Jag kan ta mig tid att berätta lite kort om hur man kan få tag på sprutor på olika sätt.
Om du har kommit till en punkt i livet där du bestämt dig för att tiden nu är inne, du skall injicera drogerna i fortsättningen. Ett val som du säkert kommer ha blandade känslor om i framtiden. Kanske kommer du ångra att du tog beslutet att injicera droger, samtidigt kanske det är något av det bästa beslut du tagit, när det gäller droger då du fått uppleva oanade kickar som en person som aldrig kommer injicera sina droger aldrig kommer få uppleva. Vad du än kommer tycka om tänka om detta beslut då du en vacker dag får beskedet att du har Hepatit C eller att du inte längre kan få svar för att dina vener är borta, så måste du till att börja med införskaffa sprutorna.
Sprutor kan införskaffa på en rad olika sätt. Den svenska apotekverksamheten har sedan i november 2013 göra det möjligt för privatpersoner att köpa sprutor på de svenska apoteken. Dock är den nya lagen något oklar och det råden en viss förvirring hos apotekspersonalen.
Det man i alla fall kunnat tyda är att sprutor inte får säljas då man misstänker att dessa kommer användas till administration av narkotika.
Om man söker runt lite på Flashback kan man läsa flera exempel om personer som lyckats köpa sprutor på apoteket och hur dem gått tillväga. Om du känner att detta är ett alternativ du kan tänka dig att pröva råder jag dig att söka upp dessa trådar och läsa och lära och därefter besöka närmaste apotek.
Om du är en person som av någon anledning inte vill traska in på apoteket och fråga om du får köpa sprutor och kanske har vitt torkat pulver i näsborren efter senaste nasala intaget och ser allmänt narkotikapåverkad ut så förstår jag dig, dina chanser är inte av den högre rangen.
Du kan då beställa sprutor online på nätet och få dem hemskickade i brevlådan. För att ta reda på vilka websidor som bedriver denna typ av försäljning kan du även i detta fall söka runt lite Flashback och om du inte är helt bakom flötet kommer du hitta flertalet shoppar som säljer administrationsverktyg till privatpersoner.
Andra sätt att få tag på sprutor kan bland annat göras via en resa till vårat grannland Finland och deras apotek. Finland är inte bara glada i sprit utan vill att befolkningen skall kunna injicera sina droger. Apoteken vill även förhindra att du skall injicera smuts eller annat skit så dem säljer även speciella filter som är framtagna för att användas då du vill filtrera din lösning. Finland alltså. Alko heter deras systembolag om ändå är i farten och är sugen på lite Koskenkorva. I övrigt tror jag att man kan köpa en något mindre mängd Diazepam på apoteket utan recept. Kolla upp det när du ändå är där.
Övriga sätt att få tag i sprutor är att besöka de sprutcentraler vi har i landet. Jag har inte så stor koll på hur dessa fungerar men jag tror att man måste kunna uppvisa att man är sprutnarkoman genom att ta med gamla sprutverktyg etc. Någon annan får gärna berätta mer om detta.
Det sista alternativet är att du kontaktar någon som du vet administrerar sina droger intravenöst och frågar denne om han har koll på hur du skall kunna köpa sprutor av någon.
Ja, det var allt för denna gång. Från mig till er alla ett trevligt sprutande.