• 6
  • 7
2013-11-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Om du verkligen är släkt med honom så tycker jag du borde sluta skriva om honom här på Flashback. Sen så tycker jag att som väktare borde man ändå (tyvärr) vara beredd på att bli lite tufft behandlad. Är ju han själv som valt yrket.

Med det sagt hoppas jag dock packet hittas och får lite uppfostran.

Jag är inte släkt med han/ hon som blev rånad! Och vilket yrke har du valt då? Vem blir inte rånad i dagens Sverige?
Citera
2013-11-05, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Om du utsatts för ett rån, skulle du vilja att en släkting skriver om dig på Flashback?

Om du inte ser något problem med det så har jag inget mer att tillägga.

Vi är inte släkt! Ja, jag har oxå utsatts för rån.
Vad tjatig du är! Bor du i en grotta i skogen, eller?
Senast redigerad av MmeDupin 2013-11-05 kl. 01:43.
Citera
2013-11-05, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KUKARNAS
hur funkar en sk black box? Någon?
det är en box som stör ut alla signaler inom 10 meter. Du får ingen mottagning på mobilen. Eller om tex polisen har buggat din bil så kan dom inte avlyssna pga boxen stör signalerna.
Citera
2013-11-05, 12:29
Medlem
KUKARNASs avatar
aha, du menar en sådan jammer. Men utlöses inte färgpatronen om Gps signalen bryts?
Citera
2013-11-05, 12:37
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
aha, du menar en sådan jammer. Men utlöses inte färgpatronen om Gps signalen bryts?

Nej den är tids-styrd.
Citera
2013-11-05, 12:43
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det står i tråden från förra värdetransportrånet i Alvik att det hade varit smartare att köra mot en flygplats om man vill bli av med efterföljande helikopter. Så det känns som de har tagit fasta på dessa tips. Den silverfärgade bilen körde nog mot Arlanda. Säkert var dom tre. En beredd i bilen.

Nej dom försvann i riktning mot syrianska kyrkan så dom verkar inte velat dra någon helikopter vid näsan tar för övrigt en stund för helikoptern att ta sig upp till Märsta så då är fordonet redan kallt.

http://www.sigtunabygden.se/sigtunab...m-2665736.aspx
Citera
2013-11-05, 15:34
Bannlyst
Citat:
nej. det skulle vara ganska jobbigt om dom åker i en tunnel och signalen bryts..
Citera
2013-11-05, 15:38
Medlem
KUKARNASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
Nej den är tids-styrd.

ok, men då utlöses ju väskorna även om man har en jammer brevid med andra ord.
Citera
2013-11-05, 22:31
Medlem
berranisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krezz
vad skulle jag tjäna på att sitta och ljuga? du har tydligen aldrig hör talas om blackbox som används vid rån utomlands.. folk får tro vad dom vill jag vet iallafall att pengarna inte är färgade.

Om en värdeväska öppnas med våld eller på något annat sätt än det rätta, utlöses infärgningssystemet och sedlarna färgas in. Därför är det inte möjligt att 700 kkr skulle vara brukbara legalt (om det nu ens fanns så mycket i väskan). Möjligtvis kan några enstaka sedlar ha blivit mindre färgade än övriga.
Citera
2013-11-06, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Om en värdeväska öppnas med våld eller på något annat sätt än det rätta, utlöses infärgningssystemet och sedlarna färgas in. Därför är det inte möjligt att 700 kkr skulle vara brukbara legalt (om det nu ens fanns så mycket i väskan). Möjligtvis kan några enstaka sedlar ha blivit mindre färgade än övriga.
vem har sagt att man måste öppnat den med våld? som sagt ni får tro vad ni vill
Citera
2014-01-10, 23:24
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krezz
har fått reda av en säker källa att pengarna är brukbara. Dom fick ungefär 700k totalt.
Du borde byta dina källor...Verkar inte ödslats goda gener eller högskolepoäng över de pajasarna.
Två män ska ha rånat en värdetransportbil utanför Valsta Centrum 28:e oktober. Kort efter kunde fyra personer gripas för misstänkta för inblandning i rånet men släpptes efter bara någon dag. Polisen fick istället upp ett nytt spår i samband med att det handlades med färgade sedlar på Willys i Märsta i början av november

http://www.marsta.nu/News.aspx?articleId=12085
Citera
2020-04-26, 22:33
Medlem
Jahapp. Och sen då? Bump
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto