• 1
  • 2
2013-10-13, 12:14
Medlem
JustZlatans avatar
I den första studien är 1000 svenskar tillfrågade och de flesta anser att svenskar är bäst på att köra bil i Europa.
http://www.vibilagare.se/nyheter/sve...i-europa-38864

Den andra studien visar att svenskar är argast i trafiken i Europa.
http://www.teknikensvarld.se/2013/06...gast-i-europa/

Hur kan man både vara argast och bäst i trafiken? Nej, det går inte.

Min slutsats är att svenskar inte kan köra eftersom de både är argast i trafiken och att de tror att de kör bäst. Det är en mycket farlig kombination.
Senast redigerad av JustZlatan 2013-10-13 kl. 12:24.
Citera
2013-10-13, 12:31
Medlem
Det där stämmer ju inte riktigt.
Om du själv tagit körkort inom de senaste 10 åren vet du ju om att Sverige är topp 2 i de svåraste länder att ta körkort i världen. Därmed kan vi ju konstatera att vi lär oss mest och lär oss att ta det försiktigt i trafiken. Eller?
Mvh
Citera
2013-10-13, 12:34
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pytonormeN
Om du själv tagit körkort inom de senaste 10 åren vet du ju om att Sverige är topp 2 i de svåraste länder att ta körkort i världen. Därmed kan vi ju konstatera att vi lär oss mest och lär oss att ta det försiktigt i trafiken. Eller?
Mvh

Det folk lär sig i trafikskolan glöms inom kort när de väl har sitt körkort. Att svenskar tar det försiktigt i trafiken är väl en ganska stor lögn.
Citera
2013-10-13, 12:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur kan man både vara argast och bäst i trafiken? Nej, det går inte.

Min slutsats är att svenskar inte kan köra eftersom de både är argast i trafiken och att de tror att de kör bäst. Det är en mycket farlig kombination.

Jag ser inte den absoluta motsatsen i att vara arg respektive att tycka sig vara bra. Är "arga snickarn" den sämste snickarn?
Citera
2013-10-13, 12:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag ser inte den absoluta motsatsen i att vara arg respektive att tycka sig vara bra. Är "arga snickarn" den sämste snickarn?

Nej, men däremot farligaste. Det är en farlig kombination att tycka sig köra bäst och samtidigt vara argast.
Citera
2013-10-13, 12:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej, men däremot farligaste. Det är en farlig kombination att tycka sig köra bäst och samtidigt vara argast.

Fast du skrev att din slutsats är: att svenskar inte kan köra. I analogi med det kan inte "arga snickarn" snickra. Men du kanske skrev fel slutsats?
Citera
2013-10-13, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pytonormeN
Mvh
En del mutar vid uppkörning, en del låter andra köra upp, en del kör utan körkort, en del har tagit körkort i annat land, unga buskör, gamla ser inte.
Jag har blivit tutad på 2 ggr vid övergångsställe senaste veckan.
Ena var en gammal etnisk svensk gubbe andra gången var en etnisk svensk kvinna.
De tutar för att jag går över när jag har grön gubbe, eftersom de svänger in på övergångsstället då de också har grönt och tror att bara de har grönt.
Fick fan ont i örat efter tjejen som hängde länge på tutan.
Citera
2013-10-13, 12:40
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast du skrev att din slutsats är: att svenskar inte kan köra. I analogi med det kan inte "arga snickarn" snickra. Men du kanske skrev fel slutsats?

Man kan vara bra på att köra och dålig på att köra. Om man är dålig på att köra kan man inte köra.

Om en snickare är dålig på att snickra kan han inte snickra.
Citera
2013-10-13, 12:43
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
En del mutar vid uppkörning, en del låter andra köra upp, en del kör utan körkort, en del har tagit körkort i annat land, unga buskör, gamla ser inte.
Jag har blivit tutad på 2 ggr vid övergångsställe senaste veckan.
Ena var en gammal etnisk svensk gubbe andra gången var en etnisk svensk kvinna.
De tutar för att jag går över när jag har grön gubbe, eftersom de svänger in på övergångsstället då de också har grönt och tror att bara de har grönt.
Fick fan ont i örat efter tjejen som hängde länge på tutan.

Ta med dig ett signalhorn. http://www.clasohlson.com/se/Signalh...master/31-1315

Det brukar jag använda om en bilist tutar på mig när jag går över ett övergångsställe.
Citera
2013-10-13, 12:55
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Det folk lär sig i trafikskolan glöms inom kort när de väl har sitt k
örkort. Att svenskar tar det försiktigt i trafiken är väl en ganska stor lögn.

Glömmer gör man ju inte man struntar i det bara
Citera
2013-10-13, 12:58
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Glömmer gör man ju inte man struntar i det bara

Då är man ännu farligare och ska inte ha körkort.
Senast redigerad av JustZlatan 2013-10-13 kl. 13:01.
Citera
2013-10-13, 13:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Man kan vara bra på att köra och dålig på att köra. Om man är dålig på att köra kan man inte köra.

Om en snickare är dålig på att snickra kan han inte snickra.

Hur vore det om du höll dig till det ämne som du själv snickrat ihop?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in