Citat:
Jag baserar mina antaganden om hur dagens ungdom skulle svara utifrån folk som jobbar i Försvarsmakten(vänner, bekanta, föräldrar/släktingar etc till mina vänner) och jag kan garantera att ingen skulle svara på det sättet någonsin. Ingen av de jag känner, men ändå jobbar de för Försvarsmakten.
Ni har alldeles för höga tankar om hur mötena går till, självklart jag kan svarat bättre, men det är ett samtal du för. Även då ni har rätt i att svaren kan utvecklas, förbättras osv, självklart!
Men det är lätt att sitta framför datorn och va Dr.Bestanswer också, jag skulle kunna skriva ihop några svar såhär på kvällskvisten som skulle skina starkt. Men som sagt så anpassar man sig till situationen.
Ni har alldeles för höga tankar om hur mötena går till, självklart jag kan svarat bättre, men det är ett samtal du för. Även då ni har rätt i att svaren kan utvecklas, förbättras osv, självklart!
Men det är lätt att sitta framför datorn och va Dr.Bestanswer också, jag skulle kunna skriva ihop några svar såhär på kvällskvisten som skulle skina starkt. Men som sagt så anpassar man sig till situationen.
Fullständigt korrekt! Det är så lätt att ha 14 OS-guld och 36 VM-medaljer på läktaren.
Dock min gode man så gäller ordet FÖRTÄNKSAMHET hela tiden och alltid. Oavsett vad du skall göra så "övar" du innan och har tänkt på möjliga scenarion. Du verkar ha god IT-kunskap och lite vänner som kan hjälpa dig. Att skaffa sig kunskap om hur frågorna kan vara ställda och i god tid ha "nött" in svar och tankesätt inför dem är en god idé.
De skall och bör sitta så snyggt så det inte ser krystat ut när du svarar.
Att komma till en anställningsintervju och inte ha ett svar på när intervjuaren frågar vad man tycker om deras produkter eller varför man söker jobbet på just deras företag är kasst, det är riksuselt ifall man inte ens har bemödat sig att fatta vad de håller på med.
Försök alltid "titta på andra sidan kullen" och förbered dig för vad som händer där. Folk är djävligt konventionella så oftast så ser det ut på samma sätt på andra sidan kullen som på den här sidan.
Förtänksamhet och låt din planeringshorisont utsträcka sig till månader och år istället för timmar och minuter så kommer du att fixa det här galant.
Ta den här "smällen" som en signal att du behöver förändra ditt beteende till något annat som funkar bättre.
Visst kan lite sågningar vara tydliga och fräna här gentemot din person, men jag lovar att de är en piss i Mississippi jämfört med vad du får ifall du inte funkar rätt när det skiter sig i det blåa skåpet i kvadrat.
Bit ihop och brinner din låga klart och rent för saken så fixar du det här nästa gång.
"Förvånad"