Jag vet inte om det beror på att människorna är galna när dom kör eller ej men det kan inte bara bero på det. Många vägar är helt åt helvete. Vägen mellan Slemani och Kirkuk är den farligaste jag åkt på. Speciellt på nätterna. Livsfarligt då alla lastbilar som transporterar olja och annat skit har förstört vägen totalt. Åker man bil bakom en stor lastbil på den vägen är det lika med döden. Helt plötsligt är det något från lastbilen som ramlar av och då är det byebye.
Jag vet inte om det beror på att människorna är galna när dom kör eller ej men det kan inte bara bero på det. Många vägar är helt åt helvete. Vägen mellan Slemani och Kirkuk är den farligaste jag åkt på. Speciellt på nätterna. Livsfarligt då alla lastbilar som transporterar olja och annat skit har förstört vägen totalt. Åker man bil bakom en stor lastbil på den vägen är det lika med döden. Helt plötsligt är det något från lastbilen som ramlar av och då är det byebye.
Jag var i Slemani under tiden då Barzani eller Talabani blev president och det var midnatt som det blev känt. På en sekund så förvandlades hela staden till huliganer och alla drack, dansade och sjung. Det var jävligt balt faktiskt. Så är vi på väg hem på gångvägen som är bredvid den flerfiliga vägen. Jag fattade inte varför men det var en Buss som stod helt still och hade inga ljus på och dessutom parkerad på vägen så att den täckte in hela vägen med sin långsida.
Du vet jag fick en sån där moment när man vet direkt att det inte är något bra.
Vi går där med hela familjen, typ 100 barn. Så flyger det fram två BMW och kör in i Bussen och precis efter krocken så springer alla ut. Ingen skadade sig men alla var fulla.
Ifall någon muckar med dig där så ska du inte bete dig som du gör här i Sverige. Regel Nr 1.
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106