• 1
  • 2
2005-07-05, 01:19
Medlem
Jag kom fr ngon mnad sen p en kanske lite sjuk grej, att jag vill testa att bli biten av en huggorm.
r nyfiken p det mesta, fr man kan aldrig veta hur ngot r innan man testat, ngot som ftt mig att gra mycket dumma saker.
r detta en heldum ide?, allts riskerar jag att d eller bli permanent skadad?
Mste man ka till sjukhus?, nej vl?
Hur gr man fr att hitta huggormar?, har spanat lite nr jag gtt i skogen osv varma dagar men inte sett ngon?
Citera
2005-07-05, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimo
Jag kom fr ngon mnad sen p en kanske lite sjuk grej, att jag vill testa att bli biten av en huggorm.
r nyfiken p det mesta, fr man kan aldrig veta hur ngot r innan man testat, ngot som ftt mig att gra mycket dumma saker.
Hur gr man fr att hitta huggormar?, har spanat lite nr jag gtt i skogen osv varma dagar men inte sett ngon?

Ja detta r verkligen en heldum id. Du kan vara allergisk, det vet du inte och d kan det g riktigt illa. Dessutom s finns det vl massor av saker som kan g hur fel som helst. S lt bli.
Citera
2005-07-05, 01:31
Medlem
Thoss avatar
Ja, detta r verkligen en urdum ide. Risken att d r iofs rtt liten men man br alltid uppska lkare.

Fr vrigt finns huggormar i rtt karga och steniga landskap, ligger ofta o steker sig p ngon klippa.
Citera
2005-07-05, 17:46
Medlem
Nefuss avatar
i och fr sig har ingen dtt av ett huggormsbett sen 50-talet, och har fr mig att det var ngot annat fel p stackaren ocks...
Citera
2005-07-05, 17:51
Medlem
snuts avatar
Om man r verknslig mot dess gift s kan det bli problem fr dig. Nr jag blev biten av en sn liten gynnare s fick man minsann ka till lokala vrdcentralen och vnta. Jag skulle sitta dr i tre (TRE!!!) timmar och avvakta, om min hand svullnade upp s skulle jag f ka till sjukhuset, om inget hnde, raka vgen hem!

Jag var vl 10-12 r, s dm min besvikelse nr jag bara fick ka hem, tre timmar senare, och en midsommarlunch fattigare...

Jag tror och tycker iofs inte att det lter som ngon strlande id, om du nu skulle visa dig vara verknslig, allergisk, mot huggormens gift.
Citera
2005-07-07, 18:42
Medlem
Brkmakarns avatar
Snut, Gr det ont att bli biten av en huggorm?
Citera
2005-07-08, 00:57
Moderator
nobodys avatar
Verkar inte genomtnkt iofs s dr du skert inte men du kan f allvarliga skador p vvnad och muskler d giftet bryter ner dessa.
Men varsegod testa om du vill men inget att rekommendera.
Knner 2 som blev bitna och bgge 2 tlde inte giftet dvs lymfen svullnade upp armen var tjock som lret och blsvart.
Har du otur s blir blodet som sirap och d dr du men det tar ju en stund iofs eftersom dom har sn liten mngd gift.

Gr du detta fr att impa p polare eller och i s fall finns det ju betydligt hftigare djur att bli bitna av.

Tnk ver detta en gng till det r ingen bra ide.
Citera
2005-07-08, 01:00
Moderator
nobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Snut, Gr det ont att bli biten av en huggorm?
Sjlva bettet gr inte ont.
Citera
2005-07-26, 11:41
Medlem
made_in_swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimo

Nja sjlva huggormen brukar inte va s farlig om du inte r alergisk. Men om du r alergisk s finns de ju en risk att du inte kan testa detta igen fr du r dd. Annars har men hrt att getingen r farligare n en huggorm.Men om du verkligen vill testa kan ju ingen hindra dig. och om du tar bilen en svng p en liten lansvg nn varm da s finns nog en hel del orm ven om alla inte kanske lever lr du hitta en och annan huggorm
Citera
2005-07-26, 12:37
Bannlyst
Go 4 it!!

Klart om du vill testa att bli biten av en huggorm s ska du fan testa det ox!

Sjlv r jag inne p att testa bli skjuten med pistol fr att testa min skyddsvst, men jag ska bara samla mod pengar till en ny.

Kan du inte filma nr den biter dig?
Citera
2005-07-26, 12:39
Medlem
om du gr iland med projektet mste du sklart filma det, lgga ut det p big-boys.com och bli internetkndis
Citera
2005-07-31, 02:18
Moderator
Oddballs avatar
Blev biten som sjuring, nr jag tittade ner p benet s satt den dr med kften fast ver foten. Jag tuppade av och slog huvt/kften i en sten och fick ka till sjukhus av dubbla orsaker.
Slutsats: Man kan tappa tnder av ormbett. (sjlva giftet gav mig inga strre problem, ett getingstick r vrre (iaf fr mig).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in