Finns det ingen internet-expert som har lust att svara? Det brukar annars finnas någon vandrande (/skrivande) NE/Wikipedia i varje (stort) forum här på Flashback.
Jag är faktiskt fortfarande svullen, och det gör ont när jag rör vid det eller om jag rör armen på olika sätt, men det är mycket bättre. Jag har dock inte alls varit orolig för att något allvarligt ska hända, eftersom 1) lösningen var micronfiltrerad och kristallklar, och 2) det blev inte det minsta rött, vilket det alltid blir vid infektioner (även när jag slagit rakt ned med 90° mellan blå nål och huden - d v s djupare än vad jag precis gjort när jag skrev mitt senaste inlägg i tråden - så har varje infektion gjort huden röd).
Varför blev det såhär trots svar och stor ven (det syntes på svaret)?
Citat:
Ursprungligen postat av
ELDOS
Jo känner igen mig. Jag tror det kan handla om att din kropp försöker säga dig något..frågan är bara vad...?
8>
Tror inte riktigt att kroppen försöker eller kan "säga" någon - på det sätt du verkar insinuera. Det är hjärnan som tänker, och inte andra organ.
Sedan är det såklart så att man känner smärta för att det är hjärnans sätt att skydda kroppen från skada, men den får inte kroppsdelar att svullna upp för att leverera ett meddelande.
Menar inget illa.