Citat:
Ursprungligen postat av
PaulPaljett
Till viss del är det nog även föräldrar som för över det på sina barn.
I simhallen jag frekventerar är det mer regel än undantag bland alla upp till 50 att duscha med badkläder på. Upp till 35 har man även badkläder på i bastun.
Föräldrar som har med sina barn in i omklädningsrummen drar oftast på dem badkläderna och säger sen till dom att det är dags att gå till duschen. Då har de med sig det till skolan att man inte fixar att visa sig naken inför andra i samma situation.
Har inte märkt det i någon större utsträckning på mitt favoritbadhus. Verkar som om de flesta föräldrar ser till så barnen duschar nakna. På herrarnas kan man ibland se flickor uppemot 8-9 år som duschar och bastar likna nakna och lika avslappnat som pappan. Förmodar att det går till på motsvarande vis på damernas.
Vi har ett könsneutralt omklädningsrum här också och det är ju lite intressant att medan jag aldrig sett män eller barn fuska med duschen så är det lite mer blandat med kvinnorna. Medan några uppenbart är helt bekväma med nakenheten och inte ens försöker skyla sig så finns det också de som fuskar och har badkläder på i duschen.