2013-11-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Om ett tag kommer du möjligen förstå varför psykologen ansåg att de kunde avbryta din mönstring...
eller inte...

Dina svar var inte optimala
Det där är absolut optimala svar, vad tror du egentligen folk sitter och svarar? Det där är väl uttänkta svar till fasta frågor under optimala förhållanden.
Citera
2013-11-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanka24
Det där är absolut optimala svar, vad tror du egentligen folk sitter och svarar? Det där är väl uttänkta svar till fasta frågor under optimala förhållanden.
Förstår du inte att psykologen ville höra dina tankar, inte vad du trodde psykologen ville höra?

Dina svar låter omogna och det finns något märkligt över dem. Inte för att jag är psykolog, men jag förstår varför du inte fixade psykologbedömningen. Dina svar är ju snarast en mall för vad man inte ska svara. Men du förstår ju fortfarande inte vad problemet är, det är lite svårt att förklara då utan att det blir fel.

Du har förmodligen inte den mognad som behövs, om detta är de bästa svaren i dina ögon/öron.

Edit: Släpp det här med GMU några år, skaffa dig ett riktigt jobb och lite livserfarenhet och återkom sedan med en ny mönstring så ska du nog se att det går bra, du behöver bara mogna till dig några år.
Senast redigerad av scheele 2013-11-11 kl. 00:40.
Citera
2013-11-11, 00:32
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Nja, tycker du det så är kanske inte din omdömesförmåga den allra bästa:
Citat:
Hur skulle du beskriva din barndom? Den har väl vart bra, en helt vanligt standard barndom antar jag.Och vad är en "standard barndom"[sic]? Och varför vill du inte beskriva din barndom närmre än så?
Är du ute mycket i naturen?Ja, jag bor i ett ganska glesbefolkat område så jag spenderar en hel del tid i skogen eller landsbygd.Vad är i dina ögon skillnaden mellan "skog" och "landsbygd"?
Har du haft några tidigare jobb?Ja, jag har jobbat en del under några sommar, sommarjobb alltså.Varför känner du att det är nödvändigt att förklara att när man jobbar på sommaren kallas det för sommarjobb?
Skulle du kunna tänka dig att skjuta en annan människa?Ifall mitt liv eller någon allierad med mig livs skulle vara i fara så ja.Hur kan man vara "allierad med dig"?
Vad tycker du om vapen?som ett redskap för väpnad konflikt, vilket alltid bör vara sista utvägen.Du ser inte att vapen kan användas för att undvika väpnad konflikt? Om du ser väpnad konflikt som en sista utväg - kommer du som soldat verkligen vara beredd att använda ditt vapen mot andra?
Har du ADHD och/eller någonsin testats för ADHD?Nej det har jag inte.BRA!
Citera
2013-11-11, 00:44
Medlem
Citat:
Förstår du inte att psykologen ville höra dina tankar, inte vad du trodde psykologen ville höra?

Dina svar låter omogna och det finns något märkligt över dem. Inte för att jag är psykolog, men jag förstår varför du inte fixade psykologbedömningen. Dina svar är ju snarast en mall för vad man inte ska svara. Men du förstår ju fortfarande inte vad problemet är, det är lite svårt att förklara då utan att det blir fel.

Du har förmodligen inte den mognad som behövs, om detta är de bästa svaren i dina ögon/öron.

Jag säger ju att jag håller med om att de förra svaren var de mest optimala, men tal och skrift språk skiljer sig. Du tillämpar också ditt språkval efter vem du talar med, som tidigare postare nämnde så hade han en man som var allmänt skön och frågade om hans tjej etc. Hade du svarat med dina svar under sådana förhållande så hade nog han tyckt att dina svar hade "något märkligt över sig".
Citera
2013-11-11, 00:50
Medlem
Citat:
Jag säger ju att jag håller med om att de förra svaren var de mest optimala, men tal och skrift språk skiljer sig. Du tillämpar också ditt språkval efter vem du talar med, som tidigare postare nämnde så hade han en man som var allmänt skön och frågade om hans tjej etc. Hade du svarat med dina svar under sådana förhållande så hade nog han tyckt att dina svar hade "något märkligt över sig".
Utan att gå in alltför mycket på detaljer så kan jag inte tänka mig att det hade spelat någon roll om psykologen var man eller kvinna. Om jag säger såhär: Förstår du varför dina svar fick psykologen att avbryta din mönstring? Om du betraktar dina svar som du angivit här, tycker du verkligen att de var optimala? Är det sådant här du tänker att psykologen vill höra vid intervjun på psykologbedömningen vid mönstringen?
Citera
2013-11-11, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar
Nja, tycker du det så är kanske inte din omdömesförmåga den allra bästa:
Jag baserar mina antaganden om hur dagens ungdom skulle svara utifrån folk som jobbar i Försvarsmakten(vänner, bekanta, föräldrar/släktingar etc till mina vänner) och jag kan garantera att ingen skulle svara på det sättet någonsin. Ingen av de jag känner, men ändå jobbar de för Försvarsmakten.

Ni har alldeles för höga tankar om hur mötena går till, självklart jag kan svarat bättre, men det är ett samtal du för. Även då ni har rätt i att svaren kan utvecklas, förbättras osv, självklart!

Men det är lätt att sitta framför datorn och va Dr.Bestanswer också, jag skulle kunna skriva ihop några svar såhär på kvällskvisten som skulle skina starkt. Men som sagt så anpassar man sig till situationen.
Citera
2013-11-11, 00:57
Medlem
Citat:
Jag baserar mina antaganden om hur dagens ungdom skulle svara utifrån folk som jobbar i Försvarsmakten(vänner, bekanta, föräldrar/släktingar etc till mina vänner) och jag kan garantera att ingen skulle svara på det sättet någonsin. Ingen av de jag känner, men ändå jobbar de för Försvarsmakten.

Ni har alldeles för höga tankar om hur mötena går till, självklart jag kan svarat bättre, men det är ett samtal du för. Även då ni har rätt i att svaren kan utvecklas, förbättras osv, självklart!

Men det är lätt att sitta framför datorn och va Dr.Bestanswer också, jag skulle kunna skriva ihop några svar såhär på kvällskvisten som skulle skina starkt. Men som sagt så anpassar man sig till situationen.
Men låt oss då höra på hur dessa svar som skulle skina starkt skulle låta, så har vi något att jämföra mot de svar som du säger dig ha sagt i det aktuella samtalet. Om det nu finns bättre svar, hur kan då de ursprungliga svaren vara de optimala?

Jag blir förbryllad över hur du tänker...
Citera
2013-11-11, 00:59
Medlem
Om vi bortser från era robot modeller över hur man skall vara som soldat, Om vi istället kollar till den Amerikanska rekryteringen där du får gå med om du säger "I want to kill people". Och släpper in lite vem som helst, dessa personer ser du inte bryta ihop och blir helt psykiskt instabila under skarpt läge.

Medans ni tror att man är psykiskt instabil och olämplig om man inte klarar av att svara tillfredsställande åt en psykolog som man aldrig träffat på en cirkus 15 minuter.
Citera
2013-11-11, 01:00
Medlem
Citat:
Men låt oss då höra på hur dessa svar som skulle skina starkt skulle låta, så har vi något att jämföra mot de svar som du säger dig ha sagt i det aktuella samtalet. Om det nu finns bättre svar, hur kan då de ursprungliga svaren vara de optimala?

Jag blir förbryllad över hur du tänker...
Du måste ju vara ett troll..
Citera
2013-11-11, 01:07
Medlem
Citat:
Jag vet att det inte är en rättighet att få göra GMU, så med andra ord tycker du det är rätt att jag blev utgallrad på ett möjligt missförstånd?
"påhopp på scheele" nu får du ursäkta men har du ens läst? Hade du läst vad han skrivit om mig och hur han påstår mig vara så skulle du nog förstå varför jag slår tillbaka lika hårt.

Sluta smöra för MOD..
Jag för fram en poäng, som du summariskt bemöter med "Nej. Det är inte så" och sedan antar du att min åsikt är en följd av att jag vill smöra för moderatorn?
Du har inte direkt gjort ett särskilt intelligent intryck.

Faktum är att utan att fråga psykologen vet vi inte varför du blev utgallrad. Jag säger inte att det omöjligen är något annat än ett misstag som gjorde att du fick ett nej, men baserat på ditt uppförande på flashback tror jag att ditt avslag var helt i sin ordning.

Citat:
Tack för din extremt välgrundade psykoanalys, du är sannerligen smart.

Vi kan väl va klara på den fronten nu att jag skiter fullständigt i hur lämplig nån liten skit på FB anser mig vara för att göra GMU. Så avstå gärna från att dela med er om era fullständigt värdelösa analyser av mig.

Håll er till topic istället.
Varför är vilken ton du tar mot främlingar INTE talande för dig som person?
Citera
2013-11-11, 01:09
Medlem
Citat:
Om vi bortser från era robot modeller över hur man skall vara som soldat, Om vi istället kollar till den Amerikanska rekryteringen där du får gå med om du säger "I want to kill people". Och släpper in lite vem som helst, dessa personer ser du inte bryta ihop och blir helt psykiskt instabila under skarpt läge.

Medans ni tror att man är psykiskt instabil och olämplig om man inte klarar av att svara tillfredsställande åt en psykolog som man aldrig träffat på en cirkus 15 minuter.
Psykiskt instabil och olämplig är väl inte samma sak? Bara hur du tolkar de svar som du får, ger ju en bild av en person som inte klarar av att analysera och tolka information.

Men du har ju nu klargjort att du kan prestera bättre på frågorna ikväll, med lite eftertanke. Hur låter dina svar då? är det väldigt olika mot de svar du gav psykologen vid mötet, om svaret blir Ja på den frågan: varför har du så svårt att acceptera psykologens bedömning?
Citera
2013-11-11, 01:52
Medlem
Awa92s avatar
Förstår psykologens beslut angående trådskaparen till fullo. Du ska inte vara i närheten av markanteriet ens om de svar du tyckte var normala var det du sa till psykologen. Om inte, skriv gärna vad du sa så kan vi bedöma eder.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in