2013-10-30, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menjaja
MmeDupin: ett tips sluta avslöja va din släkt berättat om sitt jobb vid middags bordet ganska säker på att han har högt ställda krav på tystnadsplikt. Man sparkar för mindre och han kommer ha ögonen från företaget på sig efter att nyss blivit rånad.

ni som drömmer om att kunna öppna en väska. för att en Mohamed/Bosse tjuv ska lyckas så måste det va fel på väskan alt att företaget skiter i ställda krav . i stort sätt bara insider jobb/ info om det ska gå.

och ja dom flesta rån har med insider jobb att göra. (hittar inte källan )

Du, vi har annat att prata om vid middagsbordet. Vi pratar inte om arbete. Vi har en lång tradition av arbeten med tystnadsplikt. Alla fyra döttrarna och vi föräldrar. Så håll käft själv!
Citera
2013-10-30, 02:39
Avslutad
Om du verkligen är släkt med honom så tycker jag du borde sluta skriva om honom här på Flashback. Sen så tycker jag att som väktare borde man ändå (tyvärr) vara beredd på att bli lite tufft behandlad. Är ju han själv som valt yrket.

Med det sagt hoppas jag dock packet hittas och får lite uppfostran.
Senast redigerad av priz 2013-10-30 kl. 02:42.
Citera
2013-10-30, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlameItOnAcon
Det vet jag inte, men om jag skulle råna en värdetransport så hade jag först och främst tagit reda på hur man öppnar en sån där väska utan att pengarna förstörs.

Någon som har hört talas om hur kriminella öppnar dessa väskor eller vet? Lär ju finnas några olika sätt att gå tillväga

Okej! Jag är ingen expert. Men nu är det så att det finns olika väskor med olika funktioner. Några imploderar och andra exploderar. Det vet jag. Men att pengarna blir obrukbara är ett faktum. Korkade rånare. Oxå ett faktum.
Citera
2013-10-30, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Om du verkligen är släkt med honom så tycker jag du borde sluta skriva om honom här på Flashback. Sen så tycker jag att som väktare borde man ändå (tyvärr) vara beredd på att bli lite tufft behandlad. Är ju han själv som valt yrket.

Med det sagt hoppas jag dock packet hittas och får lite uppfostran.

Släkt o släkt!? Han är en älskad person i min närhet. Det räcker väl?

Ja, han är en tuff,cool och lugn person som valt detta yrke och vet vad det innebär. Och faktiskt passar för det.
Men jag är en blödig, överempatisk nörd som blir upprörd och ledsen.
Vad är problemet?
Citera
2013-10-30, 03:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Släkt o släkt!? Han är en älskad person i min närhet. Det räcker väl?

Ja, han är en tuff,cool och lugn person som valt detta yrke och vet vad det innebär. Och faktiskt passar för det.
Men jag är en blödig, överempatisk nörd som blir upprörd och ledsen.
Vad är problemet?

Om du utsatts för ett rån, skulle du vilja att en släkting skriver om dig på Flashback?

Om du inte ser något problem med det så har jag inget mer att tillägga.
Citera
2013-10-30, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbburgare
Oj här tar vi det personligt!
Nej inga namn och hoppas bytet blev okej ha..

Personligt? Jag kan ju knappast ta det personligt, då detta inte drabbat mig men någon jag tycker om. Men du, som kriminell, tar väl allt personligt!? ADHD? Aspergers? Eller? Bytet? Är det det du som kriminell som roffat åt dig? Haha! Lite sedlar med konstiga färger ...
Citera
2013-10-30, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Om du utsatts för ett rån, skulle du vilja att en släkting skriver om dig på Flashback?

Om du inte ser något problem med det så har jag inget mer att tillägga.

Svar: Ja, om det ger tröst.
Hmm, för det första så trodde jag i min enfald att det fanns goda människor här. För det andra så trodde jag att man kanske kunde få råd och stöd. Och för det tredje så hoppas man ju på en lösning på brottet.

Men, du har rätt! Va fan gör jag här? Och du då?
Citera
2013-10-30, 07:43
Bannlyst
har fått reda av en säker källa att pengarna är brukbara. Dom fick ungefär 700k totalt.
Citera
2013-10-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krezz
har fått reda av en säker källa att pengarna är brukbara. Dom fick ungefär 700k totalt.

Jag vill också ha 700k....

Varför kommer jag aldrig få för mig att råna en värdetransport?
Det är ju så lätt, men fortfarande så riskabelt.

Citat:
Svar: Ja, om det ger tröst.
Hmm, för det första så trodde jag i min enfald att det fanns goda människor här. För det andra så trodde jag att man kanske kunde få råd och stöd. Och för det tredje så hoppas man ju på en lösning på brottet.

Men, du har rätt! Va fan gör jag här? Och du då?

Varför bryr du dig så mycket om pengarna aldrig återfinns, det är statens pengar...inte din svärsons. Han råkade bara vara väktaren som var tvungen att vara rädd ett tag. :/
Citera
2013-10-30, 13:39
Medlem
Citat:
Personligt? Jag kan ju knappast ta det personligt, då detta inte drabbat mig men någon jag tycker om. Men du, som kriminell, tar väl allt personligt!? ADHD? Aspergers? Eller? Bytet? Är det det du som kriminell som roffat åt dig? Haha! Lite sedlar med konstiga färger ...

Uppenbarligen eftersom du blir så upprörd och kåt och vill ha lite kriminell balle i dig.
Dom fick nog sina pengar ska du se varför tror du vi kriminella rånar en värdetransport fortfarande ärthjärna. Och vem har sagt att färgade sedlar obruk bara
Citera
2013-10-30, 14:41
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Du, vi har annat att prata om vid middagsbordet. Vi pratar inte om arbete. Vi har en lång tradition av arbeten med tystnadsplikt. Alla fyra döttrarna och vi föräldrar. Så håll käft själv!

Du sitter vitt och brett och berättar hur uppläggen för dagarna som värdetransportör ser ut, att alla börjar på samma ställe och ugår samtidigt, att man är ensammen och att det är din dotters pojkvän som körde aktuell transport. Tyder inte på ett särskilt bra säkerhetstänk och kunskap om vad tystnadsplikt är för något.

Att du är upprörd är väl en sak, men värdetransportör är ett yrke som inte handlar om man blir rånad, utan när. Tror definitivt att du stjälper mer än du hjälper din svärson.
Citera
2013-10-30, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ska en ung man under trettio bli förtidspensionerad? Nej, sätt ditt dom jävlarna! Snälla, snälla! Vilka två skitstövlar rånade min dotters pojkvän i morse? Måste vi kontakta Efterlyst? Någon vet och bytet blev illa.

Hahahaha du är fan efterbliven satkärring! Ingen bryr sig om din jävla dotters pojkvän. Du skriver som ett invalid också.

Va i Märsta vid den tiden men märkte inte av något, måste skett relativt diskrikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in