2013-11-01, 19:26
Medlem
berranisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
Kan polishundar lukta sig till färgpatroner? Fastnar det på kläder? Annars är det en bra ide . Nu menar jag i närområden, som t ex moppe-rånare som troligtvis bor i närheten.

Där har du en bra poäng. Klart att hundar kan lära sig att lukta sig till infärgade sedlar. Då blir det inte så kul för snorungarna som tror sig vara häftigast kriminella bara för att de hotat en väktare och fått med sig färgade sedlar.

Är det ingen av dessa nollor som tänker på vad de utsätter den rånade väktaren för? Fattar de inte att det uppfattas som ett dödshot även om pistolen är en attrapp? De skulle nog själva pissa i byxorna om någon hotade dem med en pistol, riktig eller inte.
Citera
2013-11-04, 12:24
Medlem
[quote=lolpoverty|45942748]Förfärligt det här med rån. Kanske man borde förbjuda vapen, vem vet.

Men nu till något helt annat, som faktiskt är lite kul...[quote=lolpoverty|45942748]

Sjuka människor det finns i Sverige. Det finns ingen empati eller integritet här på flashback.

- Det finns inga yrkeshemligheter avslöjade. Allt är offentlig information ang värdetransporter. Läs på företagens hemsidor!

- Summan stämmer inte, och pengarna blev obrukbara. Rena spekulationer av Er!
Hur mycket kontanter det rörde sig om är ganska lätt att ta reda på.

- Det verkar vara många kriminella hjärnor i tråden som står på rånarnas sida.
Senast redigerad av MmeDupin 2013-11-04 kl. 13:04.
Citera
2013-11-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glensven1
Hahahaha du är fan efterbliven satkärring! Ingen bryr sig om din jävla dotters pojkvän. Du skriver som ett invalid också.

Va i Märsta vid den tiden men märkte inte av något, måste skett relativt diskrikt.

Om DU inte bryr dig, vad gör du här?

Det märks att du inte har svenska som modersmål. Hoppas du är bättre på ditt hemspråk.

Det märks också att ingen verkar ha brytt sig om DIG, någonsin.
Citera
2013-11-04, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Jag tror inte ett dugg på att de har fått med sig 700 kkr brukbara sedlar. Det är bara skryt och lurar andra idioter, som tror på sagan, att göra likadant i tron att det är så lätt att göra ett klipp. Det slutar bara med: inga pengar och att du åker in till slut. Infärgningssystemen är effektiva numera.
vad skulle jag tjäna på att sitta och ljuga? du har tydligen aldrig hör talas om blackbox som används vid rån utomlands.. folk får tro vad dom vill jag vet iallafall att pengarna inte är färgade.
Senast redigerad av krezz 2013-11-04 kl. 13:13.
Citera
2013-11-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaama
Jag vill också ha 700k....

Varför kommer jag aldrig få för mig att råna en värdetransport?
Det är ju så lätt, men fortfarande så riskabelt.

Varför bryr du dig så mycket om pengarna aldrig återfinns, det är statens pengar...inte din svärsons. Han råkade bara vara väktaren som var tvungen att vara rädd ett tag. :/
Det finns risk med att köra fort me bilen också.....de gäller att göra rätt avvägning.mmm nice me lite cash men 7000000kr hade varit mer värt de....klart grabbarna måste börja nånstans!
Senast redigerad av Charlesbronson-69 2013-11-04 kl. 14:00.
Citera
2013-11-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ9

Vore hemskt tacksam om du höll sekretessbelagda uppgifter
för dig själv för värdetransportörernas säkerhet, och ja din dotters pojkvän är extremt trevlig.

Inga sekretessbelagda uppgifter har avslöjats! Det man spekulerar om är allmänt känt i alla trådar om rån av värdetransporter. Men personligen tror inte jag att ens dom som arbetar med detta vet exakt hur allt fungerar. Detta pga oro för läckor. Alltså, bättre att inget veta.

Det som ändå är oroande är att så många tycker att det är helt okej att råna i allmänhet och värdetransporter i synnerhet.
Citera
2013-11-04, 15:39
Medlem
KUKARNASs avatar
hur funkar en sk black box? Någon?
Citera
2013-11-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUKARNAS
hur funkar en sk black box? Någon?

Men, hallå, menar du svarta lådan? Eller som du skriver, "black box", har väl ändå med flyg att göra?

Det man kan hoppas på snart ska hända, är att väskorna är utrustade med GPS (som varenda Iphone har nu för tiden). Ett litet chip bara Och man kan följa rånarna på en skärm. Inga helikoptrar eller polisbilar. Då snackar vi CSI.
Citera
2013-11-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbburgare
Oj här tar vi det personligt!
Nej inga namn och hoppas bytet blev okej ha..

Sitter du inne? Bytet blev "nada".
Får man ha internet på din anstalt?
Citera
2013-11-05, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ansiktsform
Gillar att "svärmodern" har slutat skriva nu, kanske inte va nå troll ändå?
Jävligt skämmigt för snubben som blev rånad om det nu är så.. Total tystnadsplikt gäller.

Fortfarande ingen gripen? Sjukt om dom fick med sig pengar..
Väldigt duktigt gjort om de fick upp väskan på den lilla tiden de har, skulle tippa på att från det dom
tagit väskan har MAX 2 minuter på sig att få upp den innan den smäller och 70% av sedlarna
färgas direkt, och resten efterföljande minut eller två.

Förövrigt: Som värdetransportör vet man mycket väl ungefär vilken rutt man ska köra varje dag.
Många kör till samma stopp varje måndag, lite olika tisdag osv osv. Beror helt på vad du kör för bil.
Så att insidejobb fortfarande kan, och säkert förekommer, JAVISST!

Transportörerna vet även om vilka ställen dom hämtar mycket på m.m. då det är ganska likt varje gång.
Det är rutiner, som vilket annat jobb som helst. Mycket krav ställs, ta nya vägar, inte stoppen i samma
ordning hela tiden m.m. Men efterföljs det? Njaa, det tror jag inte.. Inte många som gjorde det under det året jag
jobbade som värdetransportör iaf.

Hej ansiktsform! Nej, jag är inte svärmor. Men vad spelar det för roll? Ditt jävla ansiktstroll!

Pappa, syster, kollega eller bror,
Kusin, kompis, dotter eller mor,
Vad spelar det för roll?

En människa har fått en pistol mot sin skalle,
Och du, ansiktsform, har ju inte ens en balle,
Vad spelar det för roll?
Om jag är ett troll?

Du snackar mycket skit,
Om dit tidigare gebit,
Du har inte ens en susning
Om dagens skitungarnas rusning.

Sluta vara en sur gammal gubbe,
Ta dej en cigg och en nubbe,
Och somna in på din förortsballe,
Så kommer snart någon och slår in din skalle

Ditt trångsynta elaka kreatur,
Ta dig en evig lur.

Hoppas vi aldrig ser dig här.
För, ansiktsform, är ett bedrövligt konkelbär.
Senast redigerad av MmeDupin 2013-11-05 kl. 01:32.
Citera
2013-11-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Härligt.

Synd att de inte vart MmeDupin som blev rånad. :/

Jag, MmeDupin, har blivit rånad.
Och vet hur det känns!

Men, du din feta flensost, som inte ens vågar gå utan för din dörr!
Ta en dusch och gå till Ica om du törs!
Pucko!
Citera
2013-11-05, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Det finns risk med att köra fort me bilen också.....de gäller att göra rätt avvägning.mmm nice me lite cash men 7000000kr hade varit mer värt de....klart grabbarna måste börja nånstans!

Charles Bronson arbetade och tjänade sina ärliga stålar. Du kan ju pröva lyckan med trisslotter. Så slipper du finkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in