2014-01-06, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Utan att ha ens sett en sekund av klippet, så kan jag avfärda grejen här. Iran är för tillfället mer aktiv i KRG än vad Israel är. Det finns faktiskt inte mycket som tyder på att Israelerna har någonting i KRG öht. Det är synd för Israel är långt mycket bättre än Iran.

en person som du ska inte uttala dig om politik, totalt okunnig alqaida-anhängare

israel bättre än iran? du är ju inte på riktigt, iran är den enda stabiliserande faktorn i mellanöstern

du anser ju att väst är en stabiliserande faktor i mellanöstern, vad ska jag göra annat än att kalla dig för en nolla?

jag förstår att du inte vill se intervjun, det är säkert roligare att leva i en fantasivärld där irak/syrien/iran alla är bovar så att du tror att du är på den goda sidan när du vill samarbeta med israel

edit: i intervjun nämner hon faktiskt specifikt att kurderna är lättlurade(hon säger "trusting") och att israelerna lurade er
Senast redigerad av joghd 2014-01-06 kl. 19:37.
Citera
2014-01-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
en person som du ska inte uttala dig om politik, totalt okunnig alqaida-anhängare

israel bättre än iran? du är ju inte på riktigt, iran är den enda stabiliserande faktorn i mellanöstern

du anser ju att väst är en stabiliserande faktor i mellanöstern, vad ska jag göra annat än att kalla dig för en nolla?

jag förstår att du inte vill se intervjun, det är säkert roligare att leva i en fantasivärld där irak/syrien/iran alla är bovar så att du tror att du är på den goda sidan när du vill samarbeta med israel

edit: i intervjun nämner hon faktiskt specifikt att kurderna är lättlurade(hon säger "trusting") och att israelerna lurade er
Bara därför så pallar jag inte lyssna/se på en timmas lång intervju med en person utan ställning som dessutom inte verkar seriös.

Stabilitet innebär att det är jämvikt och det skiter jag fullständigt i, för jag har KRG's intresse i åtanke föst. Därefter så kommer MÖ's jämviktsförhållande på tal.

Du påminner lite gran om Shia-Iran-Irak.
Citera
2014-01-06, 21:52
Bannlyst
Citat:
Bara därför så pallar jag inte lyssna/se på en timmas lång intervju med en person utan ställning som dessutom inte verkar seriös.

Stabilitet innebär att det är jämvikt och det skiter jag fullständigt i, för jag har KRG's intresse i åtanke föst. Därefter så kommer MÖ's jämviktsförhållande på tal.

Du påminner lite gran om Shia-Iran-Irak.

jag har förstått att du skiter i om hela mellanöstern brinner så länge det är bra för kurderna

hon var översättare åt FBI och översatte saker diplomater, militärer och politiker sa i den regionen. Hon talar om vad som diskuterades innan irak-kriget, hur de planerade vad som skulle hända irak i den norra delen.

Om man är kurd och är intresserad är det väldigt intressant, överhuvudtaget om man är intresserad av mellanöstern, men särskilt om man är kurd eftersom det handlar om er. Sen om man tror det är lögn, så frågar man sig, vem är hon? varför ljuger hon? vad är syftet? eller hon kanske talar sanning? hur som helst om man är intresserad vill man höra alla sidor och försöka förstå.

hon snackar om kurder i början och efter ca en halvtimme

http://www.youtube.com/watch?v=D4zIQKAj7gM
Citera
2014-01-06, 22:14
Medlem
ImmortalJacks avatar
Det var Israel tillsammans med USA som fångade Abdullah Öcalan.
Citera
2014-01-06, 22:35
Medlem
Tango1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalJack
Det var Israel tillsammans med USA som fångade Abdullah Öcalan.
Källa på det?
Låter som total bullshit - hunden Öcalan traskade omedvetet in i en fälla konstruerad av amerikanska säkerhetstjänster i Kenya, Nairobi, med det egentliga syftet att fånga gärningsmännen som låg bakom attacken mot den amerikanska ambassaden vilket ägt rum tidigare under samma år. När man väl snappat upp informationen om hans residens så kontaktades den turkiska underrättelsetjänsten MIT vars män i samarbete med kenyansk säkerhetstjänst tog terroristen på bar gärning för att sedan transportera honom till Turkiet.
Citat:
The Turkish Prime Minister, Bulent Ecevit, said today that a Turkish commando team flew to Nairobi after receiving a tip from another country, which he would not identify. The commandos captured Mr. Ocalan after he agreed to be driven to the Nairobi airport by a Kenyan security officer working with the Turkish squad.
Källa
Finns förövrigt en videoinspelning från under transporten - notera hans blyghet i slutet av videon
Citera
2014-01-06, 23:36
Medlem
Herbalistts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango1
Källa på det?
Låter som total bullshit - hunden Öcalan traskade omedvetet in i en fälla konstruerad av amerikanska säkerhetstjänster i Kenya, Nairobi, med det egentliga syftet att fånga gärningsmännen som låg bakom attacken mot den amerikanska ambassaden vilket ägt rum tidigare under samma år. När man väl snappat upp informationen om hans residens så kontaktades den turkiska underrättelsetjänsten MIT vars män i samarbete med kenyansk säkerhetstjänst tog terroristen på bar gärning för att sedan transportera honom till Turkiet.
Källa
Finns förövrigt en videoinspelning från under transporten - notera hans blyghet i slutet av videon
Turk på burk kolla här ,
http://www.todayszaman.com/news-2565...n-capture.html

''He was captured in Kenya on 15 February 1999, while being transferred from the Greek embassy to Jomo Kenyata international airport Nairobi, in an operation by the Millî İstihbarat Teşkilâtı with debatable help of CIA and Mossad''

Om inte Israel och USA fanns så skulle Apo var fri så istället för att er Basbakan erdogan sitter och skriker ut tomma hot mot Israel bör han Kyssa deras fötter som en hund.

Judarna gav all info var Apo befann sig och Turkarna plockade upp honom så enkelt är det.
Att du påstår att Israel har inget med händelsen att göra är pga att du är en Turkisk ultra nationalist Chavunist som inte vill att folk ska veta att ni har tagit hjälp från Israel som mördar Palestinier dagligen, har jag fel ''kardes''?
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdullah_%C3%96calan

Finns massor med källor men orkar inte leta runt för en Turk tyvärr

https://www.google.se/search?q=yahud...2F%3B400%3B544

https://www.google.se/search?q=yahud...80%3B440%3B481

Hur känns det, är inte Turkiet ett ''muslimskt'' land ?

Glömde Turkarna är ju livrädda när det gäller Israel
http://www.youtube.com/watch?v=fJ4Z-xcbVqQ Mavi marmara''incidenten'' jag föredrar att kalla detta våldtäkt(både analt och oralt)... notera att efter alla tomma hot Erdogan skrek ut mot Israel så hände ingenting

En fråga hur känns det att ha ett land som dagligen blir bokstavligen ''mobbade'' av Israel men ändå är era högsta rankade generaler ett gäng judar ? Det borde ju kännas jävligt sorligt eller ?

ps Okej låt oss säga att Apo ser blyg ut men hellre ser man blyg ut en att puta med läpparna som en porrstjärna...
https://www.google.se/search?q=Erdog...gn%3B460%3B276

Läs även denna artikeln om du kan Turkiska,
står bla om hur Mossad och MIT samarbetade i Nairobi.
http://www.ntvmsnbc.com/id/25063929/

Mer bevis kolla vad Demirel sa 1999
Gerçekten harika. MİT ile ilgili önemli bir haber Süleyman Demirel tarafından böylece yıkılmış oldu. Artık kesin biliyoruz: Abdullah Öcalan'ı biz yakalamamışız; bize Mossad tarafından teslim edilmiş...
Någon Turk som kan översätta vad Suleyman Demirel sa? Vore schysst.
Senast redigerad av Herbalistt 2014-01-07 kl. 00:02.
Citera
2014-01-07, 02:13
Medlem
Citat:
jag har förstått att du skiter i om hela mellanöstern brinner så länge det är bra för kurderna

hon var översättare åt FBI och översatte saker diplomater, militärer och politiker sa i den regionen. Hon talar om vad som diskuterades innan irak-kriget, hur de planerade vad som skulle hända irak i den norra delen.

Om man är kurd och är intresserad är det väldigt intressant, överhuvudtaget om man är intresserad av mellanöstern, men särskilt om man är kurd eftersom det handlar om er. Sen om man tror det är lögn, så frågar man sig, vem är hon? varför ljuger hon? vad är syftet? eller hon kanske talar sanning? hur som helst om man är intresserad vill man höra alla sidor och försöka förstå.

hon snackar om kurder i början och efter ca en halvtimme

http://www.youtube.com/watch?v=D4zIQKAj7gM
En intressant intervju. Just nu orkar orkar jag inte bemötta informationen som presenteras. Dock så var det en sak jag noterade och det stack ut som ett spjut från dataskärmen. Hon var osäker på vart mordet på Olof Palme skedde. Hon trodde det hände i Tyskland.
Citera
2014-01-07, 11:56
Bannlyst
Citat:
En intressant intervju. Just nu orkar orkar jag inte bemötta informationen som presenteras. Dock så var det en sak jag noterade och det stack ut som ett spjut från dataskärmen. Hon var osäker på vart mordet på Olof Palme skedde. Hon trodde det hände i Tyskland.

hon jobbade med turkisktalande-länder, sverige är litet i världen och ingen bryr sig om olof palme utanför sverige. Intervjuaren visste inte heller vem det var och var tvungen att kolla på nätet.
Citera
2014-01-07, 14:27
Medlem
Citat:
hon jobbade med turkisktalande-länder, sverige är litet i världen och ingen bryr sig om olof palme utanför sverige. Intervjuaren visste inte heller vem det var och var tvungen att kolla på nätet.
Hur kommer det sig att hon inte känner till dom kurdiska fraktionerna? Hon verkar ju knappt veta skillnaden på PKK och KDP.

Sist men inte minst hur fan ska hon veta alla dessa länders underrättelse aktivitet? Hur vet hon ens hur israeler förhandlade med kurdiska stamledare? Vad dom sa och vilken taktik dom använde? Och är du så efterbliven så att du tror att folk på den här nivån bryr sig om hur bra man relaterar till varandra?

Hon påstår här att Israelerna hade ett projekt där dom tränade kurder att göra operationer, men det är ren skitsnack och jag vill ha källa på detta. Det som det finns källor på är att israeliska soldattränare blev avlönade och skickades till KRG för att träna upp en del av irakisk kurdiska peshmerga. Detta på uppdrag av USA i syfte för det kommande invasionen av Irak. Dessa israeler var maskerade och deras identitet var skyddad. Man vet liksom inte vad muslimer gör ifall dom vet att en person är jude, därför så tar man inte risken.

Dessutom så handlade det om reguljär träning och inget märkvärdigt. Dom tränade inte iransk kurdiska grupper med syfte att göra något i Iran.

Jag har tidigare fått en uppfattning om att du är konspiratoriskt lagd samt att du innehar en tämligen svag hjärna. Bara det att du kallar mig för AQ-anhängare säger ju något om hur relevant din hjärna är.

Du sa något tidigare om att Iran är bra för stabiliteten i MÖ och du verkar vara en stor anhängare av männen i klänning från öst. Det finns över 600 safehouses i Slemani som Iransk underrättelsetjänst använder. Jag vet inte hur det har blivit så, kanske beror det på att PUK tappat kontrollen på senaste tiden. I vilket fall så skulle jag vilja göra ett bidrag. Samla upp alla dessa personer från iransk underrättelsetjänst och därefter hämta in alla homosexuella iranier från Sverige så att dom kan köra en omgång med dem. Därefter så hade nästa stop varit Anbar. Släng ut fanskapet och låt gamarna ta hand om dom. Tror du det här kan vara bra för stabiliteten i MÖ?
Citera
2014-01-07, 16:08
Bannlyst
Citat:
Hur kommer det sig att hon inte känner till dom kurdiska fraktionerna? Hon verkar ju knappt veta skillnaden på PKK och KDP.

Sist men inte minst hur fan ska hon veta alla dessa länders underrättelse aktivitet? Hur vet hon ens hur israeler förhandlade med kurdiska stamledare? Vad dom sa och vilken taktik dom använde? Och är du så efterbliven så att du tror att folk på den här nivån bryr sig om hur bra man relaterar till varandra?

Hon påstår här att Israelerna hade ett projekt där dom tränade kurder att göra operationer, men det är ren skitsnack och jag vill ha källa på detta. Det som det finns källor på är att israeliska soldattränare blev avlönade och skickades till KRG för att träna upp en del av irakisk kurdiska peshmerga. Detta på uppdrag av USA i syfte för det kommande invasionen av Irak. Dessa israeler var maskerade och deras identitet var skyddad. Man vet liksom inte vad muslimer gör ifall dom vet att en person är jude, därför så tar man inte risken.

Dessutom så handlade det om reguljär träning och inget märkvärdigt. Dom tränade inte iransk kurdiska grupper med syfte att göra något i Iran.

Jag har tidigare fått en uppfattning om att du är konspiratoriskt lagd samt att du innehar en tämligen svag hjärna. Bara det att du kallar mig för AQ-anhängare säger ju något om hur relevant din hjärna är.

Du sa något tidigare om att Iran är bra för stabiliteten i MÖ och du verkar vara en stor anhängare av männen i klänning från öst. Det finns över 600 safehouses i Slemani som Iransk underrättelsetjänst använder. Jag vet inte hur det har blivit så, kanske beror det på att PUK tappat kontrollen på senaste tiden. I vilket fall så skulle jag vilja göra ett bidrag. Samla upp alla dessa personer från iransk underrättelsetjänst och därefter hämta in alla homosexuella iranier från Sverige så att dom kan köra en omgång med dem. Därefter så hade nästa stop varit Anbar. Släng ut fanskapet och låt gamarna ta hand om dom. Tror du det här kan vara bra för stabiliteten i MÖ?

hon jobbade som jag skrev som översättare på FBI, det är så hon vet allt detta, hon är källan

varför blir du arg när du själv tidigare skrev att du önskade att ni samarbetade med israelerna?
Citera
2014-01-07, 16:53
Medlem
Citat:
hon jobbade som jag skrev som översättare på FBI, det är så hon vet allt detta, hon är källan

varför blir du arg när du själv tidigare skrev att du önskade att ni samarbetade med israelerna?
Arg över Israel? Det är snarare så att Iran gör mig spyfärdig och du var tillgänglig och villig så du fick allt över dig.

Hon använder inga källor utan det är en sagoberättande karaktär på det här framförandet som du kallar "intervju". Det kanske är intressant och en del i västvärlden tycker det där spännande, men om man är insatt så är allt är bull.
Citera
2014-01-07, 17:27
Medlem
I KRG's parlament har man förkastat förslaget om att göra en helgdag där man firar Irakiska armen. Här nedan kommer några uttalanden. Observera mina fettmarkeringar.
Citat:
“We wanted to let them (the military) know that the history of the Iraqi army has been the suppression of the Kurdish people and others; what the Iraqi army has left was destruction,” said Aram Muhammad, the Minister of Martyrs and Anfal Affairs in the Kurdistan Regional Government (KRG).
Citat:
“We should have a day for the Peshmerga of Kurdistan, which for years have been in a struggle to defend our land,” said Muhammad, who inaugurated the exhibition.

“There is not a single thing in our memories to make us respect this day,” said an employee at the Anfal ministry.
Citat:
“Since the formation of the Iraqi army the people of Kurdistan have only one experience with this army, and that is a bitter one,” said MP Ari Harsin, who went to parliament and stayed at the courtyard because the building itself was closed due to the holiday.

“I don’t understand the logic behind making the Army Day a holiday, and remembering our terrible experiences with the military,” he added.
http://rudaw.net/NewsDetails.aspx?PageID=31948

Stick här ifrån med er firande av irakisk arme. Stick bara. STICK.
Senast redigerad av Zagrosi 2014-01-07 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in