Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-24, 02:15
  #49
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberdoll
Tack för ditt svar! Fötterna vore ju jävligt smidigt om man fick det att funka då det är diskret (vilket är väldigt viktigt för mig, är tex tatuerad i armvecken så där syns det typ aldrig). Dock när jag provat med fötterna så rullar venerna bara iväg, sjukt frustrerande. Men kanske funkar bättre om jag kör på din taktik och sätta fötterna i varmt vatten först en stund.
Btw, hört att fötterna är ett av de farligaste ställena att injicera på, stämmer det?
Testa varmt vatten tycker ja, så ser du om dina vener trycks upp ordentligt

Aldrig själv hört talas om att fötterna är ett av dom farligare ställena, men kan tänka mig att det finns en del nerver i fötterna så man ska va försiktig och se till att man träffar ordentligt. Det ända jobbiga med att skjuta i fötterna för mig, är att det brukar ta ganska lång tid tills det slutar blöda. Och att det tar lite längre tid för kicken att komma eftersom det är lite längre från hjärtat men är ju ingen katastof.

Har själv bara hört att man ska vara extra försiktig att skjuta i händerna just pga av alla nerver i där. Önskar dig lycka till iaf och var försiktig hellre safe than sorry!

Mvh
Citera
2015-12-24, 02:25
  #50
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
En till bra sak med fötterna kom ja på, är att man kan använda båda händerna till att styra pumpen, och om du inte redan använder självsvar (lämna lite luft högst upp i pumpen så det rinner in blod när du träffar venen) så gör det så du lätt kan se om du är inne i venen ordentligt.

Mvh
Citera
2015-12-24, 10:44
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberdoll
Har kört lite väl hårt IV den senaste tiden (endast jonk) och således lyckats "paja" venerna, iaf som det är just nu. En av anledningarna är väl att jag bara kör i armvecken, har liksom inga synliga vener någon annan stans (provat i händerna och foten men utan resultat).
Detta är såklart jävligt frustrerande så skulle behöva lite hjälp av er FB'are nu .
Tips på något annat bra ställe att injicera som man hittar lätt? (är tjej om det spelar nån roll)
Om inte, vad är det bästa andra alternativet? Injicera subkutant? Rövpanna? Eller helt enkelt röka? (Känns så slösigt ).

Tacksam för allt som kan vara behjälpligt!


Finns vener på alla möjliga ställen, kör slasken om du nu vet va den sitter, bör du veta. Jag har injicerat under 10 års tid, har inga armväck kvar, inga vener i händer/fötter, har 1 ställe i slasken jag kan ta på just nu, halsen är pajj den med, kan gå då o då, annars så kör jag i ljumsken väldigt bra ställe o köra på, speciellt om du vill dölja dina stick!

edit: Jag stasar extremt hårt när jag har svårt o hitta vener, och låter även stasen sitta på HÅRT under tiden jag skjuter i min lösning, släpper jag stasen får jag inge tryck och venen glider undan.. Testa ett tips!
Citera
2015-12-24, 10:47
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberdoll
Tack för ditt svar! Fötterna vore ju jävligt smidigt om man fick det att funka då det är diskret (vilket är väldigt viktigt för mig, är tex tatuerad i armvecken så där syns det typ aldrig). Dock när jag provat med fötterna så rullar venerna bara iväg, sjukt frustrerande. Men kanske funkar bättre om jag kör på din taktik och sätta fötterna i varmt vatten först en stund.
Btw, hört att fötterna är ett av de farligaste ställena att injicera på, stämmer det?


Aldrig hört att fötterna ska vara de farligaste stället, men om du injicrerar i ben och fötter så är det bra att lägga benen i högläge efter du slagigt i dig din lösning!
Citera
2015-12-24, 10:49
  #53
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Aldrig hört att fötterna ska vara de farligaste stället, men om du injicrerar i ben och fötter så är det bra att lägga benen i högläge efter du slagigt i dig din lösning!

Det är just för att det är farligt som man gör klokt i att minska risken på det sätt som du beskriver.
Citera
2015-12-24, 10:54
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det är just för att det är farligt som man gör klokt i att minska risken på det sätt som du beskriver.

Jag antar att man vet detta om man är sprutnarkoman, kändes bara lite off o färsk i att fråga vart man kan hitta vener.. Jag pangade i mina fötter säkert 1,5 år utan problem, förutom vid missar då var de knepigt o få på sig skorna
Citera
2015-12-24, 10:55
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det är just för att det är farligt som man gör klokt i att minska risken på det sätt som du beskriver.


Känns ju som att ljumsken är 10ggr farligare än fötterna, man vill ju inte slå punka på aortan direkt. Men fötterna ja, jag antar att man har koll på hur / vad man ska göra om man skjuter i fötterna, om man nu är sprutnarkoman, antog att han/hon var lite färsk då man frågar om vener o påstår att dom är pajj pga armväcken.....
Citera
2015-12-24, 12:07
  #56
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråden "Pajade vener - next best choice?" infogad.
Citera
2015-12-25, 13:23
  #57
Medlem
cyberdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Känns ju som att ljumsken är 10ggr farligare än fötterna, man vill ju inte slå punka på aortan direkt. Men fötterna ja, jag antar att man har koll på hur / vad man ska göra om man skjuter i fötterna, om man nu är sprutnarkoman, antog att han/hon var lite färsk då man frågar om vener o påstår att dom är pajj pga armväcken.....

Färsk på sätt och vis. Injicerat jonk i flera år men aldrig en längre tid i taget (ett tag haft uppehåll på ett år). På så vis har jag aldrig behövt IV'a nån annan stans än armvecken då de alltid hunnit läka. Så ja, jag är en noob när det gäller att injicera på andra ställen och har i princip inga synliga vener nånstans vilket gör det ännu svårare.
Citera
2015-12-25, 14:50
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberdoll
Färsk på sätt och vis. Injicerat jonk i flera år men aldrig en längre tid i taget (ett tag haft uppehåll på ett år). På så vis har jag aldrig behövt IV'a nån annan stans än armvecken då de alltid hunnit läka. Så ja, jag är en noob när det gäller att injicera på andra ställen och har i princip inga synliga vener nånstans vilket gör det ännu svårare.


Jag har inte heller synliga vener, men du får ju som sagt stassa ordentligt samt känna försiktigt med fingrarna, du känner ju lätt när du hittar en ven, om de liksom "gungar" när du trycker ner fingret.. ah du fattar nog, öva ) lycka till var försiktigt god jul
Citera
2015-12-28, 17:55
  #59
Medlem
lah-mis avatar
Varför svullnar mina armar/händer så förbannat för? Jag missar inte, använder någorlunda fräscha verktyg med tunna nålar, är inte ohygienisk, det handlar inte om abscesser eller infektion. Men lik förbannat svullnar mina injektions-ställen upp direkt efter användning. Börjar bli irriterande då det ser hemskt ut, vad tror ni det kan bero på och hur ska jag undvika det?
Citera
2016-01-04, 05:30
  #60
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lah-mi
Varför svullnar mina armar/händer så förbannat för? Jag missar inte, använder någorlunda fräscha verktyg med tunna nålar, är inte ohygienisk, det handlar inte om abscesser eller infektion. Men lik förbannat svullnar mina injektions-ställen upp direkt efter användning. Börjar bli irriterande då det ser hemskt ut, vad tror ni det kan bero på och hur ska jag undvika det?

Dum fråga kanske, men släpper du stasen innan du injicerar, och pumpar du in lagom långsamt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback