• 1
  • 2
2013-10-28, 10:07
Medlem
I-R-Baboons avatar
Då var det dags igen, Är det det gamla gänget som är ute och i farten eller nya förmågor?

Citat:
En värdebil rånades på måndagsmorgonen i Valsta centrum i södra Märsta. Två beväpnade personer stannade transporten och tvingade till sig en värdeväska vid halv tiotiden.

– De avvek från platsen i en silverfärgad personbil, säger Albin Näverberg, informatör vid LKC i Stockholm.

Fyra polispatruller jagade rånarna under morgonen och en förundersökning om grovt rån har inletts.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17737414.ab
Citera
2013-10-28, 14:14
Medlem
Scorseses avatar
Alltid bra med mindre pengar till bankerna! Varje krona räknas!

Hur mycket kan rånarna kommit över? 1 väska borde väl innehålla ~2 miljoner?
Citera
2013-10-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scorsese
Alltid bra med mindre pengar till bankerna! Varje krona räknas!

Hur mycket kan rånarna kommit över? 1 väska borde väl innehålla ~2 miljoner?

Finns två storlekar på väskor Lilla och Stora, kommer dock inte ihåg hur mycket, men den lilla har jag för mig handlar om belopp i storleksordningen 0,5-1 miljon som max.
Citera
2013-10-28, 20:32
Medlem
Nu är jag helt vansinnig! Det är min dotters pojkvän som blev rånad i morse utanför Märsta.
Citera
2013-10-28, 22:14
Medlem
Nu är det nog! Vilka satte en pistol i huvudet på min dotters pojkvän? Kom igen nu flashbackare! Jag kräver det, snälla. Han är den snällaste mannen på jorden. Vem rånade honom i morse?
Citera
2013-10-28, 22:26
Medlem
Ska en ung man under trettio bli förtidspensionerad? Nej, sätt ditt dom jävlarna! Snälla, snälla! Vilka två skitstövlar rånade min dotters pojkvän i morse? Måste vi kontakta Efterlyst? Någon vet och bytet blev illa.
Citera
2013-10-28, 22:33
Medlem
Vallsta utanför Märsta. Dotters man har arbetat för Loomis i tio år. Vi visste att det kommer att hända någon gång i detta förtroende yrke. Jag hatar kriminella skitstövlar!
Citera
2013-10-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Nu är det nog! Vilka satte en pistol i huvudet på min dotters pojkvän? Kom igen nu flashbackare! Jag kräver det, snälla. Han är den snällaste mannen på jorden. Vem rånade honom i morse?

Oj här tar vi det personligt!
Nej inga namn och hoppas bytet blev okej ha..
Citera
2013-10-29, 00:05
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Grattis din kriminella jävel! Du sitter ju inne det förstår man. Tråkigt att vi blir rumskompisar snart! För då slår jag ihjäl dig din sopa!

En viss person som jag känner har lämnat vittnesuppgifter från kvällen innan (förberedelser & planering) till polisen. Så de tre svartskallarna sitter nog snart inom lås och bom. Personen är verkligen inte dödsknarkarrasistnazist, men det rör sig faktiskt om tre män med mellanöstern-utseende den här gången. Polisen borde leta efter en vit småbil (VW Polo e.dyl) som INTE användes vid rånet, men stod lämpligt placerad vid Märsta pendeltågsstation kvällen innan när rånarna gjorde upp planerna. De lade kartor/dokument på motorhuven och fotograferade flitigt med sina stulna iPhones. Jävla patrask...
Citera
2013-10-29, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
En viss person som jag känner har lämnat vittnesuppgifter från kvällen innan (förberedelser & planering) till polisen. Så de tre svartskallarna sitter nog snart inom lås och bom. Personen är verkligen inte dödsknarkarrasistnazist, men det rör sig faktiskt om tre män med mellanöstern-utseende den här gången. Polisen borde leta efter en vit småbil (VW Polo e.dyl) som INTE användes vid rånet, men stod lämpligt placerad vid Märsta pendeltågsstation kvällen innan när rånarna gjorde upp planerna. De lade kartor/dokument på motorhuven och fotograferade flitigt med sina stulna iPhones. Jävla patrask...

De kontrollerade alltså flyktvägar med hjälp av kartor osv utomhus?
Så oerhört oprofessionellt.
Citera
2013-10-29, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse

Det står i tråden från förra värdetransportrånet i Alvik att det hade varit smartare att köra mot en flygplats om man vill bli av med efterföljande helikopter. Så det känns som de har tagit fasta på dessa tips. Den silverfärgade bilen körde nog mot Arlanda. Säkert var dom tre. En beredd i bilen.
Citera
2013-10-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo

On topic: det lär väl främst vara blattar som redan är kända. Plus insiderinfo.
Polisen har nog koll.

Kan den omtalade pojkvännen haft skulder? Sexköp? Spel- eller knarkproblem?

Det har diskuterats om Panaxia. De hade många anställda innan konkursen. Oseriöst bolag. Hämnd?

Hoppas polisen har koll.

På sista frågan: Nej absolut inte!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här