Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Jag förstår att någon som är uppvuxen i Öfvre Adolfsberg kan ha den åsikten, har du några exempel på varför det skulle vara ett dåligt område?
Man hör ju aldrig nånting därifrån på nyheterna.
Hyran är för hög för att bottenskrapet ska kunna bosätta sig där, då väljer de hellre något av ytterområdena.
Hovsta är alldeles för långt ifrån stan, enda anledningen att isolera sig där ute är om man har småbarn.
Lite seg jag är på att svara nu, men vilket område ska jag ge negativa faktorer på? Anledningen till att du tycker att hyran är för hög för att bo här, är också av den enkla anledningen att det inte finns något att hyra i Adolfsberg knappt. Här köper man hus eller bor dyrt i pensionärslägenheter nära vårdcentralen. Finns inga nackdelar med Adolfsberg av vad jag ser, verkligen ingenting, om man nu inte är ett fan av mångkultur och att bli rånad mitt i natten. När jag bodde hos mina föräldrar brukade jag ta på mig hörlurarna, trycka på iPoden och sen gå nattpromenader i timmar. Då kunde man inte känna sig säkrare. Det händer verkligen INGENTING i Adolfsberg. Gå in på NA.se, sök på Adolfsberg, sen ett annat område i Örebro, vilket är säkrast? Det är bokstavligen aldrig ett enda personrån i Adolfsberg. Det är sjukt vilka skillnader det kan vara.
En nackdel är dock att folk anser Adolfsbergare som snobbar, vilket egentligen inte är sant, har aldrig stött på något som skryter om sina egendomar, förutom de bortskämda fjortisarna förstås, men de umgås man ju ändå inte med, så vem bryr sig.
Ja, hovstas nackdel är som sagt avståndet.