Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-28, 13:14
  #169
Medlem
Herr.Dittlings avatar
50+

I lågstadiet fanns förvisso bara ett duschrum, men vi släpptes in i olika omgångar.

Mellanstadiet, och därefter, var pojkar och flickor helt separerade.
Citera
2016-01-25, 05:23
  #170
Medlem
Justineks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frogevis
19 bast

Jag har haft problem med att duscha tillsammans med andra nakna killar av 2 anledningar...

1: jag är homosexuell... Detta gjorde att jag undvikigt duschar av rädsla för att bli attraherad utav någon och att det ska synas... (alltså att jag skulle få bonge av någon het naken kille i omklädningsrummet helt enkelt...)

2: jag kom rätt sent in i puberteten vilket folk hadde rätt kul åt i mellanstadiet / tidiga högstadiet....

Nu så ser jag till att inte komma i kontakt med omklädningsrum mer än nödvändigt... Jag klarar av att vistas där och sålänge det inte finns ngn allt för attraktiv kille där så känner jag mig inte de minsta obekväm ??

Jag hade "hår på snoppen" redan i 3:an men det var ingen grabb som reagerade mot det. I 5:an hade nästan alla men en kille blev retad för att han var utan könshår i början av 7;an. Höll på få bonge av att en kvinnlig gymnastiklärare såg mig helt naken i 5:an.
Citera
2018-03-23, 08:10
  #171
Medlem
Justineks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
50+

I lågstadiet fanns förvisso bara ett duschrum, men vi släpptes in i olika omgångar.

Mellanstadiet, och därefter, var pojkar och flickor helt separerade.

Det funkar nog bra t o m 2:an men nuförtiden har flera barn litet pubertetstecken redan i 3:an och då bör de vara uppdelade
Citera
2018-03-24, 00:14
  #172
Medlem
Trullsaas avatar
30-49
Hade könsdelade duschar hela skolgången.
Men i högstadiet blev det ibland så att vi gick in till varandras duschrum och duschade och bastade. Att vara nakna ihop var inget konstigt. Vi hade tom riktigt kul när vi satt som packade sillar i sen lilla bastun och snackade 😁
I vår klass hade vi bra gemenskap och ingen påpekade hur någon såg ut.
Citera
2018-07-12, 12:29
  #173
Medlem
Justineks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talk2You
- Var det okej för dig att duscha naken med andra av samma kön efter gymnastik i skolan? OK / ej-OK
- Vilken åldersgrupp är du: 0-17/18-29/30-49/50 +?


Jag undrar om/hur stor skillnad det är i åsynen av nakna fellesdusjing i skolan då och nu. Så denna lilla statistik. Jag ber att du svarar utifrån sina egna erfarenheter i skolan. Vad jag undrar är det att duscha naken med alla andra av SAMMA kön i klassen efter gymnastiken. Om, till exempel, det var okej för dig då, men att man inte ska göra det nu på olika övervägande så svar "OK " och gärna skriva ett inlägg om du tenker att man inte borde göra det nu.

Jag kommer från en föräldermøte där läraren förklarar att ingen av barnen duschade naken. Många föräldrar reagerar ganska negativt på det och några nästan tyder på att barn ska tvingas. Det verkar konstigt att det är så stor skillnad mellan föräldrar och barn. Var det mindre problem tidligare? Eller minns föräldrarna dålig? Eller är det så att de föräldrar som är säker på sig själv då och nu vågar säga vad de tycker samtidigt att det finns många föräldrar med dåliga erfarenheter från den tiden som inte vågade säga något?


I vissa skolor duschade pojkar och flickor tillsammans. Om du har upplevt det: Var det okej för dig? Vilka klasser gjorde du det och vilken skola var det? (Okey om du inte vil ange helt exakt.)

Pojkars problem var i de klasser där jag gick könsbehåringen. Fick lite fjun i trean och det ansågs vara för tidigt. De som inte hade i sexan ansågs vara för sena. Hade en kvinnlig gymnastiklärare i femman och då höll vi för våra snoppar, så inte tyckte vi det kändes"naturligt"
Citera
2018-07-29, 14:02
  #174
Medlem
ChemicalGirls avatar
Idag är det könsfördelade duschar säkerligen på alla skolor, inte hört eller stött på någonstans att det inte skulle vara det. Inte ens hört om det....
Citera
2018-07-29, 20:09
  #175
Medlem
45.

Vi duschade gemensamt. Jag brydde mig inte.
Citera
2018-07-30, 23:04
  #176
Medlem
Appox.s avatar
Jag hatade det i skolan, gick ofta in på toaletten och bytte om och tvättade av mig. Vem gillar att tvingast till någonting?
Citera
2018-08-02, 08:54
  #177
Medlem
30-49

Jag minns att i dagis när kläder behövdes bytas såg man ju varandra nakna och i lågstadiet hade vi gemensam dusch. Inget jag tänkte på, men i dagis var det första gången jag såg en snopp så det minnet har ju fastnat 😂 men inget traumatiskt.

Det är väl mer i mellanstadiet nu för tiden jag kan tänka mig det kan bli lite känsligare mellan barnen då man börjar tänka mer på sina kroppar och barn blir allt mer tidigt sexuellt aktiva.

Däremot skulle jag aldrig låta mina barn bada nakna offentligt på badstränder osv.
Citera
2018-09-04, 22:32
  #178
Medlem
Ja no på lågstadiet sade min kompis att de tävlar i gememsamma duchen vem kan få störst snopp.

Och ännuen sak i lågstadiet i lågstadiet hadde alla andra en liten liten pytte liten snopp jag en stor man kuk alltså en stor snopp alltså stor snopp för att vara en liten pojke min kompis herman sjokade med mig och tittade på snoppen och sade hö höp hö höp då sade jag att inte kan jag nogonting åt det att den är så stor.

Jag väntade alltid innan jag klädde av mig i simhallen (sverige badhuset) för jag hadde så stor snopp skämdes sen under handuken tog jag av kalssångerna och lade på mig badbyxorna

Sen i högstadiet när vi for till simhallen hadde alla fått hår på snoppen och hadde lika stor kuk som jag
Citera
2018-09-04, 22:33
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussi94
Ja no på lågstadiet sade min kompis att de tävlar i gememsamma duchen vem kan få störst snopp.

Och ännuen sak i lågstadiet i lågstadiet hadde alla andra en liten liten pytte liten snopp jag en stor man kuk alltså en stor snopp alltså stor snopp för att vara en liten pojke min kompis herman sjokade med mig och tittade på snoppen och sade hö höp hö höp då sade jag att inte kan jag nogonting åt det att den är så stor.

Jag väntade alltid innan jag klädde av mig i simhallen (sverige badhuset) för jag hadde så stor snopp skämdes sen under handuken tog jag av kalssångerna och lade på mig badbyxorna

Sen i högstadiet när vi for till simhallen hadde alla fått hår på snoppen och hadde lika stor kuk som jag
tillägger ännu hit att då vågade jag ta av mig oå samma gång som alla andra
Citera
2018-09-04, 22:39
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinek
Jag hade "hår på snoppen" redan i 3:an men det var ingen grabb som reagerade mot det. I 5:an hade nästan alla men en kille blev retad för att han var utan könshår i början av 7;an. Höll på få bonge av att en kvinnlig gymnastiklärare såg mig helt naken i 5:an.

Gymnastikläraren tyckte säker att du var jätte söt en liten kille 12 år knappt hår på snoppen jag menar det, en liten söt snopp jag har själv varit tolv år en gång inget illa menat alltså
Hon blev kanske våt i snippan tösen kvinnan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback