Svar på
inlägg #51, del 2:
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Men du lyssnar inte på arguement utan avfärdar dem. Det är du naturligtvis i din fulla rätt att göra.
Nu har jag alltså bemött dem. Men ja, jag ansåg först att de var sådana att de bara kunde avfärdas.
Citat:
Men för att få det sagt en gång för alla: herr självutnämd intellektuell gigant Kloakrensaren
Det här är upprörande.
Kloakrensaren är ingen intellektuell. Därför är han ännu mindre en intellektuell
gigant, och allra minst en
självutnämnd intellektuell gigant. I sin tidigare debattomgång med Flashbackskribenter härom året förklarade han med stor utförlighet varför han inte är en intellektuell, och varför han protesterar när han kallas så.
Citat:
imponerar inte heller.
Nej, Kloakrensaren imponerar givetvis inte heller. Det finns hittills ingenting här som ger honom tillfälle att imponera, anledning att mobilisera några imponerande resurser. Men han är heller inte här för att imponera, utan för att uppnå resultat. Kloakrensaren är ointresserad av att imponera. Han vill bara rensa kloaken, så att Flashbacks bästa skribenter, som i alla avseenden är överlägsna ”gammelmedias”, kan få det inflytande de förtjänar. Huruvida han själv imponerar eller ej är oviktigt i det sammanhanget.
Citat:
Argumenten du för fram påminner mest om blandat personligt tyckande och tjat om samma saker, utan hänsyn till motargumenten. Ett tjat så envetet att jag tror du skulle kunna tjata ut en stövare ur en korvfabrik.
Jag har nu alltså tagit hänsyn till vart och ett av dina motargument. Mina argument är inte på minsta lilla sätt ens i närheten av att vara ”personligt tyckande” i den mening du avser.
Däremot håller jag fullständigt med om att debatten med dig är olidligt tjatig. Men det är naturligtvis inte mitt fel utan enbart ditt: det beror ju uteslutande på att du helt enkelt inte förstår vad jag säger, på dina envetet uttjatande och i aggressivt tonläge framförda missförstånd. Vad kan jag göra annat än upprepa och försöka förklara tydligare? Inte minst mitt uppvisande av det otillräckliga i det ”toleransinlägg” du citerade och det ohållbara i din tillämpning av det har av detta skäl tyvärr tvingats bli tjatigt.
Jag hoppas tråden snart kan gå vidare till konstruktiv diskussion utifrån vad trådstarten faktiskt säger.