Nikotin r ett nerv gift, mina cigg innehller tex 0.9mg s att han rker p en som innehller 25mg konstant r inte bra ur den synvinkeln. Men han slipper ju dom andra, tusentals farliga mnena i vanliga cigg. Sg till han att bara rka nr han knner sig sugen.
Edit: Kom p en grej nu, r det allts totalt 25mg nikotin i filtret? Om det r fallet s r det inte s illa som jag befarat d ett filter p ett ungefr motsvarar ett helt paket vanliga cigg. I "vanliga" paket s kan det vara mellan 16-20mg s 25mg r inte s mycket mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Daudodidi
E-cigg r dock mycket hlsosammare n vanliga cigg p grund av att man slipper den frbrnda rken (som utgr en mycket stor del av det skadliga i vanliga cigg). Istllet andas man in vattennga med smak och nikoton i e-cigg om jag inte minns fel.
Med den frbrnda rken s menar du att det r tobaken som r farligt nr man andas in det eller? Anledningen till att jag undrar r fr att jag lst en studie dr en forskare kom fram till att rken frn cannabis inte r farligt att andas in, allts skadar inte halsen och lungorna. Menar du allts att rken frn en ciggarett r dligt fr halsen och lungorna eller mnena i ciggen som r det farliga?
Jag vet att det r dligt fr lungorna att rka, men det r ju tex pga tjran. Nu menar jag sjlva tobaks rken utan all tillsatt skit.
Frlt ifall texten blev lite rrig, lr mig fortfarande att uttrycka mig bra i text.