Citat:
Ursprungligen postat av Aldous
Kan du specificera vad som händer i Adolfsberg, enligt min mening måste det väl vara ett av de mest lugna områdena, om inte det mest lugna. Har bott där i 7 år nu och inte fan har jag märkt att det skulle hända så mycket där.
Kan inget annat än hålla med dig om det här, verkar som idioten (Ja, idioten) inte vet vad adolfsberg är för något, det händer bokstavligen INGENTING här, förutom bostadsinbrott av tattare från andra stadsdelar, våldsdåd förekommer i stort sett inte.
I NA läser man aldrig om några hemskheter som händer, förutom när polisen tar fartsyndare på glomman och att fröknarna på förskolan inte gillar läget nära vägen...
Om han menar att bråk mellan ungdomar som det stökiga, så spelar det fan ingen roll vart du bor i världen, ungdomar bråkar generellt sett överallt, frågan är bara vart det blir mest konsekvenser, och det är verkligen inte adolfsberg. Finns dessutom både dyra och billigare sätt att bo på här i adolfsberg, det beror på om du gillar att ha grannar vägg i vägg eller egen jordplätt.
Han borde testa det här, gå in på den här hemsidan:
http://na.se/ --> Nerikes Allehanda
Söka på t.ex. Vivalla, och sen söka på Adolfsberg. Vilket anser man av det enkla testet som mest lugna?
Mycket om småttingars fotboll är vad jag ser när jag söker på adolfsberg, och mycket bränder, larm, skottlossningar och andra brottshandlingar när jag söker på vivalla.
Låt mig också nämna att det finns 2 delar av adolfsberg. Det finns Öfvre Adolfsberg, och nedre adolfsberg. Jag växte upp i Öfvre och det kan jag verkligen rekommendera, det är nog det enda området i hela Örebro som jag faktiskt kan tänka mig bosätta mig i (återigen) när det är/blir dags för mig att skaffa fru och barn.
Av erfarenhet. Lugnast = Adolfsberg, även nedre Adolfsberg så långt du kan nå ändå till aspholmen börjar. Vi har även Sörby, Ladugårdsängen, Almby och östra sidan av stan. Norr är ett bra ungdomsområde, men händer en del här med. Ekeby Almby är idag också väldigt attraktivt, och nybyggnadsområdena förbi universitetet.
Värst/sämst/tattaraktigt: Vivalla, Baronbacken, Markbacken, Oxhagen, Brickebacken, Rosta.