Ja, områdena du ska undvika är ju redan nämnda.
Jag skulle vilja plussa för områdena inne i stan (och villaområdena utanför stan, ex Mariebeg och Adolfsberg, men där finns ju i regel inte så många lägenheter).
Bodde i vasastan på väster nåt år och det gillade jag mycket! Skön stadsdel, men det tar ett tag innan man vänjer sig vid att tågen går så nära där, låter ju en del. Numer kan jag inte sova utan att ha tv'n på.. jag vande mig ju vid att det lät när jag skulle sova..
Men annars är vasastan tiptop!
Norr tycker jag är ok, lungt och skönt, mycket gamlingar där upplevde jag det som. Har bott där, och skulle kunna tänka mig bo där igen. I och för sig bodde jag vid OP-kyrkan, hur det är längre bort vet jag inte riktigt.
Om du bosätter dig i närheten av längbrotorg så har du 3 livsmedelsbutiker på en sträcka av 150-200 meter; två ica-affärer och en relativt välsorterad jourlivs
Skulle jag välja ut två områden som för mig är absolut nej på så är det
Brickebacken och
Vivalla, det ligger för långt i från stan och är tråkiga områden.
Oxhagen är inte direkt barnvänligt, enligt mig. Ångestframkallande. Livsmedelsaffär, Pizzeria+pub.
Vargberga är bättre, inte så jävla tight mellan husen som det är i Oxhagen. Livsmedelsaffär, pizzeria+pub, kiosk. Dock trivdes jag inte så bra där, så stelt på nåt vis, och massa ungjäv** som väsnas från tidig morgon till sen kväll
Radioreportage om Vivalla
Vivallanyheter
Passa dig för det här gänget om du flyttar till Vivalla