2014-01-06, 14:14
Medlem
Slingshots avatar
Viktig o nyttig info detta så klistrar denna tråd.

//Slingan
Citera
2014-01-06, 18:00
Medlem
Slingshots avatar
Rubrik justerad.

//Slingan
Citera
2014-01-17, 16:55
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag kan ta mig tid att berätta lite kort om hur man kan få tag på sprutor på olika sätt.

Om du har kommit till en punkt i livet där du bestämt dig för att tiden nu är inne, du skall injicera drogerna i fortsättningen. Ett val som du säkert kommer ha blandade känslor om i framtiden. Kanske kommer du ångra att du tog beslutet att injicera droger, samtidigt kanske det är något av det bästa beslut du tagit, när det gäller droger då du fått uppleva oanade kickar som en person som aldrig kommer injicera sina droger aldrig kommer få uppleva. Vad du än kommer tycka om tänka om detta beslut då du en vacker dag får beskedet att du har Hepatit C eller att du inte längre kan få svar för att dina vener är borta, så måste du till att börja med införskaffa sprutorna.

Sprutor kan införskaffa på en rad olika sätt. Den svenska apotekverksamheten har sedan i november 2013 göra det möjligt för privatpersoner att köpa sprutor på de svenska apoteken. Dock är den nya lagen något oklar och det råden en viss förvirring hos apotekspersonalen.

Det man i alla fall kunnat tyda är att sprutor inte får säljas då man misstänker att dessa kommer användas till administration av narkotika.

Om man söker runt lite på Flashback kan man läsa flera exempel om personer som lyckats köpa sprutor på apoteket och hur dem gått tillväga. Om du känner att detta är ett alternativ du kan tänka dig att pröva råder jag dig att söka upp dessa trådar och läsa och lära och därefter besöka närmaste apotek.

Om du är en person som av någon anledning inte vill traska in på apoteket och fråga om du får köpa sprutor och kanske har vitt torkat pulver i näsborren efter senaste nasala intaget och ser allmänt narkotikapåverkad ut så förstår jag dig, dina chanser är inte av den högre rangen.

Du kan då beställa sprutor online på nätet och få dem hemskickade i brevlådan. För att ta reda på vilka websidor som bedriver denna typ av försäljning kan du även i detta fall söka runt lite Flashback och om du inte är helt bakom flötet kommer du hitta flertalet shoppar som säljer administrationsverktyg till privatpersoner.

Andra sätt att få tag på sprutor kan bland annat göras via en resa till vårat grannland Finland och deras apotek. Finland är inte bara glada i sprit utan vill att befolkningen skall kunna injicera sina droger. Apoteken vill även förhindra att du skall injicera smuts eller annat skit så dem säljer även speciella filter som är framtagna för att användas då du vill filtrera din lösning. Finland alltså. Alko heter deras systembolag om ändå är i farten och är sugen på lite Koskenkorva. I övrigt tror jag att man kan köpa en något mindre mängd Diazepam på apoteket utan recept. Kolla upp det när du ändå är där.

Övriga sätt att få tag i sprutor är att besöka de sprutcentraler vi har i landet. Jag har inte så stor koll på hur dessa fungerar men jag tror att man måste kunna uppvisa att man är sprutnarkoman genom att ta med gamla sprutverktyg etc. Någon annan får gärna berätta mer om detta.

Det sista alternativet är att du kontaktar någon som du vet administrerar sina droger intravenöst och frågar denne om han har koll på hur du skall kunna köpa sprutor av någon.

Ja, det var allt för denna gång. Från mig till er alla ett trevligt sprutande.
Citera
2014-01-23, 23:26
Medlem
Jaaaas avatar
Det finns 2 ställen med sprutor i stockholm 1 i Stadshagen och ett i globen/slakthusområdet det i stadshagen har öppet i princip alla vardagar mellan 10:00-16:00 (osäker på när det öppnar kan vara 12:00) det i globen har bara öppet måndagar och fredagar.

Det är bara att gå dit så får man första gången 3 pumpar och 3 kanyler (stadshagen) det enda som krävs är att man är myndig, tror man måste visa leg första gången, men man är anonym det registreras inte officielt bara i deras system( om ni förstår vad jag menar)

Sen m man kommer dit igen och har med sig 3 pumpar och 3 kanyler får man det dubbla tillbaks, tillslut kan man få upp imot 14 stycken sett har jag för mig, man får även bra filter kok"skålar" spritservetter.

Detta gäller stadshagen, de har bäst öppettider och man kan få störst mängder verktyg där.

Vägbeskrivning , åk men blåa linjens tunnelbana till stadshagen( hjulsta eller akallatåg från tcentralen) du skall sitta längst bak i tåget, gå upp uppgången mot st görans sjukhus, när du kommer upp kommer du se en gul barack ett par meter bort, går ej att missa.
Citera
2014-01-25, 22:50
Bannlyst
Efter 30-50 lyckade intravenösa injektioner så har försökt gång på gång de senaste tre dygnen och misslyckat varje gång!
Läste noggrant igenom första inlägget innan jag gav mig an ett sista försök för ikväll med injicering och ser man på jag lyckades, ÄNTLIGEN!!

Tog en liten trasa som jag hade under kranen med kokhett vatten på.
La den genomvåta drypande trasan i en fryspåse som jag lät vila på armvecket samtidigt som jag hade stasbandet på, en minut senare satte jag nålen i mitten på min högra armveck och fick blodsvar direkt (!) men tappade svaret efter 1/3 lösning vart injicerat, hittade heller inget nytt svar på det stället.

Så jag värmde trasan på nytt för att sedan ha den på denna gång vänster armveck samtidigt som stasbandet satt på. En minut senare satt jag nålen på det mest "vanliga" stället och lyckades eventuellt få nytt blodsvar och kunde till slut injicera resten av min blodiga lösning.

TJOHOO!!! ÄNTLIGEN SLAPP JAG FÖRLORA ÄNNU EN BLODIG HEROIN-LÖSNING TILL EN RÖVPANNA!! YES, YES, YEEES!!!
Citera
2014-02-03, 10:04
Medlem
Bra skrivet jag kan bidra med att rekomendera att om man får en ledvärk efter att ha fått in nåt smuts Tobak m.m så injecera ca, 2-3ml Natriumchlorid ( finns att köpa på apoteket både i flaska och engångsförp.) Direkt när man känner tendens till ledvärk 2-3 ml innan du sen tar ut nålen dra ut blod (svar)så mycket som ryms i pumpen. Då släpper man på blodtrycket och risken för huvudvärk minskar samt att Natriumchloriden neutrilaserar gifter o smuts från blodet i kroppen. Man kan upprepa detta efter ca 15 min om man inte känner förbättring. Men man kan även ta 4-5 ml direkt om man har svårt att få i sig. Ett bra tips är att varannan gång dra ut pumpen full med blod efter att du skjutit in drogen. (Åderlåtning kallas det för och betyder att kroppen bildar nytt friskt blod samma mängd som man tar ut. Detta kan man göra några dagr i sträck ett par ggr om året.
Citera
2014-02-19, 04:09
Medlem
Sprutbytet vid Globen har öppet mån 12-15, ons 12-19 och fre 12-15.
Där får du vara helt anonym.
Citera
2014-02-23, 20:50
Medlem
TomiXIIs avatar
Något man i längden tjänar på är att inte trycka in lösningen ifall man inte har 100% bra svar.

Dåligt svar = Leta reda på bättre ställe
Citera
2014-02-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomiXII
Något man i längden tjänar på är att inte trycka in lösningen ifall man inte har 100% bra svar.

Dåligt svar = Leta reda på bättre ställe

Den smärtsamma läxan fick jag lära mej idag faktiskt. Kommer inte göra om det misstaget fler gånger
Citera
2014-04-03, 00:05
Medlem
Shurda14s avatar
FLubromazepam orangea 4mg är dessa mjöliga att injecera?
Är skillnade enorm jämfört med oralt/sublinguant eller likvärdig?
MVh
Citera
2014-06-05, 03:34
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Övriga upplysningar, tips och råd
Om du olyckligtvis skulle få en infektion i armen som yttrar sig i en stor bula fylld av var så rekommenderar jag dig att sticka hål på bulan och försöka trycka ut så mycket var som är möjligt. Vänta sedan någon dag och se om det blir bättre. Har du däremot feber och det skapas nytt var så måste du kontakta vård för att få antibiotika alternativt att du känner någon som har antibiotika mot infektioner i mjukdelar och på så vis slipper gå till vårdcentralen och förklara dig själv som sprutnarkoman och var rinnande ner för armen. Kom dock ihåg att all vårdpersonal du träffar har tystnadsplikt.
Tyvärr stämmer inte det sistnämnda. Jag kom in av exakt den anledningen, berättade att jag var rädd för att berätta helt som det var för att jag inte vill sitta på behandlingshem, och det slutade med LVM-anmälan från läkaren, som även tyckte det är bra att det är sådan dålig tillgång på rena verktyg i landet. En del vårdpersonal...
Citera
2014-07-20, 17:59
Medlem
marleyminds avatar
Kan man ta rivotril 2mg Roche intravenöst? Om fallet är så, hur löser jag upp det?
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in