Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 01:18
  #121
Medlem
Jag vill bara tala om att jag äntligen satte en bra panna ritalin! Efter många försök hela dagen och besviken och purken så provade jag att sätta i slasken, fullträff!

Grattis till mig!
Citera
2017-05-25, 01:27
  #122
Medlem
kapten-slynas avatar
Skulle behöva snabba svar!
Jag satte nyss i mig mina två första pannor IV.
Om någon är tycker att det är viktigt att veta i detta sammanhang så har jag kört en jävla massa tjack i perioder typ dom senaste 3-4 åren, men har alltid hållt mig till rövpannor och linor! Egentligen mest för att jag inte har haft tillgång till verktyg. Men igår hittade jag någon som tydligen bodde i samma område som jag, som sålde sterila, oöppnade pumpar och nålar. Och jag hade en del tjack som jag hade sparat tills ikväll. Så jag köpte en pump och en nål av honom.
Hade dock ingen som kunde hjälpa mig med injektionen. Så jag försökte ta reda på så mycket som möjligt via internet och personer jag känner och gjorde det själv! Jag vet att det inte är smart, men det var ändå mitt val och jag behöver inte folk som skriver hur puckad jag är eller liknande. Utan jag vill bara ha tips och råd för att göra detta så bra och säkert jag kan på egen hand. Allting känns bra så här i efterhand, jag började med en ganska liten mängd (typ hälften av vad jag egentligen tänkte köra i en rövpanna) för att de inte skulle bli för mycket på en gång. Så jag la ner det i en påse, sen hällde jag ner lite vatten, och skakade påsen tills det hade lösts upp. Efter det satte jag mitt filter på nålen och stoppade ner filtret i vattnet och sög upp allt. Sen drog jag ett bälte runt armen, och hittade en ven som verkade lämplig. Så jag tryckte in nålen tills det kändes som att den satt i venen. Så jag drog tillbaka sprutskaftet, och det kom in mörkt blod i sprutan. Så då började jag långsamt spruta in tjacket, och allt gick bra! Det blödde väldigt lite när jag drog ut nålen, men blev dock lite svullet. Men jag kände mig fortfarande inte väck nog. Så jag förberedde en ny dos. (lika stor som den första) och sen letade jag upp en lämplig ven. Tryckte in nålen tills det kändes som att den satt i venen. Då fick jag dock lite problem när jag skulle dra tillbaka sprutskaftet. Jag lyckades inte dra tillbaka så mycket utan att röra mig, men jag vill ju ändå hålla nålen stilla så att den inte hamnar fel. Men sen så lyckades jag dra tillbaka den lite, och tyckte det såg ut som att det kom mörkt blod igen (men var dock inte helt säker) Men jag chansade och började pumpa in tjacket. Men typ halvvägs så kändes det bara som att jag hade gjort fel. Det gjorde inte ont på något sätt, men däremot så blev området där jag hade satt nålen väldigt svullet så jag slutade och drog ut nålen och satte papper på såret.
(Jag ville inte riskera att skjuta under huden. Av det jag har hört från andra så ska det göra jävligt ont och dessutom så blir det en böld. Så jag ville inte riskera nåt) Men jag hade ju ändå hälften kvar, och jag ville ju dra i mig det också! Så jag hittade ännu ett nytt ställe som verkade lämpligt. Och satte nålen där och kollade efter svar. (Vilket jag fick) så jag drog långsamt i mig hälften av det som var kvar. Men då blev jag nojjig igen för att jag skulle råka sätta den fel, så jag drog ut nålen igen och satte papper på såret och sprutade in resten av tjacket i käften istället.
Sen gick jag och först tvättade händerna med tvål och vatten. Sen efter det tvättade jag alla sår med tvål och vatten. Och nu skriver jag det här. Och känner mig ganska duktigt väck! (Fattar definitivt varför folk gör de här!)
Men jag har lite frågor och funderingar nu i efterhand.
Det första är om ett av såren. Det som blev sådär satans svullet. Jag undrar lite varför det kan ha blivit så. Det är rätt ordentligt svullet, och det är ganska ömt, gör lite ont när jag sträcker ut armen rakt. Området är även svagt rött. Men jag ser nu medans jag skriver att svullnaden går ner. Och har även slutat vara rött. Jag känner en typ ilande och något avdomnad känsla i hela armen. Känns ungefär som det känns ett tag efter att man slår i nerven i armbågen, men inte riktigt. Men jag undrar lite om jag kan göra nåt åt svullnaden. (typ lägga is på den eller liknande) Jag undrar även hur jag ska ta hand om såren. Har tyvärr ingen tillgång till sprit eller bandage eller liknande. De enda jag har är typ plåster. Men det skulle ju se lite misstänksamt ut med en massa plåster på underarmen.
Min andra fråga är hur man på bästa sätt rengör verktygen i efterhand.
Tack för hjälpen på förhand! //kapten-slyna
Citera
2017-06-01, 15:07
  #123
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Inget farligt, du missade troligtvis lite av din dos därav bölden, alternativt / och gick igenom venen å fick en liten inre blödning. Hä ge sig !
Rengör med KALLT vatten. Så du får bort allt blod o skit.
Sen kan du koka under lock i saltvatten en 10 minuter innan nästa använding
Ta det lugnt och kära inte ner dig i sprutan för mycket
Citera
2017-09-09, 00:37
  #124
Medlem
Psykomans avatar
Sprututbyten

Tjena, HAR sökt och hittar inget som passar mina frågor.. Har endel använda kanyler men ingen pump. Kan man få pump på sprututbyten eller är det bara kanyler? Sen undrar jag om man måste legitimera sig..


MVH
Citera
2017-10-14, 11:23
  #125
Medlem
Lösa upp droglösning med fysiologisk saltlösning.

Min lärare på universitet berättade för oss att om man ska injicera en drog måste man se till att droglösningen har samma salthalt (0.9% dvs) som blodet. Har dock aldrig hört talas om det här förut och är lite skeptisk till det.
Sanning eller myt?
Citera
2017-10-14, 14:52
  #126
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Planck
Min lärare på universitet berättade för oss att om man ska injicera en drog måste man se till att droglösningen har samma salthalt (0.9% dvs) som blodet. Har dock aldrig hört talas om det här förut och är lite skeptisk till det.
Sanning eller myt?

Det har jag då aldrig någonsin hört. Och har jag fanimig nästan injicerat allt som injiceras kan.. Dvs så gott som alla gatudroger, i alla kategorier, och fruktansvärt, fruktansvärt många RC-droger..
Citera
2017-12-03, 22:15
  #127
Medlem
kapten-slynas avatar
Funderade på en grej tidigare. Jag skulle slå i mig en viss substans, men pumpen är inte stor nog för att kunna dra upp allt på en gång, så kommer behöva göra de i två omgångar. Men de jag undrar över är om de är möjligt att när man får svar så typ tejpar man fast nålen där och trycker i sig hela pumpen och sen tar man lose pumpen och suger upp resten och fäster den på nålen igen och drar i sig. Funderade på om de skulle funka att göra så eller om de bara skulle pissa blod från nålen när man tar av pumpen?
Citera
2017-12-05, 00:14
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten-slyna
Funderade på en grej tidigare. Jag skulle slå i mig en viss substans, men pumpen är inte stor nog för att kunna dra upp allt på en gång, så kommer behöva göra de i två omgångar. Men de jag undrar över är om de är möjligt att när man får svar så typ tejpar man fast nålen där och trycker i sig hela pumpen och sen tar man lose pumpen och suger upp resten och fäster den på nålen igen och drar i sig. Funderade på om de skulle funka att göra så eller om de bara skulle pissa blod från nålen när man tar av pumpen?

Jag gör så ibland att jag bara tar av pumpen från nålen och sen sätter tillbaka igen. Men såklart så kommer det att komma blod ur nålen när pumpen är utdragen så man får snabba sig så blir det inte så mycket blod.så ja du kan göra så. Jag är själv svår stucken så har jag mer lösning än vad som får plats i pumpen så är denna metod bra för jag slipper sticka om. Sen kan det säkert komma bakterier och skit om du inte har rengjort området och har nya verktyg.
Citera
2017-12-15, 17:54
  #129
Medlem
Har letat runt överallt men hittar ingen info, mod får gärna länka mig om frågan inte passar här. Hur ser det ut på Helsingborgs sprutbyte? Är det bara att dyka upp o visa leg så får man verktyg? Är det anonymt? Är det gratis? Väldigt tacksam för svar
Citera
2018-01-18, 02:31
  #130
Medlem
Hjälp med val av filter gällande Ritalin tack?

Som sagt behöver jag någon kunnig på området. Brukar mortla Ritalin lösa det i kallt vatten och filtrera med bomull eller ciggfilter 2 ggr. Men saken är det att lösningen blir aldrig klar utan det är alltid en massa grummel och det är inte nyttigt att ta det i armen. Vet att de som är erfarna och försiktiga mot sig själva kör med Mikronfilter även kallat hjulfilter.

Finns en massa såna på nätet men vilket beteckning ska de heta för att passa just tabletter speciellt Ritalin det är det jag behöver hjälp med och gärna en länk till vart man kan köpa till rätt pris.

Har testat hjulfilter 2 ggr men de var så jättetäta i "membranen" så allt fastnade i filtret även det aktiva ämnet.

Nåväl filter för tabletter tips tack.
Citera
2018-01-18, 02:45
  #131
Medlem
Fotbollspucks avatar
Dubbla Melitta och kol.
Citera
2018-01-18, 03:11
  #132
Medlem
Filter

Tack för svaret men det är inte hembränt jag ska göra och det verkar krångligt vill ju liksom ha en 100 st engångsfiler som man kan använda med kort varsel. Men som sagt tack för ditt svar.

wheelfilter, mickronfilter eller syringe filter letar jag efter men vilken sort och beteckning för Ritalin eller liknande piller.

https://www.google.com/search?safe=a...&bih=632&dpr=1

Vilken?
__________________
Senast redigerad av Sykonylop 2018-01-18 kl. 03:14. Anledning: Glömde skriva allt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback