2013-10-13, 13:07
Medlem
h33ts avatar
Den där studien tror jag inte på. Jag vet inte hur många gånger som invandrare har varit tvungna att tvärnita när jag är på väg att gå över ett övergångsställe. Svenskar kör oftast förbi innan jag ens börjat gå, men icke invandrare. Dom vet bara hur man hur man gasar.
Citera
2013-10-13, 13:16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur vore det om du höll dig till det ämne som du själv snickrat ihop?

Det var du som drog in arga snickaren. Om du håller dig till ämnet kan jag också göra det.
Senast redigerad av JustZlatan 2013-10-13 kl. 13:24.
Citera
2013-10-13, 13:18
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h33t
Den där studien tror jag inte på. Jag vet inte hur många gånger som invandrare har varit tvungna att tvärnita när jag är på väg att gå över ett övergångsställe. Svenskar kör oftast förbi innan jag ens börjat gå, men icke invandrare. Dom vet bara hur man hur man gasar.

Jag är förbryllad. Vilka tvärnitar och vilka bara gasar?
Citera
2013-10-13, 14:05
Medlem
h33ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag är förbryllad. Vilka tvärnitar och vilka bara gasar?

Jag menade att invandrare bara tänker på att gasa. Enligt dom så existerar inte gående eller trafikregler. Och ja det är invandrare som verkligen har varit tvungna att tvärnita när jag har varit halvvägs på övergångsstället. Ett plus på det så var den en turk som hytte med näven åt mig, som att det var jag som gjorde fel
Citera
2013-10-13, 15:05
Medlem
Jafan89s avatar
Ts, bara ett förslag här, och det är att du börjar köra bil i andra länder, då kommer du märka snabbt vilket skitsnack det är du dragit igång med denna trådstart, svenskar är verkligen bland de säkraste förarna, tilloch med om man jämför med grannländer som Norge.
Citera
2013-10-13, 15:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Ts, bara ett förslag här, och det är att du börjar köra bil i andra länder, då kommer du märka snabbt vilket skitsnack det är du dragit igång med denna trådstart, svenskar är verkligen bland de säkraste förarna, tilloch med om man jämför med grannländer som Norge.

Det är självklart att du som svensk tycker det. Men vad säger du om att svenskar är argast i trafiken? Då faller hela resonemanget att svenskar kör säkert. Om man är arg kör man inte säkert. Så enkelt är det.
Citera
2013-10-13, 15:32
Medlem
Farbror Fazers avatar
Snyggt att du utifrån två olika undersökningar kommer fram till att alla som är arga också tror att de är bäst på att köra och vise versa.

Det finns inte mycket att argumentera för du har inte lagt fram något som skulle ge anledning till diskussion.
Citera
2013-10-13, 15:42
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Snyggt att du utifrån två olika undersökningar kommer fram till att alla som är arga också tror att de är bäst på att köra och vise versa.

Det finns inte mycket att argumentera för du har inte lagt fram något som skulle ge anledning till diskussion.

Om du vill ha argument är det bara ge dig ut på vägarna och upplev den svenska fientligheten.
Citera
2013-10-13, 16:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det var du som drog in arga snickaren. Om du håller dig till ämnet kan jag också göra det.

Jag håller mig till ämnet och undrar varför du inte gör det. Undersökningarna är av helt olika slag och att korrelera dem innebär inte att det finns ett orsakssamband. En arg förare kan fortfarande vara betydligt bättre bilförare än en snäll förare.

Det du hänvisar till är helt enkelt populistiska undersökningar utan vetenskaplig höjd. Men det är kanske på den nivån du vill ligga?
Citera
2013-10-13, 16:30
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag håller mig till ämnet och undrar varför du inte gör det. Undersökningarna är av helt olika slag och att korrelera dem innebär inte att det finns ett orsakssamband. En arg förare kan fortfarande vara betydligt bättre bilförare än en snäll förare.

Det du hänvisar till är helt enkelt populistiska undersökningar utan vetenskaplig höjd. Men det är kanske på den nivån du vill ligga?

En bra bilförare är en passivförare. Hur många arga bilister är passiva?

Tycker du att förare som har road rage kör bra och säkert?
Citera
2013-10-13, 16:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
En bra bilförare är en passivförare. Hur många arga bilister är passiva?

Tycker du att förare som har road rage kör bra och säkert?

En bra bilförare är en aktiv och uppmärksam bilförare. Den som kör vildsint behöver inte vara arg.
Citera
2013-10-13, 16:48
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Om du vill ha argument är det bara ge dig ut på vägarna och upplev den svenska fientligheten.

Jag kör bil ofta. Såpass ofta att jag hellre går på erfarenhet än att komma fram till efterblivna slutsatser från skilda undersökningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in