
http://www.youtube.com/watch?v=zxzz62EDRKM

Booming Economy in Kurdistan
http://www.youtube.com/watch?v=ZsMHnNFZGEo

KRG kommer att bygga världens största flaggstång
http://www.liveleak.com/view?i=c17_1389073225
Citera
2014-01-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAF8
KRG kommer att bygga världens största flaggstång
http://www.liveleak.com/view?i=c17_1389073225
Helt rätt. Det roliga är att man inte blir förvånad.

Hatten av till Dahuk och Hewler, dom utvecklas i en rasande takt.
Citera
2014-01-07, 18:54
Bannlyst
Citat:

Hatten av till Dahuk och Hewler.

Även Slemani har utvecklats och fortsätter dessutom att utvecklas:

http://www.youtube.com/watch?v=Nwo7qCtQ8ng
http://www.bareazgroup.com/Projeyweb...?Cor=1#project
https://www.facebook.com/media/set/?...5222875&type=3
https://www.facebook.com/media/set/?...7513000&type=1

Citat:
dom utvecklas i en rasande takt.

Hela KRG utvecklas i en rasande takt.
Senast redigerad av KAF8 2014-01-07 kl. 18:58.
Citera
2014-01-07, 19:12
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av KAF8
Även Slemani har utvecklats och fortsätter dessutom att utvecklas

Skillnaden är att i Hawler, och Dohuk, så är det främst regeringen (KDP) som bygger, medan i Slemani är det oftast privata företag/människor som bygger i vinstsyfte.
Citera
2014-01-07, 19:42
Bannlyst
Citat:
Dom dödar och förtrycker kurderna, därför hatar jag dom av hela min själ.

ok, nu har jag läst dig. Du hatar irans regering och när du analyserar vad som händer i mellanöstern är det en av dina ursprungsantaganden - iran är dåligt. Väst är emot iran, alltså är väst bra, samma sak med israel. Det är därför du har en så konstig syn på mellanöstern.

Jag har sett det förut med iranier som hatar irans stat och de har de konstigaste analyserna, och du är likadan när du säger saker som att israel och väst är bättre än iran för mellanöstern.

staten i iran dödar inte civila, hela iran är uppbyggt av minoriteter, om de skulle döda civila hur som helst skulle de aldrig överleva. De är inte dumma och vill inte skaffa fiender utan anledning.

Om du är ett hot mot staten kommer du få problem, samarbetar man med israel är man ett megahot eftersom israel vill förstöra iran. En vanlig kurd som bara vill leva sitt liv bryr sig irans stat inte om.

Det var inte länge sen du spred lögner om att Assad bombade civila kurder i syrien. Men kom gärna med nån källa som visar ditt påstående i iran.
Citera
2014-01-07, 20:20
Medlem
Citat:
ok, nu har jag läst dig. Du hatar irans regering och när du analyserar vad som händer i mellanöstern är det en av dina ursprungsantaganden - iran är dåligt. Väst är emot iran, alltså är väst bra, samma sak med israel. Det är därför du har en så konstig syn på mellanöstern.

Jag har sett det förut med iranier som hatar irans stat och de har de konstigaste analyserna, och du är likadan när du säger saker som att israel och väst är bättre än iran för mellanöstern.

staten i iran dödar inte civila, hela iran är uppbyggt av minoriteter, om de skulle döda civila hur som helst skulle de aldrig överleva. De är inte dumma och vill inte skaffa fiender utan anledning.

Om du är ett hot mot staten kommer du få problem, samarbetar man med israel är man ett megahot eftersom israel vill förstöra iran. En vanlig kurd som bara vill leva sitt liv bryr sig irans stat inte om.

Det var inte länge sen du spred lögner om att Assad bombade civila kurder i syrien. Men kom gärna med nån källa som visar ditt påstående i iran.
Kurderna skiter nog fullständigt i Israel eller Väst och fortsätter sin kamp oavsett. Jag tycker samma sak om Iran, Irak och Turkiet. Men nu i dagsläget är dom smutsiga klänningsmännen från öst mer aktiv i fördärvningen av kurder. Vi vet vad ni håller på med, kampen tar aldrig slut och ingen kommer glömma det som hänt. En del försöker förstärka banden för att kurder och perser är genetiskt nära varandra, men det kan ni glömma. Inget kommer förstärkas.

Balans, jämvikt och stabilitet i MÖ är irrelevant. MÖ är nu redan totalt körd i backen och det är ingen som kan göra något åt situationen. Jag bryr mig inte om proxykriget mellan shia och sunni eller israel och iran. Det enda som är relevant är att Iran just nu dödar kurder.

Jag har inte samma hat mot tex Syrien. Dom har förtryckt, marginaliserat och diskriminerat kurder. Dom har även blundat och inte ingripit när arabiska nationalister går loss på kurder. Men staten har inte dödat eller gjort något så överdrivet som Iran håller på med nu. Som man bäddar får man ligga.

Enbart därför så hade jag blivit ytterst glad ifall KSA, USA eller Israel bombar er till oskulderna som knappt fått bröst. Jag finner förövrigt er pedofilkultur motbjudande.

Huvudbudskapet här är: Så som man bäddar får man ligga.
Citera
2014-01-07, 21:57
Bannlyst
Citat:
Kurderna skiter nog fullständigt i Israel eller Väst och fortsätter sin kamp oavsett. Jag tycker samma sak om Iran, Irak och Turkiet. Men nu i dagsläget är dom smutsiga klänningsmännen från öst mer aktiv i fördärvningen av kurder. Vi vet vad ni håller på med, kampen tar aldrig slut och ingen kommer glömma det som hänt. En del försöker förstärka banden för att kurder och perser är genetiskt nära varandra, men det kan ni glömma. Inget kommer förstärkas.

Balans, jämvikt och stabilitet i MÖ är irrelevant. MÖ är nu redan totalt körd i backen och det är ingen som kan göra något åt situationen. Jag bryr mig inte om proxykriget mellan shia och sunni eller israel och iran. Det enda som är relevant är att Iran just nu dödar kurder.

Jag har inte samma hat mot tex Syrien. Dom har förtryckt, marginaliserat och diskriminerat kurder. Dom har även blundat och inte ingripit när arabiska nationalister går loss på kurder. Men staten har inte dödat eller gjort något så överdrivet som Iran håller på med nu. Som man bäddar får man ligga.

Enbart därför så hade jag blivit ytterst glad ifall KSA, USA eller Israel bombar er till oskulderna som knappt fått bröst. Jag finner förövrigt er pedofilkultur motbjudande.

Huvudbudskapet här är: Så som man bäddar får man ligga.

du vill bomba iran, jag vill inte bomba krg, ser du skillnaden? kurder är bra folk varför skulle jag vilja döda dem?

jag bad dig komma med en källa som visar att iran dödar civila kurder, inget svar, så vad baserar du det du skriver på? lögner?

Kurder som blivit tränade av israel att utföra operationer mot iran kommer självklart att dödas, men inte för att de är kurder utan för att de utgör ett hot. Operationer = krig.

googla bara "krg mossad" så får du en massa att läsa

Citat:
An anonymous security source told French journalist Georges Malbrunot that the Israelis are using Kurdish refugees in the Kurdistan Region against Iran. In 2005, he wrote a similar report suggesting that 1,200 Mossad agents were operating in Kurdistan and in 2006, BBC’s Newsnight did obtain evidence of military training by Israel, but not necessarily from Mossad.

http://www.ekurd.net/mismas/articles.../state5801.htm

ingen dödar kurder bara för att ni är kurder

saddam gasade inte er för att det var kul, han gjorde det för att det var krig, sjuk taktik men det handlade alltså inte om att han gjorde det för han tyckte det var kul

Citat:
While the war in the south had bogged down into a stalemate, Iran began focusing on Kurdistan, which was in a mountainous region in northern Iraq. Being mountainous and thus unsuitable for armored warfare, Iran had launched multiple attacks starting from late 1987 to early 1988. They were supported by the Peshmerga, which they helped and gave supplies to. While Iran would not capture any major cities, with the help of the Peshmerga's guerilla warfare, using area denial tactics, large swaths of Kurdistan were rendered outside of Iraqi government control. Saddam Hussein ordered the genocidal Al-Anfal Campaign, resulting in 200,000 rebels and civilians murdered (one of the biggest mass murders in history). This attacks were led by Saddam's favorite deputy Ali Hassan al-Majid, infamously known as "Chemical Ali" due to his use of poison gas against civilians.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Zafar_7
Citera
2014-01-07, 23:00
Medlem
Citat:
du vill bomba iran, jag vill inte bomba krg, ser du skillnaden? kurder är bra folk varför skulle jag vilja döda dem?
Jag trodde detta var underförstått, eller? Det är bra att du tog upp det här för kurderna i motståndsrörelsen har enbart dödat individer inom militären och inga civila. Däremot har inte Iransk militär varit lika konsekvent.

Citat:
jag bad dig komma med en källa som visar att iran dödar civila kurder, inget svar, så vad baserar du det du skriver på? lögner?
Det dödas flera om dagen och jag orkar inte ta i det för det är deprimerande. Av samma skäll känns också den här diskussionen meningslös, för inget kommer förändras.

Citat:
Kurder som blivit tränade av israel att utföra operationer mot iran kommer självklart att dödas, men inte för att de är kurder utan för att de utgör ett hot. Operationer = krig.

googla bara "krg mossad" så får du en massa att läsa
Det står i artikeln att Iran har långt mer inflyttande i KRG än vad Israel har samt att det inte är sannolikt att KRG tillåter israelisk underrättelsetjänst operera i KRG i syfte att utföra attacker på Iran. Du kan läsa själv.

It is also unlikely that Iranian Kurds have the ability to operate outside of Iran’s Kurdish areas.

Therefore, it seems unlikely that the KDP or PUK will allow Mossad to prepare for operations in Kurdistan against Iran, though they would support Israeli training and assistance. It’s more likely that the Mujahadeen, who used sticky bombs since 1979 to kill Iranian officials, are behind it.

Those who portray Kurdistan as a base for Mossad operatives, should not forget that Iran’s security establishment likely have more influence in Kurdistan than Mossad would ever have. Spies will always visit Kurdistan, especially in times of conflict. And Iraqi Kurds will always try to have relationships with all sides in order to achieve their goals.

http://www.ekurd.net/mismas/articles.../state5801.htm

Men om du fråga mig så hoppas jag som sagt all olycka och helvete till Iran. Det spelar ingen roll vem eller vilka som gör det, huvudsaken är att det sker.
Citat:
ingen dödar kurder bara för att ni är kurder
Det här är så löjligt att påstå, efter alla massaker, folkförflyttningar och assimilationsförsök som pågått i 100 år.

Citat:
saddam gasade inte er för att det var kul, han gjorde det för att det var krig, sjuk taktik men det handlade alltså inte om att han gjorde det för han tyckte det var kul
Det spelar dock ingen roll varför han gjorde det, utan det relevanta är att han gjorde det.
Citera
2014-01-08, 08:43
Medlem
Citat:

Bra att man satser på mindre städer som dohuk, zaxo, halabja osv..
Men om vi kollar på annat än bara shopping center och höga hus så ligger slemani bättre till än duhok och hawler när det gäller sjukvård och skola tex. Dock pågår det en massa stora projekt i slemani också. Har länkat till de största tidigare men modsen raderade inläggen. Nya hotellet i slemani (Titanic) ser helt sjukt ut

I dokan lite utanför Slemani pågår det världens projekt för närmare 3 miljarder av någon arabsnubbe från dubai om jag minns rätt. Det kommer se helt sjukt ut när det är klart. Riktigt turistställe

Men jag ser gärna att man satsar på annat än bara höga hus/hotell osv.
Skulle vara grymt om man satsade på att fixa alla vägar så man slapp alla dessa olyckor. Förekommer alldeles för mycket sånt. Senast jag var där såg jag själv 3 med egna ögon i Slemani. Jag var dessutom i Hawler kanske 30min när jag skulle åka hem. Under dom 30 minuterna hann jag med att se en bilkrock och "slagsmål" (de drog varandra i håret) med 2 tjockisar därefter. Snutbilen/asayish stod bredvid och kolla på Jag vet inte om det beror på att människorna är galna när dom kör eller ej men det kan inte bara bero på det. Många vägar är helt åt helvete. Vägen mellan Slemani och Kirkuk är den farligaste jag åkt på. Speciellt på nätterna. Livsfarligt då alla lastbilar som transporterar olja och annat skit har förstört vägen totalt. Åker man bil bakom en stor lastbil på den vägen är det lika med döden. Helt plötsligt är det något från lastbilen som ramlar av och då är det byebye.
Senast redigerad av Hanniibaal 2014-01-08 kl. 08:47.
Citera
2014-01-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanniibaal
Bra att man satser på mindre städer som dohuk, zaxo, halabja osv..
Men om vi kollar på annat än bara shopping center och höga hus så ligger slemani bättre till än duhok och hawler när det gäller sjukvård och skola tex. Dock pågår det en massa stora projekt i slemani också. Har länkat till de största tidigare men modsen raderade inläggen. Nya hotellet i slemani (Titanic) ser helt sjukt ut

I dokan lite utanför Slemani pågår det världens projekt för närmare 3 miljarder av någon arabsnubbe från dubai om jag minns rätt. Det kommer se helt sjukt ut när det är klart. Riktigt turistställe

Men jag ser gärna att man satsar på annat än bara höga hus/hotell osv.
Skulle vara grymt om man satsade på att fixa alla vägar så man slapp alla dessa olyckor. Förekommer alldeles för mycket sånt. Senast jag var där såg jag själv 3 med egna ögon i Slemani. Jag var dessutom i Hawler kanske 30min när jag skulle åka hem. Under dom 30 minuterna hann jag med att se en bilkrock och "slagsmål" (de drog varandra i håret) med 2 tjockisar därefter. Snutbilen/asayish stod bredvid och kolla på Jag vet inte om det beror på att människorna är galna när dom kör eller ej men det kan inte bara bero på det. Många vägar är helt åt helvete. Vägen mellan Slemani och Kirkuk är den farligaste jag åkt på. Speciellt på nätterna. Livsfarligt då alla lastbilar som transporterar olja och annat skit har förstört vägen totalt. Åker man bil bakom en stor lastbil på den vägen är det lika med döden. Helt plötsligt är det något från lastbilen som ramlar av och då är det byebye.
Det var bra att vi kom in på ämnet trafiksäkerhet, för jag fick samma intryck när jag var där. Det känns som att det är standard med en kvaddad stadsjeep eller BMW. Jag var i Slemani under tiden då Barzani eller Talabani blev president och det var midnatt som det blev känt. På en sekund så förvandlades hela staden till huliganer och alla drack, dansade och sjung. Det var jävligt balt faktiskt. Så är vi på väg hem på gångvägen som är bredvid den flerfiliga vägen. Jag fattade inte varför men det var en Buss som stod helt still och hade inga ljus på och dessutom parkerad på vägen så att den täckte in hela vägen med sin långsida. Du vet jag fick en sån där moment när man vet direkt att det inte är något bra. Vi går där med hela familjen, typ 100 barn. Så flyger det fram två BMW och kör in i Bussen och precis efter krocken så springer alla ut. Ingen skadade sig men alla var fulla.

Det var en speciell dag givetvis. Men åker man bil mellan gränsen i Turkiet och Slemani så ser man minst 10 kvadade stadsjeepar i modernaste modell. Det är helt enkelt standard. Sedan så är det riktigt bergochdalbana att åka bil i Kurdistan. Nere vid dom stora städerna är allt platt men i norr och i öster så är det berg och dal.

Jo förresten jag fick nästan stryk av fjortis kickers i Slemani. Det var en mer resonlig snubbe bland dom som höll sina vänner i tyglarna för annars hade 30 pers hoppat på mig. Ifall någon muckar med dig där så ska du inte bete dig som du gör här i Sverige. Regel Nr 1.

Men fortfarande en skön fucking stad alltså. Ta en kall bärs vid midnatt och det är typ 30 grader varm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in