2005-07-04, 20:39
Medlem
freddan70s avatar
Är på väg att flytta till Örebro i höst.
Nu skulle jag gärna vilja ha lite tips på var man bör och inte bör bo i denna närkingska högborg.
Finns det nåt Örebros Rinkeby som bör undvikas?
Kom med lite tips vart jag ska slå ner mina bopålar!
Har en grabb på 7, så gärna nåt barnvänligt område.
Citera
2005-07-04, 21:22
Medlem
Loppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan70
Är på väg att flytta till Örebro i höst.
Nu skulle jag gärna vilja ha lite tips på var man bör och inte bör bo i denna närkingska högborg.
Finns det nåt Örebros Rinkeby som bör undvikas?
Kom med lite tips vart jag ska slå ner mina bopålar!
Har en grabb på 7, så gärna nåt barnvänligt område.

Flytta absolut inte till vivalla, det är örebros rinkeby. Markbacken, varberga brickebacken och oxhagen bör också undvikas.

Lungna områden är Sörby, almby, adolfsberg, sörbyängen, ladugårdsängen, rosta, örnsro, hovsta, lillån.
Citera
2005-07-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan
Flytta absolut inte till vivalla, det är örebros rinkeby. Markbacken, varberga brickebacken och oxhagen bör också undvikas.

Lungna områden är Sörby, almby, adolfsberg, sörbyängen, ladugårdsängen, rosta, örnsro, hovsta, lillån.

You covered it all..
Citera
2005-07-04, 21:30
Medlem
freddan70s avatar
Citat:

Det var ju själva fan!
Det verkar ju finnas ganska gott om lgh i Vivalla och Brickebacken.. Har hört att det ska vara ganska svårt att hitta bostad i Örebro, så jag kanske får bita i dom sura dadlarna och bosätta mig med packet..
Citera
2005-07-04, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddan70
Det var ju själva fan!
Det verkar ju finnas ganska gott om lgh i Vivalla och Brickebacken //

Det har sin förklaring, hög koncentration av narkomaner, alkisar och småkriminella element.
Citera
2005-07-04, 21:46
Medlem
Loppans avatar
Finns nog en del på norr också...
Men vet inte riktigt hur det området är.
Har för mig att det är rätt mycket bråk o skit. Men mycket hällre norr än vivalla.
Citera
2005-07-04, 22:30
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Finns nog en del på norr också...
Men vet inte riktigt hur det området är.
Har för mig att det är rätt mycket bråk o skit. Men mycket hällre norr än vivalla.
Beror på vart på Norr. Norrby är ett tillhåll för mopedvandaler och socialbidragsoffer i mjukisbyxor men mer inåt stan är mycket lungt.

Om du ska satsa på någon av dessa "problemområden" så säger jag nog Markbacken eller Varberga. Markbacken för att det ligger på gångavstånd från centrum och Varberga därför att jag upplever det som ganska lungt ändå.

/perris
Citera
2005-07-04, 23:19
Medlem
Baronbackarna är väl inte det bästa vad jag vet...?
Citera
2005-07-04, 23:54
Medlem
Jiis avatar
Har ett par bekanta som bodde några år i Vivalla, vad jag vet så var det inga större problem. När jag hälsade på ett par gånger så kändes området helt ok och deras lägenhet var i prima skick. Jag bor själv inte i Örebro så jag kan ju förstås inte gå i god för att mitt första intryck stämmer överens med verkligheten. Kändes inte heller nervöst att röra sig utomhus sent på kvällen.

Har svårt att tänka mig att det inte skulle gå att bo där iallafall tills man hittar nåt "bättre".
Citera
2005-07-05, 12:13
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Beror på vart på Norr. Norrby är ett tillhåll för mopedvandaler och socialbidragsoffer i mjukisbyxor men mer inåt stan är mycket lungt.

Om du ska satsa på någon av dessa "problemområden" så säger jag nog Markbacken eller Varberga. Markbacken för att det ligger på gångavstånd från centrum och Varberga därför att jag upplever det som ganska lungt ändå.

/perris

Blanda inte ihop Rynninge med Norrby bara .

I övrigt en mycket träffsäker och rolig beskrivning av Örebros norra område, månne Norrby vara en förort till Glanshammar snarare än till staden?
Citera
2005-07-05, 12:14
Medlem
LadyTieras avatar
flyttas till rätt forum från övrigt
Citera
2005-07-05, 18:32
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Blanda inte ihop Rynninge med Norrby bara .

I övrigt en mycket träffsäker och rolig beskrivning av Örebros norra område, månne Norrby vara en förort till Glanshammar snarare än till staden?
Oh nej, i Rynninge tävlar man väl snarare om vem som har störst gasolgrill på altanen.

Och ja, från och med nu så kommer jag alltid att anse att Norrby tillhör Glanshammar. Något de skall vara glada över.

/perris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in